Hadas Parush/Flash90

היום בממשלה, מחר בכנסת: בליכוד מקדמים את חוק המצלמות

אביחי מנדלבליט יגיע לישיבת הממשלה וינסה לשכנע את השרים להצביע נגד הצעת החוק, שמטרתה לאפשר למפלגות להציב אמצעי תיעוד מטעמן בקלפיות. השרים צפויים לאשר את קיום הליכי החקיקה בשלוש קריאות בתוך יום או יומיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשלה צפויה לאשר היום בישיבתה השבועית את החוק המאפשר הצבת מצלמות ומכשירי הקלטה בקלפיות, למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיתייצב בעצמו לישיבת הממשלה, כדי להדגיש בפני השרים את התנגדותו לקידום הצעת החוק. היועמ"ש אומנם תומך בהצבת מצלמות, אך מתנגד למהלך בשל הליך החקיקה המהיר, וכן מכיוון שהחוק עלול להקשות על ועדת הבחירות המרכזית ביום הבחירות.

על פי התכנון, לאחר האישור היום בממשלה למרות התנגדותו של מנדלבליט, החוק יובא כבר מחר לאישור הכנסת. לאישור החוק יש צורך בתמיכה של 61 חברי כנסת, ורק אם ישראל ביתנו תתמוך בו יהיו לנתניהו 61 אצבעות לאישור החוק. מנדלבליט הודיע ביום שישי כי קיימת לטענתו מניעה חוקית להעביר את החוק, כך שייתכן ובמקרה ומפלגות אחרות יעתרו לבג"ץ, הוא יפסול אתה החוק.

שר האוצר משה כחלון, אמר הבוקר בראיון ב'גלי צה"ל' כי מדובר בחוק חיוני כדי לשמור על טוהר הבחירות ועל רצון הבוחר. "קרו באפריל דברים. כל אזרח שומר חוק שהדמוקרטיה לנגד עיניו צריך לתמוך בעניין הזה, כמובן בתיאום עם המשפטנים כדי לראות איך עושים זאת בצורה נכונה וחוקית". עם זאת, כחלון סייג את דבריו, ואמר כי מעולם, בכל שנותיו בממשלה, לא עבר חוק שהיועמ"ש אמר שיש בו מניעה משפטית. "מנדלבליט יסביר את עמדתו ויגיד מה הגבולות וינסו להתיישר לכיוון שלו", אמר כחלון.

בכירים במפלגת הליכוד צוטטו הבוקר ב'רשת ב' אומרים כי יביאו את ההצעה להצבעה בכנסת מחר, גם אם לא יתגבש רוב להעברתו. "נביא אם החוק להצבעה גם אם ליברמן יצביע נגד החוק והחוק יפול וגם אם החוק לא יעבור מסיבה אחרת", הבטיחו הגורמים במפלגה. במצב שבו החוק יפול, מתכוונים בליכוד להאשים את ליברמן או כל גורם אחר שיהיה אחראי להפלתו כמי שמאפשר זיופים בבחירות ופגיעה בטוהר הבחירות.

ביום שישי התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא ואמר כי, "איך יכול להיות שמתנגדים בכלל למצלמות? הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות. גנץ ולפיד מגישים ערעור נגד הצבת מצלמות. אנחנו יודעים למה. הם אמרו שהם מתכוונים לעשות קואליציה, ממשלת שמאל יחד עם אחמד טיבי ואיימן עודה שיהיו שרים בממשלה שלהם. הדבר האחרון שהם רוצים זה ספירת קולות אמיתית וטוהר הבחירות".

"אנחנו אומרים תשימו מצלמות בכל הקלפיות, של כולם, של הליכוד, של כולם, ושהמשקיפים יהיו כל אחד עם מצלמה בדיוק כמו שיש בגני הילדים בבתי ספר בסופרמרקטים. פתאום, באולם הקלפיות אסור שיהיו מצלמות? איך אפשר בכלל להסביר את זה? ולנמק את זה? ואיך אתם יכולים לבוא איזשהו גורם פוליטי או משפטי ולהתנגד בתוקף לדבר שהוא כל כך בסיסי? אלא אם כן מישהו רוצה כאן שהליכוד יפסיד. רוצים לגנוב לנו את הבחירות. אנחנו לא ניתן שיגנבו את הבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture