Yonatan Sindel/Flash90

"משרד הבינוי והשיכון מורחב": ביהדות התורה נערכים למו"מ הקואליציוני

מחר ייפגשו נציגי הסיעות החרדיות לפגישת משא ומתן ראשונה עם צוות המשא ומתן של הליכוד בראשות השר יריב לוין. עסקנים חרדים לראשי יהדות התורה: "מצפים ש"ארגז הכלים" לפתרון מצוקת הדיור יעמדו במרכז הקואליציוני המתגבש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחר ייפגשו נציגי הסיעות החרדיות לפגישת משא ומתן ראשונה עם צוות המשא ומתן של הליכוד בראשות השר יריב לוין. על פי העדכון של לוין, הפגישה של נציגי הליכוד עם צוות המשא ומתן של שס תתקיים מחר בכנסת בשעה 16:30 והפגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד עם יהדות התורה יתקיים מיד לאחר מכן, בשעה 18:30.

בצוות המו"מ מטעם שס חברים השר לשעבר ואיש המפלגה אריאל אטיאס, ואיתו מספר 7 ברשימה, עו"ד משה ארבל, וכן עו"ד ישראל באך ואיש האסטרטגיה אבי לרנר. בצוות המו"מ מטעם יהדות התורה חברים ארבעת חברי המפלגה הראשונים ברשימה, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר שלומי אימונים מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב שכוחו בתוך דגל התורה ממשיך לגדול.

במהלך היום ייפגשו חברי הכנסת של דגל התורה ואגודת ישראל בכדי ללבן את עמדות הסיעות בנוגע לדרישות הקואליציוניות. בשעה 10:00 בבוקר ייתכנו חברי הכנסת של דגל התורה בבית התנועה בבני ברק, בשעה 16:00 תתקיים פגישה של חכ"י אגודת ישראל בלשכת ליצמן במשרד הבריאות. כשעתיים לפני הפגישה עם הליכוד תתקיים ישיבת סיעה של כל חברי יהדות התורה בכדי לתאם עמדות.

כחלק מההיערכות למשא ומתן התכנסו בשבוע שעבר בביתו של איש דגל התורה אברהם וובר מספר עסקנים מטעם 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' בהם הח"כ לעתיד יצחק פינדרוס. מטרת הישיבה הייתה לגבש מכתב מוסכם לראשי יהדות התורה העוסק בפתרונות האפשריים למצוקת הדיור, כששורת המסקנה היא שיש לדרוש משרד הבינוי והשיכון באופן מלא.

"פונים אנו אליכם במכתב זה, לאחר שנים שאנו (וודאי גם אתם), כואבים את כאב הציבור החרדי, וכולנו מכירים את מאמציכם שנעשו בעניין הדיור וחיתון הצאצאים, שנלווים אליהם סיפורים מחרידים שאין המקום לפרטם", פותחים העסקים את המכתב שמיועד לחברי הכנסת של יהדות התורה ולמועצת גדולי התורה של שתי הסיעות.

"במצב נוראי זה, המילים "פיקוח נפש" וכיו"ב, הם לא בגדר גוזמה ובפרט שזה ה'מתן הגבוה' ביותר לפרט וחייבים אנו להעמיד נושא זה בראש סדר העדיפויות במו"מ הקואליציוני, בכפיפות לדעתם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א". וכאן מדגישים העסקנים במכתב: "מפני הדחיפות והחשיבות הגדולה בדבר, נתכנסנו על אף קדושת המועד היום ד' חוה"מ נציגי קהילות ואנשי ציבור לאסיפת חירום בביתו של הרב אברהם וובר הי"ו ובה נשמעה "זעקה גדולה" על הבהילות והדחיפות המיידית בנושא כואב זה".

בשורה התחתונה מגיעים הנציגים לעיקר וכותבים כי, "לאחר שסיעתא דשמיא סיעת יהדות התורה גדלה לשמונה מנדטים וכעת הנכם מנהלים מו"מ קואליציוני, אני פונים אליכם ומבקשים ומצפים, שנושא זה הכולל את "ארגז הכלים" ובראשם משרד הבינוי והשיכון המורחב עם מנהל מקרקעי ישראל ומנהל התכנון יעמדו כאמור במרכזו של ההסכם ההולך ומתגבש, ובכך תהיה אפשרות לסייע ולעשות למען ימצאו פתרונות ראויים למצוקת הדיור והורדת העול מעל כתפי ההורים הנאנקים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה שהפעם הם לקחו את זה רציני…..

סוף סוף נזכרו גם בחרדי הפשוט ולא רק במוסדות. מעניין מדוע יש מח"כינו שלא נשמעה מהם ציוץ בעניין, האם הם לא יודעים שכשהמחיר מרקיע צריך לעזוב את ספסל הלימודים…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture