צילומים: פלאש 90

ארבעה תיקים וויתור על חסינות: ההצעה הדרמטית של נתניהו לגבאי – שנדחתה

שעות לפני פיזור אפשרי של הכנסת, ראש הממשלה הציע למפלגת עבודה את תיק האוצר, 3 תיקים נוספים וויתור על חוקי החסינות. ההצעה נשקלה על ידי גבאי ורוסו שהודיעו לאחר מכן: "חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר העבודה אבי גבאי את תיק האוצר ועוד שלושה תיקים לחברי הכנסת הנוספים ממפלגתו, כך חושף הערב עמידת סגל ב'חדשות 12'. כמו כן, הבטיח נתניהו כי יפסיק לקדם את חוקי החסינות שמקדמים במפלגתו ואת ביטול חוק בוררות חובה הפוגע בוועדי העובדים וההסתדרויות.

על פי הדיווח של סגל, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ומספר 2 – טל רוסו, שקלו את ההצעה וגבאי קיים התייעצויות שעות האחרונות עם חבריו לסיעה. מן הצד השני עומדים איציק שמולי ושלי יחימוביץ' המתנגדים למהלך. גבאי ועמיר פרץ אמורים להיפגש הערב בתשע וחצי לדון במהלך, אך פרץ מבהיר כי לא יסכים להצטרף לממשלה בשום אופן.

כעבור שעה הודיע יו"ר העבודה ח"כ אבי גבאי כי הוא דוחה את ההצעה: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה מאמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה, לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה. עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ".

ח״כ טל רוסו הגיב ברשתות החברתיות להצעת הליכוד להיכנס לקואליציה: "אז כן, הליכוד העלה הצעה. בהתייעצות משותפת עם חברי הסיעה החלטנו לפסול על הסף את ההצעה. ‏בנאום הבכורה נאמתי שהפוליטיקה לא תשנה אותי. והתכוונתי לכל מילה. ‏מקווה שנתניהו יחזיר לנשיא את המנדט כפי שראוי לעשות. ‏ואתם תתחילו להפשיל שרוולים, יש לנו הרבה עבודה".

"לא אנחנו נהיה גלגל ההצלה של נתניהו, לא נשב בממשלתו. כל אפשרות אחרת היא הפרה של כל מה שהבטחנו לציבור. מה שהבטחנו נקיים", כתב פרץ הערב אחרי פרסום הידיעה. ח"כ איציק שמולי, מסר כי, "‏הבטחנו בבחירות שלא נשב עם נתניהו. הבטחות יש לקיים. אין לי שום כוונה לכהן בממשלה תחת בנימין נתניהו עם כתב אישום ולספק חומת מגן לשחיתות. אני קורא גם לחבריי לדחות לאלתר את ההצעה". ח"כ שלי יחימוביץ מסרה כי, "אני מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד. עוד מעט נואמת במליאה ואתייחס לזה."

בתוך כך, משה כחלון שלפני פחות מיממה חבר עם מפלגתו "כולנו" אל תוך רשימת הליכוד, הודיע כי איננו מתכוון לוותר על תיק האוצר. השר נשאל על כך בצהריים בידי ראש הממשלה עצמו. "לא נהיה בקואליציה בלי תיק האוצר", נמסר הערב ממפלגת 'כולנו'. מהליכוד נמסר כי, "תיק האוצר בידי השר משה כחלון – נקודה".

מליאת הכנסת מתכנסת בשעה זו לדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת, ולהצביע עליה בקריאה שניה ושלישית. אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית במו"מ הקואליציוני, ההצבעה צפויה להתקיים עוד לפני הלילה בחצות, אז יסתיימו 42 הימים שניתנו לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להרכיב את הממשלה. מחשש שהנשיא ראובן ריבלין יטיל את המשימה על מועמד אחר, פועל נתניהו מאז תחילת השבוע לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לקחת את גבאי לבד, ויהיה 61, אחרת הוא בין כך יעוף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture