יהדוה"ת: "הליכוד לא מספק תשובות מספקות על שבת, גיור, דיור וחינוך"

גורמים חרדיים צוטטו ב'המבשר': "הליכוד אינו משיב תשובות מספקות בסוגיות העקרוניות כמו השבת, הגיור, הדיור והחינוך ושאר צרכי הציבור החרדי שהועלו במסגרת המשא ומתן הקואליציוני" • בכירים בליכוד: "האיומים בבחירות מיועדים לחרדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים חרדיים צוטטו הבוקר ב'המבשר' טוענים כי כל אימת שהיהדות החרדית מבקשת לדאוג לצרכי הציבור החרדי יש מי שדואג להעלות את סוגיית הגיוס על סדר היום. "היהדות החרדית מבקשת לדאוג לצרכי הציבור בכל הנושאים העקרוניים, זה כולל את סוגיית שמירת השבת במרחב הציבורי, את עולם הישיבות, מוסדות החינוך, הפתרון למצוקת הדיור, ההתמודדות בסוגיית הגיור ועוד. אך בכל פעם שמבקשים להסדיר את הנושאים הללו ישנם גורמים הטורחים להציף את סוגיית הגיוס במטרה לטרפד הכל".

בשונה ממה שליברמן טוען כי שררה הסכמה סביב חוק הגיוס של מערכת הבטחון, מבהירים הגורמים שצוטטו בעיתון האגודאי כי אין אלו פני הדברים. לדברי הגורמים, לאורך כל חקיקת החוק הובהר כי על פי דרישת מועצת גדולי התורה, לקראת הקריאה השניה והשלישית יש להתנגד בתוקף לחוק שליברמן הגיש ואף הודיעה כי על כך יש לפרוש מהקואליציה. לפיכך, הבהירו, כדי לאפשר את הקמת ממשלת הימין הבאה יש להגיע להסכמות בהקדם האפשרי. "התעקשותו של ליברמן עשויה להוביל להכתרת ממשלת שמאל", אמרו.

גורמים ביהדות התורה אף הביעו תמיהה על כך שהליכוד לא מחזיר תשובות מספקות בסוגיות השבת, הגיור, הדיור והחינוך ושאר צרכי הציבור החרדי שהועלו במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. "מעבר להתנהלותו חסרת ההיגיון של אביגדור ליברמן, יש לתהות מדוע הליכוד אינו משיב תשובות מספקות בסוגיות העקרוניות הנוספות כסוגיות השבת, הגיור, הדיור והחינוך ושאר צרכי הציבור החרדי שהועלו לאורך החודש האחרון במסגרת המשא ומתן הקואליציוני", אמרו.

מנגד, בכירים בליכוד צוטטו הבוקר ב'כאן חדשות' אומרים בשיחות סגורות כי איומי הבחירות שנשמעים מכיוון הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו מיועדים בעיקר לאזני המפלגות החרדיות ולא לאוזניים של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. לדברי הבכירים, למרות שהרטוריקה הלוחמנית כלפי חוץ היא לעבר ליברמן, "אין מה לאיים עליו בבחירות מאחר שאין לו בעיה ללכת לבחירות". עוד צוין כי החרדים, לעומת ליברמן, אינם רוצים בחירות ולכן דיבורי הבחירות מכיוון הליכוד נועדו בעיקר כדי ללחוץ על החרדים.

על פי הדיווח של זאב קם, בליכוד מפעילים יותר ויותר לחץ על המפלגות החרדיות להסכים למתווה לפיו יצביעו נגד חוק הגיוס או לצאת מההצבעה כמחאה נגד החוק ולאפשר לחוק לעבור ללא שינויים בעזרת קולות מהאופוזיציה, דבר שלא צפוי לקבל את הסכמת מועצות גדולי התורה. גם בהתייעצות הלילית אצל ראש הממשלה שנערכה אמש בנושא חוק הגיוס, לא הושגה התקדמות.

בכירים ביהדות התורה דחו אמש (מוצאי שבת) את האפשרות שהציע יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לפיה הם יצאו במהלך ההצבעה על חוק הגיוס ממליאת הכנסת וכך יאושר החוק ללא שינויים כפי שהוא דורש. "אמרנו בכנסת הקודמת שאם החוק יאושר בקריאה שניה ושלישית בנוסח הנוכחי המקורי שלו, לא נישאר בממשלה. זו לא אופציה מבחינתנו", צוטטו הבכירים ב'וואלה'.

ב'ישראל היום' דווח כי גורמים ביהדות התורה אומרים כי לא יסכימו לוותר בנושא חוק הגיוס, גם במחיר של בחירות. "אחרי ההודעות של איווט אין יותר על מה לדון. הלכנו הכי רחוק בשבילו. הוא טיפס על עץ ולא מצליח לרדת ממנו. אין חוק שלא עובר שינויים. ההתעקשות שלו לא ברורה. הוא רוצה בכוח להפיל ממשלת ימין".

ח"כ אורי מקלב, אמר הבוקר ל'מעריב' כי, "ליברמן משתמש בחוק הגיוס כתירוץ. הוא רוצה מסיבותיו שלו לפוצץ את הסיכוי להרכבת ממשלה. אולי הוא מעדיף את גדעון סער ואולי את גנץ. הוא מנסה להוליך שולל את הציבור כשהוא טוען שהבעיה שלו היא חוק הגיוס. אדם שאומר שהוא לא מוכן לשנות אפילו אות ואפילו פסיק בהצעת החוק לא בא מתוך רצון להגיע לפשרה ולקדם את החוק. הוא רוצה לומר לנו 'כזה ראה וקדש'. תעשו מה שאני מבקש או שאין ממשלה. אנחנו לא קונים את זה. זאת אחיזת עיניים. זה עומד בניגוד לשכל הישר. זאת התנהגות ילדותית וקטנונית. אין מאחורי זה שום רצון אמיתי לפתור את המשבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שלא יספקו תשובות הם הרי רוצים גם את לברמן …………

יהיו בחירות חוזרות?
אין בעיה עכשיו גם נדאג שאלה שלא הצביעו פעם שעברה יגיעו להגדיל לנו את הקולות.תודה.
כמובן שהפעם ג' תהיה חזקה יותר.
לנצל כמה שיותר את המדינה הציונית הכופרת.
אולי לבסוף כולם יעשו תשובה? לא יעזור להם לשמאלנים. הם יבינו שהם יהודים וזהו.

עד עכשיו החזקתי מהאתר שלכם אבל ברגע שאתם מלבים אש ומוצאים את הכביסה החוצה על הבקשות של יהדות התורה בזמן כל כך שברירי זה מעיד על חוסר שיקול דעת בבקשה תורידו את האייטם הזה כי גם כך כל החילוניים רוצים לאכול את החרדים וכמה שיותר מהר שאנשי התקשורת לא יעלו ע"ז

למה שליברמן לא יצא החוצה בזמן ההצבעה על חוק הגיוס

לחרדים אין בעייה ללכת שוב לבחירות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture