Yonatan Sindel/Flash90

האיחוד בשמאל: ב'עבודה' זועמים על שפיר – שמולי לוחץ על פרץ להצטרף

ח"כ איציק שמולי לוחץ על יו"ר המפלגה להתאחד עם מרצ ואהוד ברק: "עזיבה שלי את מפלגת העבודה תמוטט אותה מבחינה אלקטורלית" • במפלגת העבודה תוקפים את שפיר: "צריכה להתפטר מהכנסת" • דיווח: לחץ על לבני להצטרף לאיחוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

למרות ההודעה הרשמית של מפלגת העבודה לפיה הם כביכול מברכים על חבירת ישראל דמוקרטית למרצ, במפלגה העבודה זועמים על סתיו שפיר שנטשה את המפלגה ותמוקם במקום השני ברשימה החדשה. מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, צוטט ב'מעריב' כי, "עליה להחזיר את המנדט ולהתפטר מהכנסת".

חרמוני אמר ל'ישראל היום' כי "מי שהתמודדה רק לפני שלושה שבועות בבחירות דמוקרטיות לא כיבדה את ההכרעה ובכך הוכיחה שהמילה דמוקרטיה עבורה היא מילה ריקה מתוכן". לדבריו, "היא ניסתה לעשות פוטש ליו״ר הנבחר ולאחר שלא הצליחה עברה למפלגה אחרת. זו התנהגות לא אתית, לא מוסרית ולא ראויה".

"כמזכ"ל המפלגה", אמר חרמוני בשיחה עם 'מעריב', "אני רואה בחומרה רבה את התופעה הזו של מי שאיננה יודעת לכבד תוצאות של בחירות דמוקרטיות ועושה דין לעצמה, וזאת אחרי שמשך שנים נהנתה ממפלגת העבודה ומהזכות לכהן מטעמה בכנסת ולצמוח. האבסורד שהמהלך האנטי-דמוקרטי מתעטף בשם דמוקרטי".

בינתיים, יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ איציק שמולי, מגביר את הלחץ על יו"ר המפלגה ח"כ עמיר פרץ להתאחד עם מרצ ואהוד ברק, אך בינתיים אינו פורש מהמפלגה כמו שפיר. "מפלגת העבודה יכולה לעמוד מהצד ולהיזנק או להיכנס בתנאים מיטביים. אני מאוד מקווה שתימצא הגמישות לעשות את זה. אנחנו לא יכולים לטמון את הראש בחול ואנחנו יכולים להיות חלק מהאיחוד. אני מעדיף להיות חלק ממנו עם תנאים מיטביים למפלגת העבודה".

בראיון ל'ווינט' הסביר למה הוא עדיין נשאר במפלגתו, "יש לי מחויבות בסיסית למפלגת העבודה, ולכן אני רציתי לראות מצב ואני עדיין רוצה לראות מצב שמפלגת העבודה באה מפלגה לתוך חיבור כזה. אם הייתי רוצה לחפש לעצמי סידורי עבודה וללכת כפליט לכל מיני מקומות, הייתי עושה את זה". כשנשאל אם יישאר במפלגת העבודה בכל מצב, גם ללא איחוד אמר: "אם לא, נראה מה עושים".

בראיון ל'גלי צה"ל' הוסיף כי, "ברור לי שעזיבה שלי את מפלגת העבודה תמוטט אותה מבחינה אלקטורלית. אני לא יודע אם היא תצליח לעבור את אחוז החסימה, ולכן יש לי אחריות בסיסית. אני אעשה הכל כדי להביא את המפלגה למקום הנכון, אך אם לא אצליח אצטרך לחשוב מה אני עושה".

ב'חדשות 12' דווח הבוקר כי גורמים במחנה הדמוקרטי מנסים לשכנע את ציפי לבני להצטרף לרשימה ולעמוד בראש האיחוד, כך על פי דיווחים מגורמים פנימיים ברשימה החדשה. לפי הדיווח, גורמים במחנה הדמוקרטי נמצאים בקשר עם לבני כבר תקופה, ועד עכשיו היא הייתה מאוד מסוייגת מהאפשרות לחזור למערכת הפוליטית. כעת, מקווים ברשימה, שבעקבות החיבור היא תשנה את עמדתה, והם עומדים איתה בקשר.

המועמד מספר שלוש ברשימת המחנה הדמוקרטי, אלוף במילואים יאיר גולן, אמר בריאיון ל'כאן חדשות' כי חבל לו שכל מפלגת העבודה לא הצטרפה למהלך הזה. "אני מתפלל שיהיה חיבור רחב אפילו יותר. זה הדבר הכי טבעי והכי נכון. אני קורא לכל אנשי מפלגת העבודה להקים מחנה דמוקרטי אחד גדול".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב הבוקר בראיון ל'וואלה' לאיחוד בשמאל ואמר כי מדובר ב"מהלך יפה וחשוב ואני שמח שלא מתבזבזים קולות סתם". לדבריו, מדובר ב"התארגנות הדופן השמאלית של המפה הפוליטית", אך הוא הדגיש כי "אנחנו נמשיך להיות המפלגה הגדולה והאלטרנטיבה היחידה לשלטון הליכוד". אהוד ברק, לדבריו, "הבין את העניין ופינה את מקומו", בגלל שהבין "שאני המועמד להחליף את נתניהו בראש כחול לבן".

כזכור, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, חברת הכנסת סתיו שפיר ורה״מ לשעבר ויו״ר ׳ישראל דמוקרטית׳ אהוד ברק, החליטו להקים ולהוביל יחד את "המחנה הדמוקרטי" בבחירות לכנסת ה-22. בראש הרשימה יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר. אהוד ברק בחר לעמוד במקום ה-10 ברשימה. הצהרות משותפות יימסרו בשעה 17:00.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture