Flash90

לאחר שהפר צו איסור פרסום: חפץ תובע את שר המשפטים

עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ הגיש היום תביעה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, בטענה כי השר שר המשפטים אוחנה השתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים האסורים לפרסום. אוחנה: "לא חוזר בי מאף מילה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ הגיש היום (חמישי) תביעה נגד השר אמיר אוחנה שהשתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים האסורים לפרסום. אוחנה טען כי בפרקליטות "עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים".

שר המשפטים אמיר אוחנה בתגובה לתביעה כנגדו: "לא חוזר בי מאף מילה. מה שאמרתי על הדוכן היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא". אוחנה הוסיף: צו איסור הפרסום כלל לא הובא לידיעתי. אני מניח שהובא לידיעתם של כלי התקשורת, אליהן הוא מופנה, ממילא לא היה ברשותי שום חומר לפרסם, זולת מה שפורסם כבר קודם בשלל אמצעי התקשורת המפורטים, כזכור – אינני גורם חוקר, אין בידי את חומר החקירה, אלא רק את מה שפורסם.

לסיום אומר שר המשפטים: "להבדיל מגורמים אחרים, לא במחשכים אמרתי את הדברים, לא בשיחות חסויות עם עיתונאים כשאני מתחבא מאחורי הכינוי "גורמים במשרד המשפטים", אלא מעל דוכן הכנסת, כשאני עומד בגלוי, תחת שמי ותמונתי כשר המשפטים של מדינת ישראל – וכשאני ממלא את שליחותי הציבורית – בשם הציבור, ולמען האמת".

"להבדיל מ"גורמים עלומים" מתוך המערכת המתדרכים נגדי, לא הדלפתי חומר שהובא לידיעתי במסגרת תפקידי לעיתונאי חצר כדי לקבל פרסום. הבאתי את הדברים שכבר פורסמו, במסגרת תפקידי, בכנסת ישראל ובגלוי", דבריו של שר המשפטים אוחנה.

כזכור, שר המשפטים אמיר אוחנה חשף במהלך נאום במליאת הכנסת פרטים חדשים, שאסורים בפרסום, על הלחצים שהפעילה המשטרה על ניר חפץ בכדי להפוך לעד המדינה נגד ראש הממשלה נתניהו. לטענתו, הוא לא עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית, אלא חזר רק על דברים שפורסמו כבר. למרות שהדברים פורסמו כבר מעל בימת הכנסת, הצו המשפטי עדיין אוסר לסקרם.

לאחר שחשף את מעשי המשטרה המפוקפקים אמר אוחנה כי, "אז ניר נכנע חותם על הסכם עד מדינה והוא מוסר למשטרה גרסה. הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית, או אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים, הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז הוא חוזר ומוסר גרסה מלאה תפורה מתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים".

לפני כשבועיים שלח עד המדינה ניר חפץ מכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה ובו דרש ממנו להתנצל על דבריו – או שיתבע אותו. במכתבו, טען חפץ כי דבריו של אוחנה, "לא נדרשו כלל לצורך אותו דיון, אלא שהיו – מעבר לאספקטים המשפטיים – דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה ברורה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו".

דבריו של אוחנה עוררו סערה וגררה ביקורת קשה ממערכת המשפט, ב'כאן חדשות' ציטטו בכירים במערכת אכיפת החוק שאומרים כי "תיבחן המשמעות המשפטית של הצעד שעשה השר אוחנה". לטענתם אם דברי השר הוכנו מראש בכתב, לא חלה עליהם חסינות אם הפר במודע צו. עוד אמרו כי הדיונים בתיקי ראש הממשלה נמשכים ללא קשר להתפתחויות האחרונות והם מקצועיים וענייניים, אולם נבחנות בהם גם הטענות על מהלכי חקירה פסולים. אותם גורמים אומרים כי ייתכן שנעשו פעולות בעייתיות, אך הדבר אינו אומר בהכרח שעדותו של עד המדינה ניר חפץ קורסת. על דבריהם של נתניהו ואוחנה כי מדובר בסחיטה של עד מדינה, אומרים הבכירים שטענה זו היא מניפוליטיבית ומפוקפקת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה התפרסם מזמן
האתר לא מועדכן.

האתר כן מעודכן התביעה הוגשה בפועל היום

תעמוד על הזכויות שלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture