Miriam Alster/Flash90

אלוף פיקוד הדרום: "לא נלך להסדרה רחבה בלי השבויים והנעדרים"

האלוף הרצי הלוי התייחס לתהליך ההסדרה מול חמאס: "ממשלת ישראל החליטה לגשת בזהירות לתהליך של רגיעה, ואני חושב שזו החלטה נכונה". סיפק התייחסות ראשונה של בכיר בצה"ל לחיסול סולימאני: "אנו מתבוננים מהצד, טוב שזה קרה רחוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי התייחס היום (שני) לתהליך ההסדרה מול ארגון הטרור חמאס ואמר כי "ממשלת ישראל החליטה לגשת בזהירות לתהליך של רגיעה, ואני חושב שזו החלטה נכונה. יש כאן הזדמנות ומסר שהעולם ומדינת ישראל מוכנים ורוצים שהמצב בעזה יהיה טוב יותר בתנאי שהאזרחים בעזה ישפיעו על הירידה בטרור".

בראיון וועידת 'ווינט' ו"ידיעות אחרונות" הבטיח האלוף הלוי כי ישראל לא תלך להסדרה "רחבה" בלי השבת השבויים והנעדרים לישראל, "חשוב מאוד לזכור את עניין השבויים והנעדרים. אנחנו לא נלך להסדרה רחבה בלי זה. צה"ל והדרג המדיני מקיימים שיח עמוק וכנה עם משפחות הנעדרים. יש לנו חובה מוסרית להביא את הנעדרים לקבר ישראל".

הלוי התייחס לתקרית בחן יונס בה הופצצה מטרה שהתבררה מאוחר יותר כבית משפחה פלסטינית שנהרגה ואמר כי, "במבצע חגורה שחורה אנחנו תקפנו וכתוצאה מהתקיפה שלנו נהרגה משפחה. בוא נאמר את העובדות בצורה פשוטה. במקום הזה שבו תקפנו בוצעה פעילות צבאית של הג'יהאד האיסלאמי. דבר שני, לא ידענו שהייתה משפחה במקום בזמן שתקפנו, אילו היינו יודעים היינו תוקפים בצורה אחרת".

עוד הוסיף כי, "כשאנחנו בלחימה, וכשיורים עשרות רקטות על תושבי העוטף, תפקידנו להגן. וכשאני כמפקד הלחימה צריך להחליט היכן אני משקיע שני מטוסים בלתי מאוישים שיודעים לתקוף עם פצצות קטנות – בלהוסיף עוד 5% למניעה של אולי טעות בסבירות נמוכה שנפגע במשפחה – או להצליח לפגוע במשגרי הרקטות, יש לי חובה להשקיע אותם כדי להגן על התושבים".

הוא התייחס לחקירה הצפוי בהאג ואמר כי, "הסיפור של בית הדין הבנלאומי ובית הדין בהאג, יש כבר התנגדויות לנושא הזה. זה נושא במחלוקת והוא אכן מאתגר. אנחנו נלחמים ברצועת עזה באחד מהאזורים הצפופים בעולם, ומתעסקים עם אויב שמנסה להפוך את האוכלוסייה למגן. צה"ל עושה מאמצים גדולים מאוד להמנע מפגיעה באזרחים, ואני חושב שבהאג יודעים את זה".

חיסול סולימאני? "מתבוננים מהצד"

הלוי סיפק היום גם התייחסות ראשונה של בכיר בצה"ל לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני ואמר כי "אנו מתבוננים מהצד, טוב שזה קרה רחוק". הלוי הוסיף כי "אנחנו צריכים להסתכל על פעולת הסיכול הזו כפעולה שהיא חלק ממערכה בין איראן לבין ארה"ב על אופיה של עיראק. וזה הסיפור. יש לזה השפעות עלינו כישראלים, אנחנו צריכים לעקוב מקרוב, אבל אנחנו לא הסיפור המרכזי כאן. אני מניח שהשבועות הקרובים יהיו מאוד מעניינים".

הוא התייחס להשפעת חיסול סולימאני על המצב בעזה ואמר כי, "יש כמובן מגוון של ארגונים שעבדו עם סולימאני ועם איראן, ביניהם הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. אנחנו כמובן גם מסתכלים לכיוון הזה ומוכנים להגיב תגובה משמעותית מאוד". לדבריו הוא "עדיין לא", מזהה משהו, "בג'יהאד האיסלאמי פגענו פגיעה די משמעותית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture