אייכלר: "ביבי עשה את הגזירות הכי נוראות – הטלפון הראשון יהיה לגנץ"

ח"כ ישראל אייכלר בכינוס הבחירות במודיעין עילית: "במערכת הבחירות הבאה תתאחד כל היהדות החרדית למפלגה אחת גדולה". במתקפה על רשויות המדינה: "לפי הראיה שלהם אסור לעשות מחיצה בחתונה, הסובייטים לא עשו גזירות כאלו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ ישראל אייכלר השתתף אמש בכינוס הבחירות בישיבת 'עטרת שלמה' במודיעין עילית ונשא דברים לקראת הבחירות: "אחרי ששמענו את מרנן ורבנן גדולי ישראל, באמת אין מה להוסיף. יש נקודה אחת שאני מאוד שמח לראות פה במודיעין עילית: אצל החסידים אמרו שההכנה למצווה גדולה מן המצווה עצמה. אנחנו יודעים שבשנת תשמ"ט, לפני שלושים שנה, היו כאלו שאמרו שחסידים וליטאים אינם יכולים ללכת ביחד, ושזו מחלוקת בין הבעל שם טוב והגאון מווילנא. מורי ורבי כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א מבעלזא אמר בשום פנים ואופן אסור שיהיה דבר כזה. זה שכל יהודי מתפלל בבית הכנסת בנוסח שלו, זה בסדר גמור. האחד מתחיל בהודו, והשני בברוך שאמר. אבל כשמגיעים ל'יהי כבוד השם לעולם' אין אשכנזים אין ספרדים אין חסידים ואין לטאים, כולם כאחד, חטיבה אחת לקב"ה.

בשיחה שתיעוד ממנה הגיעה לידי 'חדשות JDN' התייחס אייכלר למהלכי האחדות ולניסיון הכושל ל'מפץ חרדי': "אנחנו רואים ב'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' רשימה אחת. לפני כמה חודשים ניסינו לאחד את כל הרשימות החרדיות. היינו בשיעורו של מרן הרב מאזוז בכיסא רחמים, זו התחלה של האחדות לקראת מערכת הבחירות הבאה שאז יתאחדו כולם למפלגה אחת גדולה, כל היהדות החרדית".

בדבריו תקף בחריפות את מפלגת 'כחול לבן': "למה אנחנו צריכים את זה? מי שמתבונן רואה 'למה רגשו גויים ולאומים יהגו ריק". הם התאחדו שם מדין ומואב ועשו רשימה אחת שאין ביניהם שום קשר, מלבד להתאחד נגד היהדות בארץ ישראל. זה מאוד כואב לומר, אבל אין להם שום מרכיב זהות מלבד המלחמה נגד הדת היהודית. יש הרבה יהודים טובים בכל המקומות, ויש הרבה יהודים מסורתיים. אבל ההנהגה השלטת במדינה, עליהם חל מה ששאל הרב שך לפני הרבה שנים: "במה אתם יהודים?". הם כעסו מאוד על השאלה הזו. יש באמת הרבה יהודים שמחפשים משמעות ליהדות שלהם. אבל ההנהגה המרושעת בראשות הרפורמים שמשחדים את השופטים שהשתלטו וכבשו את ארץ הקודש, הזהות היחידה שלהם היא נגד קדושת היהדות. כשאנחנו צריכים לבלום את הגזירות שלהם, בלי רבים, אין לנו כוח".

אייכלר הוסיף והמריץ את הבחורים על החשיבות להצביע ליהדות התורה: "היום אנחנו מפוצלים לפצלי פצלים. בפורים ירדתי מהבית. ראיתי ליטאים וחסידים הולכים לאותו מקווה לכבוד שבת. בדרך פגשו אותי כמה בחורים שקיימו היטב את מצות היום והם אמרו לי: אנחנו זוכרים איך שקרעתם קריעה במספריים בכנסת נגד גזירת הגיוס. אמרתי להם, אם אתם לא תצביעו ג', אני כבר קונה את המספריים לקריעה הבאה. אתם תגרמו לכך שאני אצטרך חלילה לקרוע עוד פעם קריעה על התורה".

"כל אחד חייב ללכת להצביע ג' כדי שלא נצטרך לקרוע קריעה. מי אני שיאמר זאת, אבל גדולי ישראל כבר קבעו, ובגלל הוראתם אנחנו מצביעים. אם לא היו קובעים מרנן כ"ק מוהר"א מבעלזא והחזון איש זכר צדיקים לברכה לפני שבעים שנה שצריך להשתתף בבחירות, אף אחד לא היה הולך לשם. אבל הם בעיני הבדולח ראו שאם רוצים שבעוד שבעים שנה יהיו אלפי אברכים בעטרת שלמה ועוד עשרות אלפי אברכים בכל הארץ, אז צריכים ללכת לכנסת ולעיריות ולהשפיע".

"מה אתם חושבים שהחילונים רוצים שיהיו כל כך הרבה אברכי כוללים ומשפחות ברוכות ילדים בחינוך החרדי? הם רוצים שיהיו דירות במודיעין עילית או במקום אחר לחרדים? על כל דבר ודבר אנחנו צריכים להילחם מלחמה סיזיפית. הרב מפוניביז' אמר פעם שהוא לא יכול ללכת לכנסת, כי אין לו כל כך הרבה כסף כדי לקנות כל פעם חליפה לעשות קריעה על מה שאומרים שם. אמרתי פעם לחבריי, אנחנו לא צריכים חליפות לעשות קריעה, הם כבר קורעים לנו את הלב".

"הייתי נותן פה עוד הרבה דוגמאות. אבל אתן פה דוגמא פשוטה וארצית למאבק מתיש", ממשיך אייכלר בנאומו, "רצינו לאפשר פיצול דירות גדולות להשכרה למי שיש לו יותר ממאה מטר. השוק יוצף בדירות שכורות כשיוכלו להשכיר ולהוריד את מחירי הדירות. כחלון הסכים ואמר שזה רעיון מצוין. באו ראשי הערים ואמרו לו אתה הולך להציף לנו את הערים בילדים חרדים, ואיימו עליו. אז מה הוא עשה? לקח את החוק, אימץ אותו, העביר אותו בוועדות ובהצבעות קריאה שנייה ושלישית, ובסוף סייג את היתר הפיצול, רק לבתים צמודי קרקע, ורק בבנין שתי קומות בלבד ורק כשיש חניות מספיקות. בקיצור, סידרו לכל השכונות היוקרה שלהם, ולציבור החרדי לא אפשרו. ומי מדבר על תחבורה ציבורית ונושאים אחרים. הם יורדים לחיינו בכל צעד ושעל".

ח"כ אייכלר הוסיף ותקף את רשויות המדינה והשווה אותם לסובייטים: "אבל כשזה מגיע למלחמה באידישקייט זו ממש מלחמה לה' בעמלק. הגישו הצעת חוק שאסור במקום ציבורי לעשות הדרת נשים, ולפי הראיה שלהם, אסור לעשות מחיצה בחתונה להפרדה בין נשים לגברים. הסובייטים לא עשו גזירות כאלו. זה מה שהם חושבים לעשות כשידם תתחזק וזה מה שהם עושים".

הח"כ האגודאי התייחס לזליגת הקולןות החרדים לנתניהו ואמר כי, "כולם מצהירים נאמנות לביבי. אבל אל תשכחו שאותו ביבי עשה את הגזירות הכי נוראות עם ממשלת ליכוד לפיד ובנט. הוא לא עשה את זה עם מרצ. אם ניחלש בבחירות, אני מבטיח לכם שהטלפון הראשון אחרי הבחירות יהיה לגנץ. נתניהו יזמין אותו לממשלה עוד לפני החרדיים. אבל אם נהיה חזקים, הטלפון הראשון יהיה לרב גפני, וה-לפני הראשון לרב ליצמן. הוא גם יצטרך את ההסכמה של חבר הכנסת הרב יצחק פינדרוס. אם אין לנו שמונה מנדטים, נתניהו ילך עם האחרים".

בנאום שהתקיים כאמור בישיבה הליטאית הוסיף כי, "יש מקומות שבהכנה למצווה נפרדו דגל ואגודה מסיבות טכניות. אבל במודיען עילית ובגבעת זאב ברוך השם, הוכחתם שגם בהכנה למצווה אתם הולכים יחד, באחדות שלמה ומלאה. ובזכות זה נזכה לגאולה השלמה ונקבל את פני משיח צדקנו יחד עם מרנן ורבנן הצדיקים, האדמו"רים וראשי הישיבות שילכו בראשנו במהרה בימינו אמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכותרת מעוות, ונראה כאילו שאייכלר אומר שהחרדים יתקשרו לגנץ

דיבורים ברבורים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture