Yonatan Sindel/Flash90

דיווחים: התקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות – עם ליברמן ועם הגוש

מרתון פגישות פוליטיות הערב: רבילין עם נתניהו, נתניהו עם גנץ, גנץ עם ליברמן • המטרה: הקמת ממשלת אחדות בראשות הליכוד וכחול לבן, עם גוש הימין וליברמן • הבסיס: מתווה הנשיא • אחת האפשרויות: כחול לבן תתפרק ולפיד יישאר באופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרתון פגישות פוליטיות: בשעה זו מתקיימת בבית הנשיא בירושלים פגישה בין ראש ההמשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין. בשעה 20:00 תתקיים במשרדי כחול לבן בתל אביב פגישה בין יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. בשעה 22:00 תתקיים פגישה במשרד ראש הממשלה בירושלים בין נתניהו לגנץ.

על פי דיווחים הערב בכלי התקשורת, חלה התקדמות משמעותית לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות רחבה בראשות הליכוד וכחול לבן, שתכלול מצד אחד גם את גוש הימין-חרדים, ומצד שני גם מפלגת ישראל ביתנו. בפגישה הערב בבית הנשיא בירושלים משתתפים גם חברי צוות המשא ומתן של הליכוד השרים יריב לוין וזאב אלקין, זאת בהמשך לפגישה בין יו"ר כחול לבן לח"כ בני גנץ בתחילת השבוע.

ב'חדשות 12' דווח כי גורם המקורבים למו"מ בין שתי המפלגות מוסר שהפעם, בניגוד לפעמים קודמות, הצדדים רציניים. לדבריו, בפעם הראשונה מאז הבחירות בספטמבר, נערכים מגעים של ממש בין הצוותים. לפני שהחלה פגישת צוותי המשא ומתן, ראש הממשלה נתניהו הנחה לפני זמן קצר את שרי הממשלה שלא להתייחס לפגישות ולהתקדמות במשא ומתן. בנוסף, דיווחים הולכים וגוברים על התחממות ביחסים בין נתניהו לליברמן – מה שגורם ללחץ בסביבת כחול לבן.

ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים המעורבים במשא ומתן הגדירו אותו "רציני", וציינו כי ליברמן מתווך בין הצדדים. לפי הגורמים, הצדדים דנים באפשרות להרכיב ממשלה על בסיס מתווה הנשיא בכפוף לשינויים. בכחול לבן אומרים כי הם מתרשמים שליברמן כן מוכן להיכנס לממשלת אחדות עם גוש הימין. "בפעם הראשונה היה שיח רציני. גם העובדה שגנץ פוגש את נתניהו מדברת על ההתקדמות. זה קורה בזכות ליברמן שלחץ על שני הצדדים כדי שיפגשו. המשך ההליך תלוי בפגישות של ראשי המפלגות שיתקיימו הערב", צוטט ב'מעריב' גורם המעורה בפרטי המו"מ.

ב'מעריב' דווח כי גורמים במפלגה הביעו חשש שהסכמה של גנץ למתווה הנשיא וישיבה עם הגוש עלולה להביא למשבר פנימי במפלגה עד כדי פירוק, משום שיו"ר יש עתיד, מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מתנגד בתוקף למתווה ולהקמת ממשלת אחדות תחת ראש ממשלה עם כתב אישום. "החשש שלי הוא שגנץ, שהמנדט שלו עומד לפקוע מחר בחצות, עלול להסכים להצעה של נתניהו למרות ההתנגדות הפנימית במפלגה דבר שעלול להביא עד כדי פילוג במפלגה", צוטט גורם בכחול לבן.

ב'כאן חדשות' דווח עוד כי לכחול לבן יש דרישה מעודכנת מהליכוד שלפיה נתניהו יהיה חייב לחתום על התחייבות בהסכם הקואליציוני שהוא לא יבקש מהכנסת חסינות אם יועמד לדין. לחלופין, אם ראש הממשלה יבקש חסינות הוא יהיה צריך להתחייב מראש שייצא לנבצרות במועד שנקבע לפי מתווה הנשיא – גם אם לא יהיה נגדו משפט.

גורמים המעורים בפרטי המו"מ צוטטו ב"מעריב' אומרים כי, בליכוד לא מוכנים להתדיין על זכותו של נתניהו לבקש חסינות – זה לא נושא פוליטי, זה עניין של חוק קיים. יחד עם זאת, בליכוד מבינים כי בקשת חסינות לא צריכה להיות כלי לשנות את הסיכומים. ויש פתרונות להבטיח את זה לכחול לבן. בכחול לבן חוששים שנתניהו יבקש חסינות, לא יצא לנבצרות ויתקע את כל ההליכים, הפוליטיים והמשפטיים", אמרו הגורמים.

בכיר בליכוד צוטט ב'ווינט' אומר כי "הכדור במגרש של כחול לבן. הדברים תלויים במידה רבה בפגישה שתתקיים שם הערב לפני פגישת נתניהו-גנץ. השאלה היחידה שמעניינת היא אם גנץ יודע להביא את כחול לבן איתו, או אם יש לו אומץ להיפרד מאלו שלא רוצים ממשלה עם נתניהו". הבכיר הוסיף כי "אם הוא יעבור את השלב הזה, נהיה מוכנים להתגמש. ניתן את הערבויות הנדרשות בחקיקה לכך שהנבצרות תצא לפועל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מקיים אף הוא פגישות עם בכירים במערכת הפוליטית. ריבלין נועד עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, ומאוחר יותר צפוי להיוועד הנשיא גם עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, ועם ראש הממשלה נתניהו וצוות הליכוד למשא ומתן. במקביל, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקווה – לכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה מתח!!!!!!!!
גם עם הכל יסתיים היום בממשלת אחדות יש מפסיד אחד- העם בישראל- שהתנהל שנה בלי יציבות פוליטית בלי החלטות במשרד האוצר והבריאות וכו והכל בגלל נתניהו וגנץ שני גאוותנים שעד הרגע האחרון לא הסכימו להתקפל בכלום!

מעניין איזה תרגיל מסריח מתבשל כאן
ממש מרגישים את משק כנפי ההסטוריה

גיוועלד

ליברמן 8
הגוש 55
כחול לבן ללא לפיד 17
סה"כ 80
מה רע?

לדעתי, בסוף נצטרך להגיע לבחירות. עוד תראו את זה.
טוב בואו נראה איזה תבשיך גנץ מבשל לנו מחר..?!

בא נראה מה החרדים הפסידו בתעקשות המטופשת שלהם ללכת עם נתניהו ולא לסגור עם גנץ ולקבל הכל….

הכול מישמים

אם גנץ לא מביא את כל המפלגה, אז למה מגיע לו רוטציה?

עצת ד' היא תקום
יש מי שמנהל את הכל ויש מי שחושב שהוא מנהל משהו

בעבור שנאת חינם נחרב בית המקדש. ומה יהיה

ביא ניראה אותך מוותר על העבודה שלך בשביל מישהו אחר ואין פה גאווה ציבור שלם מתחלק לשתיים אחד יוריד ראש כול הציבור שלו,יתכזב

מחר נשמע איך כל צד מאשים את השני בפיצוץ המשא ומתן, ונלך לבחירות שלישיות…

רק ביביייי
חברה אל ייאוש בבחירות הבאות פשוט וקל "ביבי"
פתק אחד מח"ל (הליכוד בראשון בנימין נתניהו)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture