צילום: פלאש 90

בעשור האחרון: רבע מיליון עולים הגיעו לישראל מכ-150 מדינות

מנתונים של הסוכנות היהודית לסיכום העשור עולה כי מ-2010 עלו לישראל למעלה כ-255,000 עולים חדשים מכ-150 מדינות שונות. המדינות המובילות במספר העולים בעשור האחרון: רוסיה, אוקראינה, צרפת, ארה"בת ואתיופיה. 2019 תיחתם עם 34 אלף עולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על פי נתוני הסוכנות היהודית למעלה ממחצית מהעולים בעשור הזה (כ- 130 אלף) הגיעו ממדינות ברית המועצות לשעבר; יותר מ- 55 אלף איש ממדינות אירופה (עם שיא של יותר מ- 38 אלף עולים מצרפת); כ- 36 אלף מצפון אמריקה, מהם יותר מ 32 אלף מארה״ב ויותר מ 3,800 מקנדה (כך על פי נתוני הסוכנות היהודית ונפש בנפש); כ- 13,420 ממדינות אמריקה הלטינית (מהם כ 4,320 מברזיל וכ- 3150 מארגנטינה); כ- 10,500 מאתיופיה; למעלה מ- 2,560 מדרום אפריקה; יותר מ- 1,950 מאוקיאניה (רובם הגדול מאוסטרליה); וכ- 1,700 הגיעו ממדינות אסיה ואפריקה (מהם כ- 1,180 מהודו ויותר מ- 190 מהונג קונג ומסין). עוד חושף הדו"ח כי למעלה מ- 3,040 עולים חדשים עלו ממדינות המזרח התיכון וממדינות נוספות שלישראל אין עמן יחסים דיפלומטיים.

המגמות המרכזיות בעשור הזה: העלייה מצרפת מטפסת לשיא של כל העשורים עם הגעתם של כ- 38 אלף עולים במהלך העשור, המהווים כשליש מסך העולים מצרפת מאז קום המדינה. בשנת 2015 נשבר שיא בעלייה מצרפת מאז קום המדינה, עם הגעתם של 7,892 עולים ולאחר מכן היא מתייצבת.

זרם העלייה מארצות הברית מתמשך ועומד על למעלה מ- 3,000 עולים בשנה (כך על פי נתוני הסוכנות היהודית ונפש בנפש). גם העלייה מברזיל מזנקת לשיאים חדשים בעשור הזה ואם בראשית העשור עמד קצב העלייה מארץ הסמבה על כ-200 עולים בממוצע בשנה, הרי שבמחצית השנייה של העשור חל זינוק במספר העולים וקצב העלייה עמד על כ- 600 בממוצע מדי שנה. כמו כן נרשם גידול מחודש בעלייה מחבר המדינות, בפרט מרוסיה ומאוקראינה. על פי נתוני הסוכנות היהודית, כ- 60% מהעולים בעשור הזה הם צעירים עד גיל 45.

בין המבצעים הבולטים בעשור הזה – מבצע 'כנפי יונה' שהסתיים באוגוסט 2013 ושבמהלכו העלתה הסוכנות היהודית כ- 7,800 עולים מאתיופיה ומבצע 'מקצה תימן' שהובילה הסוכנות היהודית במרץ 2016 ובמסגרתו הועלו יהודי ריידא בשיאה של המלחמה המשתוללת בתימן.

על פי הערכות הסוכנות היהודית שנת 2019 תסתיים עם כ- 34 אלף עולים ובכך תהיה השנה המובילה במספר העולים בעשור האחרון. עד לסוף נובמבר 2019 עלו לישראל על פי נתוני הסוכנות היהודית יותר מ- 32,600 עולים מכל רחבי תבל, לעומת 27,627 בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של 18%). מחבר המדינות הגיעו עד סוף נובמבר כ- 22,750 עולים (גידול של 31% לעומת אשתקד); ממערב אירופה עד לסוף נובמבר יותר מ- 3,420 (ירידה של 9% לעומת אשתקד); מצפון אמריקה כ- 3,200 בדומה לאשתקד (ע"פ נתוני הסוכנות היהודית ונפש בנפש); מאמריקה הלטינית כ- 1,600 (גידול של 3%) ומאתיופיה כ- 650 (לעומת 31 בתקופה המקבילה ב- 2018).

"הגעתם לכאן מכל קצוות תבל כדי להגשים את החלום הציוני ולחזק את מדינת ישראל ", אמר הרצוג במפגש ביום רביעי השבוע עם עולים חדשים שהגיעו בעשור האחרון ממגוון מדינות ועם ילדיהם הפעוטות שכבר נולדו בישראל והוסיף כי "זה תמיד מרגש לפגוש את דור ההמשך". יו"ר הסוכנות היהודית ציין כי "בעשור החלוף הגיעו בסיוע הסוכנות היהודית יותר מרבע מיליון עולים, שבחרו בישראל מתוך תחושת שייכות עמוקה ומתוך רצון לבנות במדינה הזו את העתיד שלהם ושל ילדיהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה מתוכם לא יהודים??

כל 5 שנים מעלים את כל יהודי אתיופיה, ופתאום "מתגלים" עוד אלפי "יהודים" חדשים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture