Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "בג"ץ נהג נכון, אבל לא צריך לדון בזה בכלל – הבחירה של העם"

ראש הממשלה על החלטת בג"ץ: "מי ינהיג את העם היא בחירה של העם בלבד, ולא של אף אחד אחר, זה לא צריך בכלל להגיע לדיון והכרעה". יו"ר כחול לבן: "מכבד ומקבל את החלטתו הנכונה של בג״ץ. את נתניהו נעמיד למשפט הציבור בקלפי-וננצח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטת בג"ץ לדחות את העתירה שביקשה למנוע את הטלת הרכבת הממשלה עליו ואמר כי, "בית המשפט נהג נכון בזה שהוא דחה את העתירה, אבל שיהיה ברור שאני חושב שלא צריך לדון בזה בכלל כי הבחירה של העם מי ינהיג את העם היא בחירה של העם בלבד, ולא של אף אחד אחר. זו הייתה העמדה שלי והיא לא השתנתה, אני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד, זו לא צריך בכלל להגיע לדיון והכרעה, ההכרעה היא של העם והעם בלבד".

השר יריב לוין אמר, "חבל על האנרגיה ששופטי בג"צ בזבזו רק כדי להגיד את מה שהיה צריך להגיד מראש וללא דיון כלל – העתירה הזו מיותרת והיא בגדר עקיפת חוק ברור וכתוב. לשופטי בג"צ אין כלל סמכות לעסוק בשאלה האם רה"מ נתניהו יכול או לא יכול להרכיב ממשלה. היחידים שלהם הסמכות לקבוע זאת הוא ציבור המצביעים בלבד. טוב יעשו השופטים אם יקחו את נייר העתירה, יגרסו אותו דק דק ואז יגרסו שוב, רק כדי שהביזיון הזה יעלם מזכרון המערכת".

מכחול לבן נמסר: "נכריע את נתניהו בקלפי ונוביל לשינוי. במקום ממשלת חסינות קיצונית נקים ממשלת אחדות ממלכתית. החלטת בית המשפט היא החלטה נכונה שיפוטית אך אינה חלופה לאמת הפשוטה: ביבי גורר את מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית בשביל החסינות והופך את הכנסת לעיר מקלט". יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ אמר כי הוא "מכבד ומקבל את החלטתו הנכונה של בג״ץ. את נתניהו נעמיד למשפט הציבור בקלפי-וננצח".

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, כתבה על החלטת בג"ץ כי "חבל מאוד שהרמזים (העבים) שפוזרו לאורך הדיון ובהחלטה מעידים על כך שבית המשפט נכון לשקול להתערב בנושא בעתיד. העתירה לא הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא תיאורטית ומוקדמת. העתירה הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מתעסקת בסוגיה פוליטית. ובעניינים פוליטיים – הציבור הוא זה שמכריע".

השרה מירי רגב מסרה כי, "טוב עשו שופטי בג״ץ שדחו את העתירה ופסקו בהתאם לחוק ולערכים הדמוקרטים. העם הוא הריבון, והעם יחליט מי יהיה ראש ממשלת ישראל. אני מאמינה שבבחירות הקרובות העם יכריע וגוש הימין בראשות בנימין נתניהו, יקבל מעל ל-61 מנדטים".

ח"כ שלמה קרעי אמר כי, "עצם הדיון בבג"ץ היה אמור לזעזע את אמות הסיפים של המדינה שלנו. כמובן שזה לא קרה. יש מאתרגים, יש מאותרגים ויש את אלו שנפשם פשוט חשקה במשפטוקרטיה ומעוניינים להעביר את השליטה מידי העם לידי הפקידים, היועמ"שים והשופטים. בג"ץ אומנם דחה את העתירה אבל מסיבות פרוצדורליות בלבד. עתירה שמהותה דריסה ברגל גסה על רצון הבוחר והדמוקרטיה בישראל. זוהי נעיצת יתד נוספת והכנת הקרקע להמשך הכרסום של בג"ץ בדמוקרטיה בישראל".

"השופטים סיימו את החלטתם בציטוט מקהלת פרק ג': "לַכֹּל זְמָן וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם". בהמשך אותו הפרק יש פסוק קצת יותר מתאים לאופי הדיון וההכרעה: 'וְעוֹד רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע'. אנחנו עדים לסחף אנטי דמוקרטי שעלינו לתקנו מיד עם היבחרה של ממשלה חדשה בעז"ה. כך נעשה! רק העם יקבע מי יהיו נבחריו ומי יהיה ראש הממשלה שלו", דברי קרעי.

כזכור, בית המשפט העליון מחק היום את העתירה שבה נתבקש להצהיר כי הדין אינו מאפשר להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוחלט להאשימו בעבירות שיש עמן קלון וקבע כי בעת הזו היא תיאורטית ומוקדמת. בית המשפט ציין כי אף שהסעד שנתבקש בעתירה נוסח בלשון כללית נימוקי העתירה כולם מכוונים ומתייחסים לעניינו של ראש הממשלה, חבר הכנסת בנימין נתניהו

בהקשר זה ציין בית המשפט כי לא כל העובדות אשר מתוכן יש לגזור את הדין ידועות לעת עתה, כי מערכת הבחירות היא "ממלכת אי הוודאות" וכי סימן השאלה הגדול ביותר נוגע לתוצאות הבחירות ולזהות חבר הכנסת שעליו ימליצו בפני הנשיא רוב סיעות הבית להרכיב את הממשלה. "כל אחד מהנעלמים הללו משפיע על הסוגיה שהעלו העותרים והוא אף עשוי ליתר את הדיון בה כליל"

בית המשפט ציין כי הסוגיה שהועלתה בעתירה היא "אכן עקרונית וחשובה. היא נוגעת לעקרון שלטון החוק, לטוהר המידות של נבחרי הציבור ולאמון הציבור במוסדות השלטון ומשכך היא נוגעת לליבת ערכי היסוד שעליהם מושתתת שיטת המשפט שלנו. על כן דחה בית המשפט את טענת ראש הממשלה ותנועת הליכוד כי מדובר בסוגיה שאינה שפיטה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב הצביעות ושלטון הדיקטטורה של הרשות השופטת שנטלה לה כוח אגרסיבי לא לה במכבסת מילים יפה של "אקטיביזם שיפוטי" ושלא ישמע חלילה כי אני מוציא לעז יש שם אנשים ישרים ו כסרגל שאולי כוונתם טהורהואולי אף תמימים.. אך הפרקליטות שבתוך הפרליקיטות. העליתה השולטת, החסרת מעצורים, השם יצילינו שנזכה ויקויים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויוצינו כבתחילה וחלק השם עמו ועיין בעיין נראה בשוב השם ציון

תשובה במקום של ביבי. בגץ נהגו נכון אבל העם ישפוט. ממש מילים של מלך כמעט. אני שמח שיש לנו מנהיג חכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture