Yonatan Sindel/Flash90

סקרים ראשונים: ליברמן מתחזק וממשיך להיות לשון מאזניים

מהסקרים עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום לנתניהו אין את האפשרות להרכיב ממשלה ללא אביגדור ליברמן, כאשר ישראל ביתנו עולה משמעותית בכמות המנדטים. כמה מקבלות המפלגות החרדיות ומי חושב הציבור שאשם בבחירות החוזרות?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר פיזור הכנסת ה-21 וההחלטה ללכת לבחירות חוזרות מפרסמים הערב ערוצי החדשות סקרים ראשונים לקראת הבחירות לכנסת ה-22. תוצאות הסקרים מלמדות כי המהלך חסר הגבולות של אביגדור ליברמן השתלם, נכון ליום זה, עבור מפלגתו שעולה בכוחה ולפי הסקרים מביאה את השינוי הגדול ביותר מתוצאות האמת של הבחירות האחרונות.

מסקר שערכו עבור 'חדשות 13', עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום לנתניהו אין את האפשרות להרכיב ממשלה ללא אביגדור ליברמן כאשר ישראל ביתנו עולה משמעותית בכמות המנדטים שלה וזוכה לתשעה מנדטים, 4 יותר ממה שקיבלה בבחירות האחרונות, מה שמביא את המפלגה להיות השלישית בגודלה בכנסת. עוד עולה כי איחוד של הליכוד ומפלגת כולנו מוסיף מנדט אחד בלבד לליכוד שמקבל לפי הסקר 36 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת כחול לבן נחלשת ביחס לבחירות האחרונות ומקבלת 33 מנדטים, שניים פחות ממה שזכתה לו בבחירות האחרונות. איחוד מפלגות הימין, וחד"ש-תע"ל עם 7 כל אחת. מרצ 6 מנדטים, והעבודה ובל"ד רע"מ נמצאים סביב אחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת. מבחינת הגושים, עולה מהסקר כי גוש הימין עומד על 66 מנדטים, בעוד גוש השמאל עומד על 54 מנדטים בלבד.

בגזרת המפלגות החרדיות: לפי הסקר ש"ס ויהדות התורה יורדות שניהם במנדט כל אחת כאשר הם מקבלות 7 מנדטים.

נוסף לכך, 3.9% מהנשאלים ענו כי יצביעו למפלגה אחרת ו-17.4% השיבו כי לא יודעים או לא מתכננים להצביע. בתוך כך, 38% מהנשאלים תולים את האשמה בבחירות החוזרות בראש הממשלה בנימין נתניהו, ואחוז זהה מתוך הנשאלים תולים את האחריות ביו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. 12% ענו כי המפלגות החרדיות אשמות, ואילו 12% נוספים ענו כי אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' וכלל 720 נשאלים, מהם 620 מהאוכלוסייה היהודית ומאה מתוך המגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלודה. טעות הדגימה היא 3.8%.

מסקר 'כאן 11' עולה כי מפלגתו של אביגדור ליברמן הופכת למפלגה השלישית בגודלה יחד עם יהדות התורה, שמקבלות שניהם 8 מנדטים. שלושה מנדטים יותר ממה שקיבלה 'ישראל ביתנו' בבחירות האחרונות.

בראש נמצאות הליכוד וכחול לבן, עם יתרון קל לליכוד. כאשר הליכוד מקבלת 35 מנדטים ומפלגתו של בני גנץ מקבלת 34 מנדטים. מפלגת ש"ס יורדת במנדט אחד לפי הסקר ומקבלת 7 מנדטים; חד"ש-תע"ל 6; העבודה ומרצ 5 מנדטים כל אחת; איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים כל אחת. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הם: זהות של משה פייגלין וגשר של אורלי לוי-אבקסיס

בסקר גם נבדקה השאלה בנוגע לתמיכת הציבור בישראל בבחירות חוזרות, תוצאות סקר מעלות כי רוב הציבור – 52%, מתנגד למהלך. רק 28% ממשתתפי הסקר השיבו כי הם תומכים בבחירות. לשאלה מי אשם, חושבים רוב הציבור כי האחריות לפיזור הכנסת ה-21 נופלת על ליברמן, לפי הסקר, כאשר 43% מהנשאלים חושבים שיו"ר ישראל ביתנו אחראי לגרירת המדינה לעוד מערכת בחירות; 35% חושבים שנתניהו אחראי; ו-11% חושבים שהסיעות החרדיות אחראיות למצב.

הסקר גם בדק את ההתאמה לראשות הממשלה, בשאלה הזאת נשאר הציבור בישראל כפי שהיה בסקרים לפני הבחירות לכנסת ה-21, כאשר נתניהו מקבל 44% ומוביל, אך רק במעט, על גנץ שמקבל 38%. עוד נשאלו המשיבים במסגרת הסקר של 'כאן 11', האם הניסיון של נתניהו לקדם את חוק החסינות מחזקת או מחלישה את נכונותם להצביע לליכוד? בקרב כלל המשיבים, 36% ענו כי הדבר מחליש את נכונותם להצביע לליכוד. אך בקרב מצביעי המפלגה, 41% אמרו כי אין לכך השפעה על הצבעתם, ו-24% אמרו כי זה אפילו מחזק את נכונותם להצביע לליכוד.

המשיבים בסקר נשאלו על רקע הדיווחים כי ייתכן שסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן יצטרף למפלגת העבודה, האם מהלך כזה יחזק את מפלגתו של אבי גבאי או לא. אלא שתוצאות מראות כי קיים ספק גדול בנוגע לשיפור מצבה של המפלגה. 47% חושבים שלהצטרפות גולן לא תהיה השפעה, ורק 9% השיבו כי הדבר יחזק את העבודה.

הסקר נערך היום על ידי מכון NAKTAR עבור 'כאן 11' המדגם נלקח 546 עונים ממדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מרווח הטעות: 4.3%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture