צילום: פלאש 90

דרעי: "היו כמה הזדמנויות שהיינו קרובים להקמת ממשלה, ליברמן תמיד טרפד"

יו"ר ש"ס טוען כי הבחירות הן "בשל אגו ואינטרסים צרים של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד". לדבריו, "יש כאן חשש אמיתי להחמצה של הזדמנויות מדיניות שלא יחזרו על עצמן". על ליברמן: "לו היו נחשפים לדרישות שלו, היו מזדעזעים מהסחטנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס הלילה לסיבוב הבחירות השלישי ואומר כי, "לצערי הרב מדינת ישראל נגררת לבחירות בפעם השלישית, כשטרם חלפה אפילו שנה מהבחירות הראשונות בניסן וכל זה רק בשל אגו ואינטרסים צרים של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, ששמים את טובתם האישית ואת השנאה שלהם לראש הממשלה נתניהו לפני טובת המדינה ואזרחי ישראל".

בשיחה לשמעון ליברטי בעיתון 'הדרך' אמר כי, "הבחירות הללו גורמות לנזק חמור למדינת ישראל, המדינה משותקת כבר שנה, משרדי הממשלה אינם יכולים לתפקד כראוי, ואנחנו לקראת מצב כלכלי בעייתי ביותר בשל העובדה שבחצי שנה הקרובה לא יהיה תקציב מאושר, מה שיביא לקיצוצים בכל השירותים ובפרט בשירותים החברתיים".

לדברי השר הבכיר, המכהן גם בקבינט, הייתה הצדה לבקשת נתניהו לכהן חצי שנה ראשונה בתפקיד ולדבריו ישראל תפספס הזדמנויות בגלל הבחירות. "יש כאן חשש אמיתי להחמצה של הזדמנויות מדיניות שלא יחזרו על עצמן, הן בדברים שראש הממשלה הזכיר – ברית ההגנה והחלת הריבונות בבקעת הירדן – ויותר מכך בדברים שלא הגיע הזמן לפרסמם".

דרעי התייחס לניסיונותיו להקים ממשלה, "בחודשים האחרונים מאז הבחירות, ובפרט ב-21 הימים האחרונים, כפי שאמרתי כבר בתחילת התקופה, נעניתי לקריאתו של הנשיא ריבלין ועשיתי כל מאמץ על מנת למנוע את הבחירות המיותרות והמזיקות הללו ולהביא להקמת ממשלת אחדות".

"פעלתי ללא ליאות בכל אפיק אפשרי, ורובם של הפעולות בנושא לא פורסמו עדיין ואולי גם לא יפורסמו. נפגשתי עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ועם יו"ר ועדת חו"ב ח"כ גבי אשכנזי, במטרה לשכנעם לעשות את הצעד הנכון ולהקים ממשלה טובה למדינה, תוך התחייבות למתן ערבויות שלנו לקיום הסכם הרוטציה בינם לבין ראש הממשלה נתניהו".

הוא חשף כי, "אני יכול לומר, שלאורך התקופה הזו היו כמה הזדמנויות בהן היינו קרובים מתמיד להקמת ממשלה, אלא שתמיד היה מי שדאג לטרפד זאת משיקולים אישיים. הסברתי בשבוע שעבר גם מי הגורם שטירפד את רוב ההתקדמויות – אביגדור ליברמן, שלא בחל בספינים כדי למוסס כל אפשרות להקמת ממשלת אחדות, והכל משיקולים שאינם ממין העניין ואינם רואים את טובת ישראל ואזרחיה, תוך שהוא אף מעביר הצעות כזב מטעמו, שלו אזרחי ישראל היו נחשפים לרשימת הדרישות והתביעות הללו היו מזדעזעים מהעזות והסחטנות, וזאת בידיעה ברורה שלו שאין שום היתכנות למימוש הדרישות הללו בשל היותן מופרכות מיסודן".

"אזרחי ישראל צריכים לדעת כי נגררנו לבחירות שלישיות רק בשל פסילות אישיות ונתעבות של ציבורים בחברה ושל אישים במערכת הפוליטית. איך יתכן שבמדינת היהודים יגידו שלא מוכנים להקים ממשלה עם אנשים דתיים והדבר עובר בשתיקה? מהיכן נובעת השנאה הבזויה הזו לתורת ישראל ולערכים ששמרו עלינו אלפי שנים, לקדושת השבת, ללימוד התורה של בני התורה שעליו עומד העולם?"

"ומנגד, הפסילה האישית של ראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את מרבית שנותיו למען המדינה והצעיד אותה לפסגות ושיאים בכשרון רב תוך עמידה איתנה על האינטרסים החיוניים של ישראל, בזמן שהחוק במפורש מתיר ומאפשר לו לעמוד בראשות הממשלה – היא צעד בזוי", תקף את אנשי כחול לבן.

לסיום אמר כי, "כפי שאמרנו מהרגע הראשון, לנו בתנועת ש"ס אין מה לחשוש מבחירות. הוכחנו לאורך כל מערכות הבחירות בשנה האחרונה, הן לכנסת והן לרשויות המקומיות, שתנועת ש"ס יציבה וחזקה מאי פעם וכוחה רק הולך וגדל ממערכת בחירות למערכת בחירות, כשהציבור נותן בנו שוב ושוב את אמונו ונענה לקריאתם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם גדול הדור מרן ראש הישיבה שליט"א, ומחזק את תנועתנו ומפעלו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל".

"בטוחני שגם במערכת הבחירות הזו נראה חיזוק וגידול בכוחה של ש"ס, אחרי שהוכחנו את עמידתנו בכל הבטחות הבחירות ואת העשייה הבלתי פוסקת למען האזרח, לצד העמידה האיתנה לצידו של ראש הממשלה נתניהו כפי שהתחייבנו. היום כולם יודעים שבלעדי ש"ס לא היה בלוק ימין יציב כפי שהוא היום והייתה עלולה לקום ממשלת שמאל מסוכנת", דברי דרעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture