Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו על החלטת היועמ"ש: "זאת ההגדרה של אי צדק – ריצת אמוק"

ראש הממשלה הגיב להחלטה שלא לדחות את השימוע: "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת. במקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות הערב את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, בעקבות החלטתו שלא לדחות את השימוע: "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע", נמסר מטעמו של נתניהו. ראש הממשלה טעו עוד, "זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה".

"לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת. רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה-והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים. אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובניה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר בתגובה: "נתניהו שהקדים בחירות כדי לדחות שימוע ולעצור הליכים נגדו, שכשל בהקמת ממשלה ומנע החזרת המנדט לנשיא, שיזם בעצמו בחירות בעלות של למעלה מ 4 מיליארד ש״ח רק כדי להימלט מאימת הדין, ממשיך בתמרוני הימלטות מספסל הנאשמים ע״ח אזרחי ישראל".

"כל המהלכים של נתניהו מכוונים אך ורק ליצירת חסמים, דחיות ומעקפים למהלך המשפטי. היועץ המשפטי לממשלה, אתה המחסום האחרון מפני החשוד בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, טוב עשית שלא דחית. אל תתקפל. אני ומליוני אזרחים בישראל מאחורייך".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה היום את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד השימוע בתיקי החקירה המתנהלים בעניינו. החלטתו של מנדלבליט עולה מתוך תגובתו לבג"ץ את במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לקיים לאלתר את השימוע.

"בתמצית, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שדין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות ביהמ"ש במועד השימוע, שכן מדובר בסוגיה פרוצדוראלית המצויה בלב שיקול הדעת של גורמי התביעה ביחס לאופן ניהול הליכים פליליים", נמסר מטעמו של היועמ"ש. בתגובה צוין, כי לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה שקל בכובד ראש את בקשת ראש הממשלה לדחות את השימוע, הוא החליט לקבוע את מועד השימוע לימים 2.10.19 ו-3.10.19, ונגד החלטה זו הוגשה העתירה".

בהודעת משרד המשפטים נמסר עוד כי, "לאחר הגשת העתירה, פנה בא-כוחו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, וביקש כי נוכח החלטת הכנסת על התפזרותה ועל קיומן של בחירות נוספות ביום 17.9.19, יידחה מועד השימוע למועד סביר לאחר קיום הבחירות. לפי הנטען בפניה, דחיה זו נדרשת מפאת הצורך בהיערכותו של ראש הממשלה עצמו לשימוע, ומפאת העובדה כי בתקופת הבחירות ובתקופת הקמת הממשלה שלאחריה, יהיה עסוק במיוחד, לאור תפקידו כיו"ר הליכוד, בצד היותו ראש ממשלת ישראל".

"במכתב ששיגר היום ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, אל עו"ד חדד, הוא משיב כי היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע, וזאת מהטעמים שפורטו בהרחבה במכתב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשוט אכיפה בררנית על הפסיק הקטן.
אין צורך בכך. כי בלאו הכי יש כל כך הרבה שחיטות בבתי המשפט ששם גם אין צדק. אז מה הם חוקרים ונוברים בצדק? הם הרי תאווי בצע.
בתי משפט ומשטר טרור אכיפתי דיקטטורי.
לקוראים מביניכם שאלה. מדוע אתם מהססים להגיב. הגיבו בריווח. אל תפחדו לומר דברי אמת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture