Tomer Neuberg/Flash90

פרץ: "החיבור של ברק-מרצ לא מוסיף קולות – 'כחול לבן' מכרו בלוף"

יו"ר מפלגת 'העבודה' תקף בכינוס המפלגה את התקשורת: "האיחוד הטקטי ברק-מרצ זוכה לאיתרוג, לליטופים, ואיך החיבור האמיתי שלנו סופג ביקורת מכל עבר". עוד תקף את 'כחול לבן': "זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מפלגת 'העבודה' ח"כ עמיר פרץ תקף הערב כינוס ועידת המפלגה את 'המחנה הדמוקרטי' ואמר, "אנו רואים שהחיבור של ברק-מרצ לא מוסיף קול אחד למחנה, וזה אומר לוותר מראש. אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק. אני לא ויתרתי כפי שלא ויתרתי בהחלטות אחרות בחיי הפוליטיים. גם הפעם אני לא מוותר על החיבור עם הציבור, החיבור עם העם, זה החיבור החשוב ביותר שהמפלגה צריכה לעשות".

בדבריו תקף גם את התקשורת ואמר, "עברנו שבועיים בלתי נתפסים וראינו איך אנשים חסרי אמונה מנסים להסית נגדנו. איך האיחוד הטקטי ברק-מרצ זוכה לאיתרוג, לליטופים, ואיך החיבור האמיתי שלנו סופג ביקורת מכל עבר. למה ? למה? מאוד פשוט. כי לא הקשבנו לכל נותני העצות שהם תמיד בטוחים שהצדק בצד שלהם, שתמיד ייצגו את האמת המוחלטת שלהם".

"לצערי חלק מהם חברים שלי, בפוליטיקה ובתקשורת ואני היום מיישיר מבט אליכם ואומר לכם: יכול להיות שאתם כל הזמן צודקים אבל אתם כל הזמן מפסידים. אלה שהחליפו את המשפט "ביתי הוא במבצרי" ב"מבצרי הוא הטוויטר שלי". יכול להיות שהאמת המוחלטת שלכם היא בסך הכל שקט ברנז'אי, נוח? אנחנו כאן כדי לשבור את הדיכוטומיה שאתם יצרתם, את הסטיגמות שאתם מטילים על האנשים, את הנרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר, הוא רפה שכל".

"התקשורת היתה צריכה לחבק את החיבור הזה (עם אורלי לויאבקסיס, ב.ב.). כן, נכון – היא באה מהימין. גם ציפי לבני באה מהימין וכולנו קיבלנו אותה בזרועות פתוחות. אני מצפה מכל מי שרוצה באמת להחליף את ממשלת נתניהו שידע שרק תמיכה בעבודה – גשר מייצרת את הסיכוי הזה. מי שרוצה לשנות את המסלול המסוכן שאליו צועדת מדינת ישראל, צריך להתייצב איתנו ולתמוך בעבודה גשר".

בהמשך נאומו פתח גם במתקפה על 'כחול לבן' ואמר כי, "היום גם ברור לכולם כי מה ש"כחול לבן" מכרה לציבור היה בלוף אחד גדול. יצרו מיזם פוליטי שהיתה לו מטרה אחת, הגדרה אחת: להחליף את בנימין נתניהו. אבל זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון. כל סוס אציל שם שועט לכיוון אחר. בני גנץ רוצה הכל בהסכמות, הוא נמנע ממחלוקות. אבל לצידו סוס אציל נוסף – יאיר לפיד. הוא מושך לעימות מול החרדים ובאותה מידה שועט אל הימין הקפיטליסטי הקיצוני".

"אם לפיד היה יכול לעצב את הכלכלה והחברה בדמותו, 80% מאתנו היו עבדים של השיטה ומשרתים את לפיד וחבריו כי הוא מאוהב בחברות כוח האדם. ויש סוס אציל נוסף- בוגי יעלון, שהוא שועט אל ארץ ישראל השלמה, שהוא הביא איתו את האוזר, מעצב חוק הלאום. מישהו חושב שהעגלה הזאת תחזיק מעמד? מישהו חושב שהעגלה הזאת היא התשובה שעם ישראל צריך? ובכן, המיזם לא השיג את מטרתו".

"אמנם הם קיבלו הרבה מנדטים, כי למאות אלפי אזרחים טובים שעברו מ"העבודה" ל"כחול לבן" לא היה אכפת התוכן הפנימי, הם לא בדקו מה יש שם באמת. האם זו מפלגת שלום? או מפלגת סיפוח? האם זו מפלגת האזרחים, מעמד הביניים? או מפלגת הטייקונים והאלפיון העליון? הפעם אני פונה לאזרחי ישראל: אל תלכו שבי אחרי הסיסמא "רק לא ביבי". כי "רק לא ביבי" זה לא מסר. הציבור צמא לשמוע על מה שחשוב לו באמת, ואת זה הוא ישמע מאיתנו".

"אני רוצה להבהיר קצת את תפקיד הנגמשים במערכת הפוליטית. עוד מעט תישמע זעקת השבר של "כחול לבן". עוד מעט נשמע את הקוזאק הנגזל זועק לו. הם מייד יגידו "היי, יורים בנגמ"ש יורים בנגמ"ש" ואתם הרי יודעים. ביליתי בבתי החולים כמעט שנתיים כי נמחצתי בין שני נגמ"שים במיתלה. ולכן אני לא מתכוון לתת לנגמ"ש הפוליטי של "כחול לבן" לדרוס אותנו כי הרי גם הם וגם ביבי מביאים את אותו הדבר בתחומים החשובים לאזרחים. גם כחול לבן וגם הליכוד מנותקים מהציבור ויביאו אלינו את אותה המדיניות של ניתוק, של ריחוק, של הפקרה".

עם זאת, חזר על התחייבותו לא לשבת עם נתניהו, "מישהו עוד יכול לחשוב, או איזה פרשן משועשע יכול לפרש כי המסר "רק לא ביבי זה לא אג'נדה" הוא מסר של קריצה לממשלתו של ביבי ובכן, על מנת שלא יהיה ספק – אנחנו לא נשב עם בנימין נתניהו, אנחנו לא ננהל מו"מ עם נתניהו כאשר כתב חשדות מעל ראשו, ואם יוגש נגדו כתב אישום נדרוש את התפטרותו המיידית. איננו מחרימים את הליכוד. איננו מחרימים את מצביעי הליכוד. מצביעי הליכוד הם לא הבעיה – מצביעי הליכוד הם הפיתרון, ואני מאמין שחלקם יבואו אלינו לבית הישראלי החדש, למסע הישראלי החדש".

"אבל אדוני בנימין נתניהו, לא חשבת שכאשר אני אומר דברים נוכחים ונוקבים אל חברי בשמאל, אתה תצא פטור. ובכן, אדוני ראש הממשלה, אני מכיר אותך יותר מאחרים. לי יש שעות ביבי. ואתה, אדוני ראש הממשלה, לא יכול לפעול רק בין בחירות לבחירות. כי היום קראתי שאישרת לבנות בשטח C. ואולי גם תתקיים ועידת פסגה בקרוב בהשתתפותך, בהשתתפות מנהיגים ערבים, אולי גם אבו מאזן".

"אני חושב לעצמי שמערכת הבחירות שהנחתת על עם ישראל רק בגלל אינטרסים אישיים עוד תביא לנו הסכם שלום. אז אולי השיטה שבה כל שלושה חודשים יהיו בחירות היא שיטה שתשפר את מצבינו. אז בוא נתחיל לסכם. מועד ב' 2019 – סיכוי לשלום. מועד ג' 2019 – סיכוי למאבק בהפקרה החברתית. מועד א' 2020 – סיכוי להחזרת הביטחון לתושבי עוטף עזה. מועד ב' 2020 – סיכוי להורדת יוקר המחיה. מועד ג' 2020 – סיכוי להורדת יוקר הדיור".

"וכך נמשיך ונמשיך, כל שלושה חודשים בחירות, אתה לנצח נצחים ראש הממשלה, אבל כל מערכת בחירות נפתור סוגיה אחרת. אבל כשאני באמת מביט על המצב, בעצב רב, על ההידרדרות בכל התחומים, אני מגיע למסקנה שאין צורך בעוד פעם בחירות. פשוט צריך לשלוח אותך הביתה בבחירות הקרובות. מועד ב' – מספיק לנו. לך הביתה, תתעסק עם ענייניך המשפטיים ותניח לנו לבנות מחדש את הדמוקרטיה, את מערכת המפשט, את הגאווה הלאומית שלנו שנרמסה מול החמאס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמאל שמאל אבל שכחתם שאתם
ספרדים..
לא הולך ביחד… (לפחות בשביל התקשורת שמחליטה כאן מי ומי הוא מי )
מציע לכם לחבור לליכוד ו לחרדים ולזרוק את ליברמן שבגד בכולם,
ייתנו לכם מקום טוב, היו בטוחים !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture