צילומים: פלאש 90

אשל: "היינו מוכנים לתת לסמוטריץ' את המשפטים, ללא ועדת השרים לחקיקה"

מקרובו של ראש הממשלה אישר הליכוד היה מוכן לתת לסמוטריץ את תיק המשפטים, בתנאי שיוותר ראשות ועדת השרים לענייני חקיקה. "חוק החסינות בכלל לא עלה במו"מ הקואליציוני, זה המצאה שלא היתה ולא נבראה. אין כזה נייר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הליכוד היה מוכן לתת ליו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ את תיק המשפטים, בתנאי שיוותר על תפקיד יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה המלווה לתפקיד בדרך כלל ובו מתקבלות ההחלטות לגבי תמיכת הממשלה בחוקים שונים, כך דווח מוקדם יותר היום ב'גל"צ' מפי מקורבים לראש הממשלה.

אך הערב מאשר מקורבו של נתניהו, נתן אשל, את הדברים. "דיברנו (עם סמוטריץ') על זה שראשות ועדת השרים לחקיקה היא קריטית לראש הממשלה, לתפקוד הממשלה כולה, ואנחנו לא יכולים להפקיד את הדבר הזה לחבר שהוא לא מהליכוד, זה לא אישי נגד סמוטריץ' ולא קשור לסמוטריץ' בכלל, אלא לפוזיציה שהליכוד רוצה אותה לעצמו", אמר אשל בשיחה ל'חדשות 12'.

המקורב לבלפור הכחיש כי היה לדברים קשר למצבו במשפטי של ראש הממשלה, "זה נאמר שרה"מ צריך את זה לא ברמה האישית אלא ברמה של ראש ליכוד, ראש ממשלה". במענה לשאלה האם לא היה איזכור לחסינות הוסיף כי, "לא היה שום סיפור חסינות. שאלתי אותו אגב אם יהיה מוכן לקבל את תיק המשפטים ללא ראשות ו' החקיקה, והוא אמר לי לא".

"אגב", מוסיף אשל שהיה חבר בצוות המו"מ הקואלציוני מטעם הליכוד, "חוק החסינות בכלל לא עלה במו"מ הקואליציוני, זה המצאה שלא היתה ולא נבראה. אין כזה נייר, זה לא היה, זה לא נברא, אבל בסדר, התקשורת יכולה להמציא הרבה דברים. סמוטריץ' הוא אדם ראוי, מכובד, לכל תפקיד, ואם הוא היה בליכוד הוא אולי גם היה מקבל את זה, הליכוד לא נותן את הנכסים האסטרטגיים האלה למפלגות אחרות. אם הוא נתן את זה בעבר (לשקד) הוא טעה".

אתמול דווח ב'כאן חדשות' כי אשל אמר לסמוטריץ כי תיק המשפטים לא יופקד בידיו אלא בידי ח"כ אחר המקורב לנתניהו, "המפתח לגורל המשפטי של נתניהו ומשפחתו בידי שר המשפטים הבא, אין סיכוי שזה יהיה אתה". השיחה התקיימה במשרד רה״מ שעות לפני פיזור הכנסת ובנוכחות מספר משתתפים. אשל ביקש להעביר לסמוטריץ׳ מסר לפיו אין מדובר בעניין פוליטי אלא אישי, ולכן אין סיכוי שדרישתו תתקבל.

נתן אשל מסר אתמול בתגובה: "נושא תיק המשפטים מעולם לא היה נושא לשיחה. אמרנו שהתיק לא ימסר לאף מפלגה וכך יהיה. המצאות של סיפורים אולי עושות טוב למי שלא מקבל את מבוקשו, אבל לאמת אין להם קשר". אך דבריו היום, בקולו, מעלים תהייה האם לא שיקר בתגובתו אתמול כשמסר כי, "נושא תיק המשפטים מעולם לא היה נושא לשיחה".

סמוטריץ׳ סירב להתייחס לדיווח אתמול ובמפלגת הליכוד מיהרו להוציא הכחשה לדברים וטענו כי "הדיווח על דברים שנאמרו כביכול לסמוטריץ׳ בעניין תיק המשפטים – אינו נכון ומשולל כל יסוד. לא היו דברים מעולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture