Hillel Maeir/Flash90

אוחנה: "אם כתב אישום צריך שעות של הסברים והציבור עדיין לא מבין, זו בעיה"

שר המשפטים בכנס של בפרקליטות: "האם הציבור הוא עדר נבער ומוסת הממתין בצייתנות לקריאת הכיוון של הפוליטיקאים ומתיישר לפיה, או שמא הביקורת מבטאת אותה". עוד הוסיף: "התמודדו עם הדברים. לא כל אמירה שאיננה ערבה לאוזן היא הסתה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (שלישי) בנאומו באירוע ההשתלמות השנתית של פרקליטות המדינה לביקורת שמתח עליהם, "נאום של שר משפטים באירוע כזה אמור להיות, כפי שהיה בתחילת השבוע, קליל, מקצועי, מאיר פנים ומברך. אבל יש פיל בחדר, והדברים ידועים, ולא יהיה נכון להתעלם ממנו, לפחות בתחילה. הימים בישראל, ימים קשים. זמנים לא פשוטים עוברים על העם, על הציבור, והפרקליטות בעין הסערה. הרי הציבור אמור היה לעמוד ולמחוא לנו כפיים. בשם מי אנו פועלים, אם לא בשמו. כך, ברגיל".

"אמרתי כבר, וחזרתי ואמרתי ואומר גם כאן "מכהנים בפרקליטות בחריצות ובמסירות פרקליטות ופרקליטים רבים העושים עבודתם נאמנה יום יום בבתי המשפט ובמשרדי הפרקליטות, ומנהלים הליכים משפטיים מול נאשמים, בחלקם עבריינים וארגוני פשיעה מסוכנים". הפרקליטות, ברגיל – מגנה על הציבור. נאבקת בפשיעה. שומרת על הערכים המוגנים בעיניו. גם בחיבור המסוכן והמורכב ממילא שבין המשפט לפוליטיקה, הציבור בדרך כלל מבין את הצורך בניקוי אורוות ובביעור השחיתות. הציבור מעוניין בכך".

"מדוע, אם כן, הפרקליטות בעין הסערה, ומדוע הציבור איננו – לפחות בחלקו – עומד ומריע? הסיבה העצובה היא רבותי, חוסר האמון הקיים ושאסור להתעלם ממנו, כלפי מערכות אכיפת החוק בכלל וכלפי הפרקליטות בפרט. הנתונים המדאיגים ברורים ועלו בשורה של סקרים וסקרי עומק מהעת האחרונה שלא כאן המקום לפרט. האם הביקורת שהשמיעו אנשי ציבור ועבדכם הנאמן היא שיצרה את בעיית האמון, כלומר – האם הציבור הוא עדר נבער ומוסת הממתין בצייתנות לקריאת הכיוון של הפוליטיקאים ומתיישר לפיה, או שמא הביקורת מבטאת אותה?"

 

מנדלבליט: "העובדה שניצן ובן ארי מסתובבים עם מאבטחים – מזעזעת"

 

"אני מאמין שהציבור במדינת ישראל ככלל הוא ציבור חכם. סקרן. ידען. חוקר. גם המידע בימינו הרבה יותר זמין, הרבה יותר נגיש – כמעט לכל. אני גם מאמין שהפלוגתות הקיימות בתוכנו אינן חולשתנו, אני מאמין שהן סוד הצלחתנו. "אֵין סַכִּין מִתְחַדֶּדֶת אֶלָּא בְּיָרֵךְ שֶׁל חֲבֶרְתָּהּ, כָּךְ אֵין תַּלְמִיד-חָכָם מִתְחַדֵּד אֶלָּא בַּחֲבֵרוֹ". המשפט, ודאי המשפט הפלילי – אמור להיות ברור וחד: הנה העבירה, כך היא פגעה בערך המוגן – הנה המעוול, נוכיח את אשמתו ונפרע ממנו. והנה, הדברים מונחים לפנינו, ואינם ברורים כלל, לא ברור מה העבירה, מהו הערך המוגן ומיהו המעוול".

"אם כתב אישום צריך שעות של הסברים באולפנים, ועדיין הציבור לא מבין, זו בעיה", הוסיף השר אוחנה והתייחס לכתב האישום נגד ראש הממשלה, "אני יודע שעצם הופעתי כאן היום עוררה ויכוח בתוך הפרקליטות לגבי כללי ההתנהגות במהלך נאום זה. חלקכם קיבל הנחיות מיוחדות בנוגע לכללי ההתנהגות בנאום הזה. לא למחוא כפיים לו השר יזכיר בערגה את תקופת התמחותו בפרקליטות מחד, ולא לעורר פרובוקציות ומהומות מאידך. להגיע? לא להגיע? להגיע ולצאת בהפגנתיות? להימנע במפגיע ממחיאות כפיים?"

"ממני לא יצאו הנחיות מאף סוג בנוגע לכללי ההתנהגות כאן, יעידו על כך כל המנהלים שנמצאים פה איתנו. כי זה לא חשוב. כי זו קוסמטיקה בלבד. אני ער לכך שהנטייה הטבעית, של כולנו, היא להתקפד, להשתבלל, להסתגר בתוך עצמנו, לאטום את עצמנו לקולות הביקורת המגיעים מבחוץ. קולות קשים מאוד לעיתים. לברוח. רק לא לשמוע. זהו מתכון בטוח להתרסקות. הביקורת רק תגבר".

"אני מזמין אתכם, ומציע לכם, לנסות אחרת. הקשיבו לה. שמעו אותה. אבל באמת ב"לב פתוח ובנפש חפצה", ולא לשם מס שפתיים. התמודדו עם הדברים. לא כל אמירה שאיננה ערבה לאוזן היא "הסתה". הקשיבו. זהו העם שקורא אלינו. זהו העם שאותו אנו משרתים. בשמו אנו פועלים כשאנו קוראים לעצמנו באופן אוטומטי, מדינת ישראל", דברי שר המשפטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דברי אמת, שההולכים בה יביאו שלום.

אני אוהב אותך אוחנה
אתה איש אמיץ
אנחנו איתך

כול מילה שלו סוכר

מדינה הזויה, שר המשפטים יוצא נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי, היועץ והפרקליט נגד רוב העם, רוצים להחליף ראש ממשלה שכל העולם מתפעל מכשרונותיו והופעותיו בדחליל בדמות לפיד וגמגמן בדמות גנץ, לא יאומן,

אוחנה אתה אחלה שר משפטים אתה תיקוותינו לתיקון החוק במערכת המשפט הנבזית

אני אוהב את האיש הזה, חזקקק

צבי כל מילה בסלע! מדינה מבולבלת..

אוחנה יישר כוח כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים .
השב שופטנו כבראשונה ויועצנו כבתחילה .
רק לא משפט גויים.
משפט של שופטים שהולכים בדרכי התורה והמצוות .
שיש להם מורא שמים בס"ד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture