יעקב אשר וינון אזולאי בוועדת הכספים, היום. צילומ סך מסרטון באדיבות המצלם

דיון סוער בוועדת הכספים: האוצר סירב לתקצב, החברים הקפיאו את הדיון

המאבק בוועדת הכספים על מצוקת הסייעות לילדים אלרגיים, בהשתתפות מנכ"ל משרד הרווחה • לאחר מהלך של האופוזיציה ויציאה להפסקה, גפני נעל את הדיון בזעם – בשל שלשה נושאים שלא קיבלו מענה • האלרגנים, נוער בסיכון ושכר הלימוד במעונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישיבת ועדת הכספים שאישרה אתמול העברות תקציביות כלל לא עברה בשקט, אך גם הבוקר התעצמו הדיונים הסוערים פי כמה עד שהוועדה אף נאלצה לצאת להפסקה במהלך הדיונים, ולאחר מכן לסיימה בחתף (ראו עדכון להלן). בוועדה נמשך המאבק המיוחד על סבסוד הסייעות לילדים אלרגיים והורדת שכה"ל במעונות. ח"כ יעקב אשר טען, כי אלו שתי עוולות שלא מתקבל על הדעת שלא יטופלו וכי זאת הזדמנות אחרונה – בשל הקונסטלציה הפוליטית – לפתור את המצוקות הללו.

ביזנעס שימושי

בדבריו על סוגיית ביטול הסייעות אמר כי "מדובר בפיקוח נפש להשאיר ילדים אלרגיים בגיל הרך כאלו ללא סייעות באמצע שנה"ל. זה פיקוח נפש כמו טיל, כמו קאסם, אם ילד אלרגי נמצא בלי השגחה ואין מישהי עם הכשרה לטפל בו, אסור להורים לשלוח אותו למעונות".

ואילו בנושא גובה שכר הלימוד במעונות אמר אשר כי "למרות התיקון החלקי שנעשה בעקבות מאמצים משותפים שלנו עם יו"ר הועדה ח"כ גפני, שכה"ל במעונות עדיין גבוה באופן ניכר משנים קודמות כתוצאה מקיצוצים בתקציב הסבסוד. הוא דרש לקבל תשובות באופן מיידי מפקידי הרווחה והוסיף: "מדובר על סך הכל עשרה מליון שקל שזה לא סיפור גדול, אין שום סיבה לעכב את זה".

גם ח"כ יעקב מרגי התערב בדיון וקרא כי יש "לבטל את כל תקציב ההשתלמויות והקורסים במשרד החינוך עד שהנושא ייפתר, זו אמירה אומללה שהמשרד לא לוקח אחריות. אי אפשר להפקיר ילדים לגורלם".

בעקבות הדיון ובגלל קריטיות הנושא החליט יו"ר הועדה ח"כ גפני לזמן הבוקר את מנכ"ל משרד הרווחה לדיון מעשי דחוף על כספי עודפי התקציב של משרדו ובחינת אפשרות העברתם המיידית להורדת שכה"ל במעונות וסבסוד הסייעות לילדים אלרגיים.

ברגעים אלה ממש מתקיים דיון בוועדת הכספים עם מנכ"ל משרד הרווחה ד"ר אביגדור קפלן בנושאים הבוערים וכן בנושא נוער בסיכון. ח"כ ינון אזולאי מש"ס טען בדיון כי רעייתו מנהלת מעונות, וכי "מדובר בפיקוח נפש של ממש של מאות ילדים".

ח"כ אשר ביקש להתמקד בנושאים החשובים הללו בלבד, וטען כי "אי אפשר לעצור באמצע שנה"ל את תקציבי הסייעות לפעוטות במעונות, זהו עוול שאין לו תקדים, זה יוביל למחאה ציבורית של מאות הורים ברחבי הארץ". עוד אמר: "אי אפשר לעשות קיצוץ רוחבי בתקציב על חשבון אוכלוסיות חלשות, ככה פוגעים בעידוד יציאה לעבודה של הורים ושליחת הילדים למעונות, לא מתקבל על הדעת להמשיך במצב הזה" – בעקבות הדברים כאמור, יצאה וועדת הכספים בהפסקה להתייעצות על דרכי ההתנהלות מול משרד האוצר.

את מחאת בני הנוער שבסיכון והאופוזיציה כולה הוביל ח"כ אבי ניסנקורן.

בתום הדיון החליט גפני כי לאור העובדה שמנכ"ל משרד הרווחה אמר בבירור כי אין לי מקור תקציבי לכ-10 מיליון לסייעות – ובשל היותו של הנושא בוער (בעוד פחות מחודש, בינואר, מסתיימת העסקת הסייעות לילדים אלרגניים) הוחלט לקדם את הנושא באופן של נעילת הדיון, והתקווה כי מחר יופיע נציג משרד האוצר בדיון – ובכך בעתם גולגל תפוח האדמה הלוהט לפתחו של שאול מרידור, יו"ר אגף התקציבים באוצר.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture