צילום: פלאש 90

לאחר ההפסד בבחירות: שקד נפרדה ממשרד המשפטים "מתכוונת לחזור"

יומיים לאחר שפוטרה בידי ראש הממשלה, התייצבה שרת המשפטים לטקס פרידה: "למחליף שלי אני אומרת - אתה מקבל משרד במצב טוב, יד ראשונה ממהנדסת. שמור עליו". היועמ"ש מנדלבליט: "ניהלנו את המחלוקות באופן ענייני הובלנו ביחד שינוי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרת המשפטים היוצאת איילת שקד שהפסידה בבחירות לכנסת ה-21 נפרדה היום (שלישי) מעובדי משרדה, שלוש שעות לפני סיום תפקידה. וזאת לאחר שביום ראשון נתניהו פיטר אותה מתפקידה.

"לא סוד הוא שאהבתי את העבודה במשרד והתכוונתי להמשיך בעבודתי בכל הכוח גם בארבע השנים הקרובות. היו לי תכניות מדויקות להמשך העבודה, אך לצערי הן קצת השתבשו. ובכל זאת נדמה לי שאחרי שמלאכת הנחת המסילות הושלמה – רכבות המשילות יצאו לדרך. הן לא עוצרות לרגע ולא חוזרות אחור. וכמו שאמרה נעמי שמר – 'מה שלא קרה במאי, יקרה בעזרת ה' ודאי – ביוני יולי'.

"השינויים המבניים הנחוצים במערכת המשפט יימשכו. עד מאי 2019 הם התרחשו באמצעותי. מעתה הם ימשיכו באמצעות הבאים אחריי. אני מקווה ששר המשפטים החדש ימשיך את אותו הקו שהנהגתי במשרד. הרי גם אני לא המצאתי את הגלגל. הייתה לי הזכות להמשיך בהרבה מאוד סוגיות את דרכו של פרופסור דניאל פרידמן שכיהן בתפקיד לפניי".

"שר המשפטים החדש שייכנס למשרד אחרי בחירות ספטמבר יהיה האחרון לכהן במבנה הישן של משרד המשפטים. אלא שהעיקר אינו במעבר למבנה הפיסי החדש שבקריית הממשלה. העיקר הוא בשינוי הDNA שהתבצע כאן בארבע השנים האחרונות. במובן זה השרים הבאים נכנסים כבר עתה למשרד חדש".

"תם עידן בצלאח א-דין 29. תם עידן שרי המשפטים שהציפייה העיקרית מהם הייתה לעבודת מספריים מוצלחת: דמויות המכבדות בנוכחותם טקסים ואירועים, גוזרות סרטים, זוכות למחיאות כפיים, אך מותירות את ההכרעות המהותיות לגורמי המקצוע".

"העידן החדש שנפתח ב2015 מתאפיין בשרי משפטים המנהיגים את המשרד. כאלה הרואים עצמם עובדי משרד המשפטים בכל רמ"ח איבריהם. הם מעורבים בפעילות המשרד עד העצם. הם שולטים בפרטי הפרטים. הם קובעים את דרכי התנהלות המשרד. הם מציבים יעדים, וכשצריך – הם גם מציבים גבולות".

"אני נזכרת בדברים שקראתי בערב כניסתי לתפקיד. על תיקים שייתפרו, על דגלים שיורדו כאן בחצר לחצי התורן. כל אלה לא התרחשו. מצאתי כאן עובדי ציבור ברמה הגבוהה ביותר שקיימת בשירות הציבורי ואני גאה שחלקי היה עמכם. במקום שצריך היה להתווכח התווכחנו. במקום שצריך היה להכריע הכרעתי. בכל שאר המקומות עבדנו שכם אל שכם. בהרמוניה, בתחושה טובה ובידידות".

"למחליף שלי (לכשיבוא) אני אומרת – אתה מקבל משרד במצב טוב, יד ראשונה ממהנדסת. שמור עליו. ואני לא מסתירה שיש לי אינטרס אישי בבקשה הזו. אני בהחלט מתכוונת עוד לחזור לכאן".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר בטקס הפרידה: "תפקיד שר המשפטים הוא תפקיד מאתגר, המשרד כולל מגוון רב של עיסוקים שחלקם נחזים כסותרים זה את זה, דוגמה היא התביעה הכלכלית והסנגוריה הציבורית, זה אתגר גדול לכל שר, כמובן למי שמקבל את התפקיד כמשרה מניסטריאלית ראשונה, אין מי שיחלוק שבאתגר הזה עמדת איילת בהצלחה מרובה.

"למדת מהר מאוד, באת לעבוד ועשית עבודה רבה, אכן שינית דברים, שינוי היא לא מילה גסה, מערכות שלא בוחנות את עצמן ומשתנות הופכות ללא רלוונטיות. השינויים שעשית באו לחזק, הם נעשו מתוך דיאלוג והקשבה, הובלנו ביחד שינוי כזה. האירוע הזה סימן את הדרך שניתן באמצעות דיאלוג להביא לשינוי שחשוב למערכת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך יאה לברנשית שהלכה 20 חודשים בקואליציה עם יאיר לפיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture