צילום: קובי גדעון/לע"מ

נתניהו בגוש עציון: "יום גדול לישראל – ממשל טראמפ תיקן עוול היסטורי"

ראש הממשלה סייר בגוש עציון בעקבות ההחלטה האמריקנית כי ההתיישבות ביו"ש לא מפרה את החוק הבינלאומי: "אנחנו ביום היסטורי עם עוד הישג עצום למדינת ישראל, שעבדנו עליו לא מעט. אני מודה לנשיא טראמפ ולמזכיר המדינה פומפאו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) סיור פתע בגוש עציון בעקבות ההחלטה האמריקנית כי ההתיישבות היהודית בהודה ושומרון לא מפרה את החוק הבינלאומי. "אני מודה שאני נרגש מאוד. אנחנו פה, בגוש עציון, מקום שגורשנו ממנו במלחמת העצמאות, והנה אנחנו ביום היסטורי עם עוד הישג עצום למדינת ישראל, שעבדנו עליו לא מעט", אמר נתניהו.

עוד הוסיף ראש הממשלה נתניהו במפגש עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון כי, "ממשל טראמפ תיקן כאן עוול היסטורי והתייצב עם האמת והצדק. אני מודה לנשיא טראמפ ולמזכיר המדינה פומפאו. זהו יום גדול מאוד למדינת ישראל והישג שיעמוד לדורות".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר במפגש כי, "ממשלת ארה"ב בהובלתו של הנשיא טראמפ מוכיחה פעם אחר פעם שהם הידידים הטובים ביותר של מדינת ישראל. זהו צעד חשוב בכך שמדינת ישראל לא רק תשלוט ביהודה ושומרון, אלא גם תהיה הבעלים היחידים של ארץ ישראל על ידי החלת הריבונות המלאה. אני רוצה להודות לך ראש הממשלה נתניהו שאתה נלחם ולא מרפה, למען ארץ ישראל ולמען היסטוריה והמורשת. אנחנו כאן ביהודה ובשומרון נהיה לצדך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והודה לו על החחלטה כי ההתיישבויות היהודית בהודה ושומרון לא מפרות את החוק הבינלאומי. נתניהו אמר לנשיא שהוא תיקן עוול היסטורי, ו"מישהו היה צריך לומר את האמת הפשוטה והוא עשה זאת כפי שעשה בהכרה בגולן ובהעברת השגרירות לירושלים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר עוד כי, "ראש הממשלה אמר לנשיא כי אנחנו לא בארץ זרה, זוהי המולדת שלנו למעלה מ-3000 שנה. הסיבה שאנו נקראים "יהודים" זה משום שבאנו מכאן, מיהודה. זה לא מונע משא ומתן, להיפך – זה מקדם את השלום כי אי אפשר לבנות שלום אמיתי על בסיס שקרים".

כזכור, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הודיע הערב שארצות הברית משנה את מדיניותה ארוכת השנים, ולא תגדיר את ההתישבויות היהודיות ביהודה ושומרון כמפירות של החוק הבין-לאומי. לדבריו, העמדה האמריקאית הייתה לא עקבית לאורך השנים, ממשל קרטר קבע כי הן מנוגדות לחוק הבינלאומי, ממשל רייגן קבע כי הוא לא חושב שהן אכן כאלה, ואילו ממשלים אחרים חזרו לעמדה של ממשל קרטר. "אנחנו מצדדים בעמדה של ממשל רייגן", אמר פומפאו.

"אחרי למידה של כל הצדדים בסכסוך, ארצות הברית הופכת את ההחלטה שאומרת שההתנחלויות נוגדות את החוק הבין-לאומי", אמר פומפאו במסיבת עיתונאים מיוחדת במחלקת המדינה האמריקנית."זאת בעיה מורכבת שיכולה להיפתר רק בשיחות בין ישראל ולפלסטינים. הממשל האמריקני מעודד את ישראל והפלסטינים לפתור את הבעיה ולמצוא פתרון שיקדם את הביטחון והשלום בין הצדדים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture