צילום: חיים צח / לע"מ

היועץ לביטחון לאומי של רוסיה: "תשומת לב מיוחדת לביטחון ישראל"

ראש הממשלה נתניהו נועד היום עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב. מחר צפוי כינוס של היועצים לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג׳ון בולטון והיועץ לביטחון לאומי הרוסי, פטרושב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נתניהו נועד היום (שני) עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב. מחר צפוי כינוס משולש, של היועצים לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג׳ון בולטון והיועץ לביטחון לאומי הרוסי, פטרושב. מיד לאחר מכן יצטרף נתניהו למפגש החריג. בהמשך, יכנס בולטון מסיבת עיתונאים בירושלים ולאחריה ימריא לארה"ב.

נתניהו אמר במהלך הפגישה: "מר פטרושב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של הפדרציה הרוסית ברוך הבא לישראל. תודה לך ולנשיא פוטין על ההיענות להגיע למפגש הזה בירושלים. אנחנו מודים לכם על יחסי הידידות בין רוסיה לישראל, ואני רוצה במיוחד להודות שוב על הפעילות ההומניטרית הייחודית שלכם שעשיתם להחזיר את זכריה באומל ז״ל לקבורה פה במדינת ישראל. הצעד הזה נגע לליבותיהם של כל אזרחי ישראל. אני גם לא אשכח את הטקס המרגש שערכתם במוסקבה יחד עם הגנרל גרסימוב בהקשר להחזרתו של זכריה באומל".

"אני בטוח שגם מן הטעם הזה מבינים ברוסיה מהי המשמעות עבורנו של משטר שקורא להשמיד אותנו, לא רק לכבוש אותנו – להשמיד אותנו, ופועל באופן יום-יומי להשגת מטרה זו, לכן, ישראל לא תאפשר לאיראן שקוראת להשמדתנו להתבסס בגבולנו, ונעשה הכל כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. הגנה עצמית זה לקח חשוב מאוד בהיסטוריה של המאה ה-20 בוודאי עבור העם היהודי ומדינתו".

"במעמד הזה אני רוצה להודות לנשיא פוטין על אמירתו שביטחון ישראל הוא דבר שחשוב לרוסיה, הוא אמר את זה פעמים רבות, ואני מאוד מעריך את זה".

"מר פטרושב, אני מברך על הגעתך לירושלים בשליחות הנשיא פוטין. המטרה המשותפת שלנו היא לקדם דיאלוג מהותי יחד עם ארה״ב כדי להתמודד עם אתגרי הביטחון המורכבים של האזור שלנו, תוך הבעת מחויבות לביטחון ישראל, אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר ששיתוף הפעולה ברמה הביטחונית בין רוסיה לבין ישראל כבר תרם רבות לביטחון וליציבות באזורנו ועשה שינוי מהותי במצב באזור. אני מקווה שהשיח הטרילאטרלי הזה יסייע להרחבת היציבות והביטחון באזור".

פטרושב השיב לנתניהו שהמשלחת הרוסית הגיעה לישראל בהנחיית הנשיא פוטין, אחרי שיחה בין נתניהו לפוטין. "במהלך הביקור פה אנחנו נתרכז בסיטואציה באזור בכלל ובסוריה בפרט. אנחנו מקדישים תשומת לב מיוחדת לנושא ביטחונה של ישראל. כדי לפתור את הבעיה הסורית יש להחזיר את השלום, גם באזור וגם בשטח סוריה".

עוד אמר פטרושב כי כדי להגיע להרגעה בסוריה, יש צורך בצעדים להסדרת המתח הפנימי בתוך סוריה. "צריך עוד לפגוע בקבוצות מחבלים הנמצאים בתוך שטח סוריה. ביטחון ישראל הוא גם אינטרס שלנו, כיוון שמתגוררים פה כ-2 מליון מבני ארצנו".

לדבריו, ישראל תומכת ברוסיה בכמה פורומים, כולל גם באו"ם. "ראש הממשלה נתניהו כבר אמר שיש לנו עמדות משותפות בסוגיית המאבק נגד שכתוב ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה", אמר פטרושב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture