Tomer Neuberg/Flash90

הקבינט מתכנס: "הנחה להעצים את התקיפות נגד ארגוני הטרור"

ראש הממשלה התייחס למצב: "הנחיתי את צה״ל להמשיך בתקיפות המסיביות נגד גורמי הטרור ברצועת עזה וכן הנחיתי לעבות את הכוחות סביב רצועת עזה בכוחות שריון, ארטילריה וחי״ר". עוד הוסיף: "נמשיך לפעול כדי להחזיר את השקט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעה זו מתכנס הקבינט המדיני ביטחוני בקריה בתל אביב בכדי לדון בהסלמה הביטחונית בדרום. גורם ביטחוני מסר כי הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך ולהעצים את התקיפות ברצועת המחבלים. "בתחילת הדיונים הנחה הקבינט את צה"ל להעצים את התקיפות נגד ארגוני הטרור ולעבות את הכוחות סביב עזה. דיוני הקבינט נמשכים", נמסר. הדיון שהחל באיחור בעקבות ההתייעצויות שקיים ראש הממשלה, נערך ללא השתתפות השר נפתלי בנט.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה למצב הביטחוני בדרום: "ראשית, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של משה אגדי ז״ל, וכן לשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים", פתח נתניהו. "אני הנחיתי הבוקר את צה״ל להמשיך בתקיפות המסיביות נגד גורמי הטרור ברצועת עזה וכן הנחיתי לעבות את הכוחות סביב רצועת עזה בכוחות שריון, ארטילריה וחי״ר".

עוד הוסיף כי, "החמאס נושא באחריות לא רק להתקפות ולפעולות שלו, אלא גם לפעולות של הג’יהאד האיסלאמי והוא משלם על כך מחיר כבד מאוד. אני מבקש מאזרחי ישראל – הישמרו בקפדנות להוראות פיקוד העורף, אלה הוראות מצילות חיים. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום".

בנוסף, נתניהו חתם על "מצב מיוחד בעורף" לפי חוק ההתגוננות. "שוכנעתי כי קיימת סבירות גבוהה שתתרחש התקפה על האוכלוסייה האזרחית. אני מכריז בזאת על מצב מיוחד בעורף ברדיוס 0-40 ק"מ מרצועת עזה, החל מהשעה 8:57, תאריך 05 במאי 2019". על החתום: בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון.

 

דבר צה"ל: "אין עיסוק בהפסקת אש – הורדנו את חטיבה 7 לדרום"

 

שר המדע אופיר אקוניס אמר בפתח ישיבת הממשלה כי, "אני רוצה לחזק את ידיהם של תושבי הדרום. אני חושב שהם אנשים גיבורים והם עומדים בסבלנות מרהיבה ששום אזרח בעולם המערבי היה יכול". עוד הוסיף כי, "צבא ההגנה לישראל יאמר את המילה האחרונה. הדיבורים על מגעים על הפסקת אש למיטב ידיעתי אינם נכונים".

השר יובל שטייניץ התייחס להסלמה הביטחונית וטען כי "אנחנו לא נמצא פתרון לעזה, גם עוד 30 שנה נצטרך להמשיך להתמודד עם הטרור משם. אין בדברים האלה זבנג וגמרנו. יש ניהול נכון של תקיפות עם שיקול דעת". לדבריו בראיון ל'ווינט' אמר עוד כי, "אם יהיה צורך, נילחם גם ביום הזיכרון וביום העצמאות".

 

ההסלמה בדרום: משה אגדי הי"ד בן 58 נהרג מפגיעת רקטה בבניין באשקלון

 

חבר הקבינט שטייניץ התייחס גם לשאלת ההרתעה מול הארגונים העזתיים: "ההתעצמות של חמאס נפגעה מאוד קשה, שללנו מהם את נשק המנהרות בו הם השקיעו עשרות ומאות מיליונים, זה נשלל מהם כמעט לחלוטין בשנה-שנתיים האחרונות. גם המערך הצבאי שלהם נפגע, אבל נכון, לא חוסל. משוואת ההרתעה היא משוואה מורכבת, גם מעוצמת התקיפות שלנו אבל גם מהמצב ההומניטרי בעזה".

לדברי שטייניץ, "אנחנו באמת מנסים להגיע להסדרה והשקטה ארוכת טווח אבל גם היא לא תהיה מוחלטת ותהיה זמנית ולא נצחית. המצב בעזה נוצר גם בעקבות הסכמי אוסלו, גם בעקבות ההתנתקות, גם בעקבות העובדה שנתנו לחמאס להשתתף בבחירות ואחר כך להשתלט על עזה. זה מצב שאין לו פתרון אמיתי. בוא לא נשלה את עצמנו, עם העוינות והטרור הערבי אנחנו נצטרך להמשיך להתמודד, לצערי, גם בחגיגות ה-100 שנה לעצמאות ישראל אני מעריך שעדיין תהיה לנו בעיה עם הטרור בכלל ועם עזה בפרט. עזה לא הולכת לשום מקום והיא לא תשקע בים כמו שקיווה רבין".

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס עדכן הבוקר כי לאחר הערכת מצב עם הרמטכ"ל, "נתנו פקודה של הפעלת חטיבה 7 שתהיה מוכנה להוות כוח התקפי זמין באוגדת עזה". עוד ציין כי, "בצה"ל אין עיסוק בהפסקת אש, הפקודות שניתנו הן להמשך תקיפות וצבירת סד"כ, הצפי הוא להמשך של כמה ימים מסוג זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצערינו……………..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture