Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "דיברתי עם טראמפ ואמרתי להם שאין מנוס מסיפוח"

פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות, נתניהו ממשיך בבליץ הריאיונות ומחדד את התחייבותו לקדם סיפוח של ההתנחלויות: "זה לא דבר שבישלתי לבחירות". אומר באופן נחרץ כי לא יקדם חוק שיסכל את העמדתו לדין, ותקף את גנץ: "קורס תחת הלחץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס לדבריו בנוגע לסיפוח יהודה ושומרון ואומר כי, "לא אמרתי שאספח רק את יהודה ושומרון – דיברתי על כל ההתיישבות, כל נקודות ההתיישבות. למה זה לקח לי שנתיים עם נשיא כל כך ידידותי? זה לוקח זמן, דיברתי על זה עם הנשיא טראמפ ועם הנציגים שלו, אמרתי להם שאין מנוס מזה. זה נכון, זה לא דבר שבישלתי לבחירות, היה עליי לחץ כביר, ממשל אובמה אמר לי: אפילו לא לבנה אחת, גמרנו את זה. משלב הבלימה עברנו לשלב הבניה המשמעותית ועכשיו נעבור לשלב של החלת החוק על היישובים, אני מעדיף לעשות את זה בהדרגה ועם הסכמה אמריקנית".

בראיון ל'ערוץ 12' התייחס להשיגם המדיניים שלו, "כשדיברתי עם טראמפ לפני שנתיים ואמרתי לו: אני מבקש את הדבר הזה, כל פגישה. אני מבקש שתכיר ברמת הגולן, זה לא היה ספין, לא היה פוליטי, זה דבר שאני מאמין, זו הצהרה. אני עושה את זה מתוך אמונה עמוקה, אז מה אתה חושב שהיחסים ביני לבין פוטין שהם באמת מיוחדים, כמו היחסים עם טראמפ? אתה חושב שאני עושה את זה בשבילי אישית? אני עושה את זה בשביל לשמר את חופש הפעולה של צה"ל ושל חיל האוויר, זה בדיוק מה שאני משיג".

נתניהו המשיך עם קמפיין הגוועלד ואמר כי, "אין לי ברגע זה 61 ממליצים ואני לא יכול להגיד שיהיו, אבל גם עוד דבר אני יודע, כרגע אנחנו רואים בסקרים כולל סקרים שלנו היום שלפיד וגנץ מובילים עלינו בכמה מנדטים. אין שום דרך למנוע את זה שיטילו עליהם במצב הזה את הקמת הממשלה, ואם הם יקימו את זה אתה יודע בדיוק מה הם יעשו. הם ילכו למפלגת העבודה, ילכו למרצ, ייצרו את הבלוק, יש להם גם גוש חוסם עם הערבים ואז הם יבואו יפרקו אחת או שתיים ממפלגות הימין ואז תקבל ממשלת ימין".

"יש פער שאנחנו רואים את זה וגם אתם רואים את זה, אתה יכול לבדוק את זה בסקרים שלכם, רואים פער של כמה מנדטים בין שניים לשלושה מנדטים של מצביעי ליכוד ומצביעי ימין שבטוחים שזה בסדר כי אומרים להם יש לנו גוש, נתניהו מנצח נתניהו מוביל, כשאני מפגר ואין לי גוש, אומרים הכל בסדר תישארו בבית. והם נשארים בבית".

נתניהו מצהיר כי לא ינסה לקדם חוק חסינות לעצמו אחרי הבחירות, "לא יהיה חוק צרפתי. אני אומר לך, אין לי שום כוונות לעשות שום שינוי, בשום חוק. זה ספינים, אתה חושב שאני קידמתי את החוק הצרפתי דרך מקורביי? אמרתי יש לי כמה חברים טובים שם, שהם עוזרים לי יותר ממה שצריך וזה בסדר. אבל עובדה שזה לא התקדם, לכן זה הכל ספין".

עוד תקף את גנץ, "הוא אמר שזה החודש הקשה בחייו. אני אומר לך, כל יום, כל שעה שלי כראש ממשלה יותר קשה מהחודש הזה, אז הוא לא עומד בלחץ. זו עובדה. אני יכול להיות רמטכ"ל סביר, יכול להיות, זה בסדר, מי אמר שהוא יכול להיות ראש ממשלה? יכול להיות פרזנטור מצויין, מי אמר שיכול להיות שר אוצר? קורס תחת הלחץ. כולם שואלים איך יעבור את הראיון הבא? מה זה? אני עושה כאן הכנות? יש כאן אוזנייה נסתרת? כלום. איש עסקים מצליח יכול להיות רמטכ"ל? לא בהכרח, נכון? לא. רמטכ"ל יכול להיות ראש ממשלה? אתה יודע מה זה להיות ראש ממשלת ישראל? זה לעמוד מול לחצים אדירים, אם צריך ללכת נגד כל העולם, זה להפוך את הכלכלה שלנו, להבין בכלכלה. לפיד אמר: אני לא מבין שום דבר בכלכלה וגנץ פשט את הרגל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזו טפשות. כל השנים האלה ישראל לא סיפחה את השטחים כחלק מגבולות הארץ. במקביל כן יש תחנות משטרה מד'א וכביש חוצה השטחים שרוב הרכבים שעוברים שם ביום הם ישראלים ולא פלסטינים אבל זה לא חלק משטח ישראל.
מצד שני זה עדיין לא מדינת פלסטין אלא מחנות פליטים. זה מה נקראת הגדה המערבית? שטח ישראל או פלסטין? מה זה שטח מופקר?
ממש טפשי. איך הסכימו שיהיה שטח מופקר?
סליחה אבל אנחנו חיים בתוך מדינה עם ממשלה של אינפלטילים. פשוט פיגור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture