קרדיט: אלעד מלכה

בכחול לבן פועלים לעצור את החסינות של נתניהו, ליברמן מתנגד

בכחול לבן מנסים להקים ועדת כנסת להסרת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לוועדת כנסת כזו צפוי רוב לדחיית בקשת חסינות לנתניהו, אם תוגש. זאת, לאור עמדת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפיה הענקת חסינות לראש הממשלה תהווה "פגיעה באמון הציבור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכחול לבן עשויים להקים ועדת כנסת להסרת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. לוועדת כנסת כזו צפוי רוב לדחיית בקשת חסינות לנתניהו, אם תוגש. זאת, לאור עמדת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפיה הענקת חסינות לראש הממשלה תהווה "פגיעה באמון הציבור".

השלב הראשון בבקשת חסינות מפני העמדה לדין הוא דיון בבקשה שהוגשה מטעם חבר כנסת בוועדת הכנסת. כעת, על רקע הכישלון להרכיב ממשלה, אין ועדת כנסת קבועה, ובמקומה, פועלת ועדה זמנית: הוועדה המסדרת. עו"ד ינון קבע בעבר כי לוועדה המסדרת אין אפשרות לדון בבקשות חסינות.

בכחול לבן טענו כי אם יושג רוב בכנסת שידרוש את הקמת הוועדה, סביר להניח שהמהלך יתאפשר. לא ברור על מה מסתמכת קביעה זו, אך בהתבסס עליה, פנו לגורמים בכנסת והתעניינו בפניהם האם יסכימו להצטרף לבקשה להקים את הוועדה למרות שמדובר בממשלת מעבר. בישראל ביתנו סירבו, ובינתיים, המהלך ירד מהפרק. בישראל ביתנו הסבירו כי הקמת ועדת הכנסת לא תשרת את המטרה.

על רקע ההתנגדות יו"ר הועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן דחה היום דיון במתן אישור לקידום מזורז של הצעת החוק שהגיש ח"כ עודד פורר שנועדה לאפשר פיצול סיעות בכנסת, במידה ששבעה חברי כנסת מסכימים לכך. כיום אפשרות הפיצול היא בתנאי ששליש סיעה מסכימה לכך. פורר הגיש את הצעת החוק בניסיון למנוע בחירות ולהוביל לפיצול בליכוד, אף שעד כה אין לכך היתכנות מעשית. הסיבה בגללה דחה ניסנקורן את הדיון היא ההתנגדות של ישראל ביתנו להקמת ועדת כנסת כדי לבלום את החסינות של נתניהו.

מוקדם יותר היום התייחס ליברמן למצבו המשפטי של נתניהו בפתח ישיבת סיעתו, ואמר כי הוא מאחל לרה"מ שייצא צח כשלג וזכאי בדין, אך "המקום היחידי לבירור ענייניו המשפטיים – זה אך ורק בבית המשפט". באשר להענקת החסינות אמר יו"ר ישראל בתינו, כי "לפחות 6 חכי״ם מהליכוד אמרו לי שלא יסכימו לתת חסינות לנתניהו", והוסיף, כי "הרעיון של החסינות עלול לפגוע קשות באמון הציבור במערכת"

גם בכיר כחול לבן ח"כ יאיר לפיד התייחס לתיקים שבהם מואשם נתניהו, ואמר כי "אביחי מנדלבליט מסתובב עם אבטחה צמודה. פרקליט המדינה, שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, מסתובבים עם אבטחה צמודה. יש איומים על חייהם. אין שאלה למה. הסיבה ברורה. נתניהו מסית נגדם. הם צריכים אבטחה אחרת אנשיו יפגעו בהם. לזה הגענו. פעם שאלו את בגין מהי ההחלטה הכי חשובה שהוא עשה בחייו. הוא אמר, "מנעתי מלחמת אחים". ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה. לא ניתן לזה לקרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן עצמו הרי היה בצרות משפטיות אז איפה טיפת הזדהות?
לולי דמסתפינא הייתי חושב אולי הוא קיבל סגירת תיק תמורת מעבר לצד השמאלי ולו בסתר

לבני גנץ אין עולם הבא.
הוא אפילו לא מעדת קורח. יותר גרוע , יכול להיות שנשמתו מצאצאי יוון משך ותובל.

חחח
שמואל צודק

לברמן וגנץ נראים כמו שני מפגרים על כדורים .. הזויים שבגץ לא חוקר אותם על העלמות נוראיות . גנץ הסטרא אחרא ממשיך בפילוג ובשנאת אחים למען הכסא ולא למען הנהגת העם . כי אין לו טיפת מושג מהיא המהגת העם . הוא מובל מהאף לדרך של שקרים והזיות ומקבל גושפנקא מיהיר השיכור ומלברמן הטמא . וביחד שלושה אלו נעשו סגניו של הס"מ להכפיש ולנדות ולפלג את העם . תתביישו אנשים קטנים שכל העם צופה הרמאות ובשקרים ובהזיות שלכם .

שני סטרא אחרא הזויים אשר חשקה נפשם למשול .. ראו מלך המשיח צריך להתגלות מלאתם את כוס קובעת התרעלה מעוצמת רישעותכם ..הזויים על כדורים שלושת המוסקטרים גנץ יהיר וליבגמן וההזוי האחרון מררררר א וד ברח

חצוף ליברמן.
ביקש לעצמו לפני חודשיים חסינות מהכנסת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture