Flash90

סמוטריץ': "בן גביר ואמת אלה מילים שלא הולכות ביחד"

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' התייחס לטענה שסירב לפריימריז בגלל התמיכה של עוצמה יהודית במהלך, ואמר: "לא היה ולא נברא. כנראה שאיתמר ואמת זה לא דבר שהולך ביחד. בן גביר: "ההתנשאות הביאה את הכשלון הפוליטי של הציונות הדתית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (רביעי) את יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר על הקריאה לפריימריז ואיחוד במפלגות הציונות הדתית. בריאיון 'לרשת ב' הגיב סמוטריץ' לטענה לפיה סירב לפריימריז בגלל התמיכה של עוצמה יהודית במהלך: "לא היה ולא נברא. כנראה שאיתמר ואמת זה לא דבר שהולך ביחד. שקר מראשיתו ועד סופו. אבל אפשר להמשיך לשחק בנדמה לי".

סמוטריץ' התייחס לסוגיית האיחוד בימין "עמדתי לא השתנתה בנושא – צריך לייצר חיבורים", אמר, "הציונות הדתית צריכה ללכת ביחד, היכולת שלנו להיות חזקים זה ביחד ולא ברסיסי מפלגות, שגם אם עוברות את אחוז החסימה, הן לא מקבלות כוח להותיר חותם". לדבריו, הציבור רוצה פעם אחת אחדות ולהיות מעורב בהרכבת הרשימה.

סמוטריץ' הוסיף בדבריו כי הוא לא חושב שהאיחוד הלאומי תתמודד בבחירות בלי חיבור כלשהו. לדבריו, "אני חושב שזה לא יקרה. אני אדם אחראי, שלא הולך להרפתקאות. לא אקח על מצפוני אובדן של קולות לימין. אני רוצה להתרחק כמה שיותר מהסיכון הזה של אחוז החסימה".

עו"ד איתמר בן גביר הגיב לדברים בראיון 'לרשת ב' ואמר: "לצערי סמוטריץ' פיתח שיטה, לבוא לדברים בתקשורת אבל במציאות לעשות ההפך. שימו לב למה שהוא אמר, 'בן גביר הוא לא ציונות דתית'. ההתנשאות, האליטיזם, הפטרונות והיוהרה זה מה שהביא את הכשלון בפוליטיקה של הציונות הדתית. יש פוליטיקאים שהם סמוטריצ'ים כאלה. מי שלא מאותו דנ"א, לא שייך וצריך להוציא אותו מהמחנה. למרות הכל, אני קורא לו גם עכשיו – בצלאל בוא תגלה אחריות, ותצטרף לחיבור".

"פתאום הוא הלך לפריימירז וגם על זה הסכמתי ואמרתי שפריימריז זה בסדר. אבל שימו לב למה שהוא אמר לכם – 'איתמר בן גביר הוא לא ציונות דתית'. ההתנשאות, האליטיזם הזה, הפטרונות והיוהרה, זה מה שהביא את הכישלון בפוליטיקה של הציונות הדתית" הוסיף בן גביר.

"תבינו" הסביר בן גביר בראיון. "בצינות הדתית אין גזענות, אין שנאה, אלא יש אהבה. אבל יש פוליטקאים שהם סמוטריצים כאלה, שמבחינתם מי שלא באותו די.אן.אי, לא בדיוק מאותו בית המדרש, הוא לא שייך וצריך להוציא אותו מהמחנה".

כזכור, אמש התייחס לראשונה השר סמוטריץ' לאיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית ואמר: "אין זה סוד שהנציגות הפוליטית של הציונות הדתית, נמצאת במשבר ובתקופת בירור גורלית שכמוה לא היתה שנים רבות. מפלגה חפיצת חיים לא יכולה להיות אטומה לרחשי הלב של הציבור. הנהגה צריכה להיות קשובה לציבור. ואני אכן שומע, קורא ומקשיב לכם. אני שומע את הקולות ולא יכול שלא להתחשב בהם".

בסרטון מיוחד שהפיץ הוא תקף בחריפות את יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ: "דרשתי מפקד רחב ופריימריס – אך לצערי סורבתי. קראתי לבצע מיזוג מלא של מרכזי המפלגות כדי להגיע למפלגה אחת ורשימה מאוחדת באמת שתשקף בהרכבה את רצונו ומאוויו של הציבור – אך לצערי לא נענתי. הגעתי להבנה כי אם רצוננו להמשיך ולייצג ציבור, עלינו להתאחד באופן אמיתי, ובמקביל לקבל מנדט מהציבור".

יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר הגיב לסרטון ופנה לסמוטריץ': "שנינו יודעים שלפני כשלושה שבועות נפגשנו בירושלים, ובמהלך אותה פגישה אתה הצעת שהרבנים יקבעו את סדר הרשימה. הסכמנו. לצערי, פתאום נעלמת. שבוע לאחר מכן דיברת על "פריימריז פתוחים בימין" – רעיון שהוא לטעמי מאוד נכון ומאוד ראוי: בואו ניתן לציבור להחליט. לתדהמתי, לאחר שהבנת שעוצמה יהודית בעד הפריימריז הללו, חזרת בך, והתחלת לדבר על פריימריז במרכז המפלגה".

"בצלאל, לא העת לספינים, להצהרות לא נכונות, לתדרוכים. הגיע הזמן לגלות אחריות, הגיע הזמן לוותר על האגו. בהסכם שעשינו עם הבית היהודי ועם הרב רפי פרץ שהוביל את ההסכם הזה, ויתרנו בעוצמה יהודית על הרבה דברים, אבל ידענו שגורל ארץ ישראל בסכנה. אני פונה אליך היום, כמה חודשים לפני שחס ושלום עלולה לקום ממשלת שמאל, חס ושלום עלולה לקום כאן ממשלה שתגרש יהודים מהבית. אני פונה אליך ומבקש ממך: בוא, תגלה אחריות. בוא נשב עוד היום, הרב רפי פרץ, אתה ואני, ונסגור הסכם, נסגור חיבור, נסגור איחוד – שיביא לנצחון הימין בבחירות", דברי עו"ד בן גביר.

 

הבית היהודי ועוצמה יהודית השיקו את הלוגו למפלגה "הבית היהודי המאוחד"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מצביעים למפלגה שבן גביר נמצא שם. היא פשוט לא תעבור. כמו תמיד

עם המריבות המטופשות האלו, הם עוד יפילו את כל הימין יחד איתם לתהום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture