Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ זוהר בדיון סוער בכנסת: "מאשימים אדם בלי שקיבל אגורה שחוקה"

ח"כ מיקי זוהר שהגיש הבוקר את חוק החסינות אמר בדיון בכנסת כי, "מקרה נתניהו הוא הדוגמה לצורך בחוק החסינות כי זו פעם ראשונה שמאשימים אדם בשוחד בלי שקיבל אגורה שחוקה לכיסו". ח"כ סגלוביץ': "המו"מ הקואליציוני נמצא בתווך הפלילי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הוועדה חה"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) פתח היום את הדיון בוועדה שדנה הביטול מגבלת מספר השרים, בהצהרה אישית על חוק החסינות וגרר מתקפה סוערת מצד חברי 'כחול לבן' "החוק הוגש בתחילת המושב ב-30.4 וכשאומרים שהוגש עכשיו זה שקר מוחלט. שמעתי גם את חה"כ לפיד מכנה אותי שליחו של נתניהו, זה ניסיון לפגוע בי ולהציגני כנער שליחויות", אמר זוהר.

"נדבר על האמת", הוסיף זוהר, "רה"מ בלם בכנסת הקודמת את חוק החסינות וכשהגשתי אותו בכנסת הנוכחת הוא הצהיר שזה אינו חלק מהמו"מ הקואליציוני ואני מקווה לשכנעו בכנסת הזו שהחוק יקודם. יש מושג של משילות, לא הכל סביב בנימין נתניהו. הוכחתי באין ספור הזדמנויות שיש לי עמדה ויש להבהיר ברורות שאלו נבחרי הציבור".

"מקרה נתניהו הוא הדוגמה לצורך בחוק החסינות כי זו פעם ראשונה שמאשימים אדם בשוחד בלי שקיבל אגורה שחוקה לכיסו. אף פעם לא הגישו כתב אישום כזה נגד אדם בעניינים שאין בהם כסף או שיפוי כלכלי. זה פיילוט ראשון על שוחד ללא קבל שקל לכיס. כשראיתי זאת הגעתי למסקנה שאין יותר נכון מחוק החסינות".

"ראיתי את העליהום התקשורתי שזה יחול על כל מי שיש לו כתב אישום וזה קשקוש. לא פעם ראשונה שהגישו כתבי אישום על שוחד פוליטי אבל כאן מגישים על יחסי תקשורת פוליטיקה ללא כסף. אעשה הכל כדי להעביר את חוק החסינות וכל עניין ייבדק בצורה מעמיקה ע"י ועדת הכנסת, זה לא יהיה חוק פרסונלי. כשראיתי את הלחץ המופעל כלפי היועמ"ש, לחץ לא סביר ולא הוגן רק כי אם יוציא את האמת לאור", סיים זוהר.

סגלוביץ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכיר המשטרה לשעבר, חה"כ יואב סגלוביץ' הגיב בחריפות ואמר כי, "יש כרגע כתב חשדות חמור נגד רה"מ. חקירה של רה"מ נעשית בשום שכל ובזהירות יתר. המו"מ הקואליציוני נמצא בתווך הפלילי. כל מי שעוסק במו"מ שמוזכר בו במשתמע חוק החסינות נגוע בפלילים. אני מזהיר אתכם לא לעשות טעות. מי שממציא שלא היה דבר כזה מעולם אין לו מושג בחוק ובמשפט. כל מי שנותן יד להתנהלות הבלתי מקובלת המתרחשת בכנסת הוא בושה וחרפה לבית הזה וגם אתה כיו"ר בושה וחרפה".

ח"כ צבי האוזר אמר לזוהר, "האם אתה סבור שהוא פועל שלא בתום לב ביחס לרה"מ? שהוא אדם חש שיחליט בניגוד למצפונו המקצועי? אתה מטיל דופי ביושרו. האמת צריכה להתברר". ח"כ יעל גרמן הוסיפה כי, "ראשי ערים הורשעו בשוחד על הבטחות של משרות ללא כל שקל לכיסם". ח"כ מיקי לוי ציין כי, "ראש עיריית חדרה הורשע ללא שקיבל שקל אחד לכיסו".

המשנה ליועמ"ש עו"ד רז ניזרי שנכח בדיון התייחס לדברים ואמר כי, "משעה שנאמרו אמירות על רדיפה פוליטית אני מחויב לומר שככל שאמירות על רדיפה פוליטית מכוונת כלפינו המשפטנים אני מבקש לדחות מכל וכל את האמירה. לאורך כל החקירות אנחנו חטפנו וחוטפים מסיעתו של אדוני אמירות חסרות כל בסיס. יהיה שימוע ככל שרה"מ ירצה בכך בלב פתוח ונפש חפצה. אני לא זוכר דיון כזה בכל שנותיי בכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture