Yonatan Sindel/Flash90

הליכוד במתקפה על יועמ"ש הכנסת: "בניגוד עניינים – עולה חשד לפלילים"

הליכוד תקף הערב בחריפותה את היועץ המשפטי לכנסת וטען כי, "אייל ינון נמצא בניגוד עניינים חמור שעולה כדי חשד לפלילים. הוא התחייב שלא יעסוק בענייניו של ראש הממשלה והוא עוסק בהם בפועל. עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הליכוד פרסם הערב הודעה חריגה בחריפותה נגד היועץ המשפטי לכנסת וטען כי, "אייל ינון נמצא בניגוד עניינים חמור שעולה כדי חשד לפלילים. הוא התחייב שלא יעסוק בענייניו של ראש הממשלה נתניהו במישרין או בעקיפין, והוא עסק ועוסק בהם בפועל. לא יתכן שביד אחת זוגתו תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, וביד השנייה הוא יסכל באופן תקדימי את בקשת החסינות שלו. עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר".

מוקדם יותר היום פורסם ב'חדשות 12' כי רעייתו של ינון, עו"ד עמית מררי, הייתה חלק מהצוות בפרקליטות שאחראי להגשת כתבי האישום נגד נתניהו. בנוסף, בהסכם ניגוד העניינים שלה, ב-2017, הצהיר בעלה כי הוא לא יעסוק בנושאים שנמצאים בתחום אחריותה. אולם עובדה זאת לא הפריע לו להעביר אתמול חוות דעת בנוגע לאפשרות לדון בחסינות של ראש הממשלה, זאת על אף שכאמור עו"ד מררי עסקה בתיקי ראש הממשלה במסגרת עבודתה בפרקליטות.

בהסכם ניגוד העניינים של עו"ד מררי, אשתו של היועמ"ש לכנסת, חתם בעלה על מסמך שבו הוא מצהיר כי לא יעסוק בנושאים קרובים לחקירות שרעייתו מעורבת בהן: "בן זוגי משמש כיועץ המשפטי לכנסת", נכתב במסמך. "בהתאם להסדר למניעת ניגוד עניינים עליו חתום עורך הדין ינון, הוא לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולי".

במסגרת תפקידה כמשנה ליועמ"ש הממשלה, היוותה עו"ד מררי חלק מצוות הפרקליטות שאחראי להגשת כתבי האישום נגד נתניהו. כזכור, היוע"מש לכנסת ינון צריך להכריע בתקופה זו את גורל ועדת הכנסת שתוכל לבטל את חסינותו של ראש הממשלה בעת ממשלת המעבר. על כן ניתן לטעון שהסכם ניגוד העניינים מופר במצב זה.

בצהריים דווח כי בעקבות הפרסום עו"ד ינון החליט כי יפסול את עצמו מכל הדיונים על בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו. אך בדוברות הכנסת פרסמו הודעת הכחשה לפיה "בניגוד לפרסומים – היועץ המשפטי לכנסת אינו מתכוון לפסול את עצמו מעיסוק בנושאים הפרוצדורליים שעומדים עתה על הפרק".

"היועץ המשפטי לכנסת דוחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו מאתמול לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות. הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ״ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם".

עוד צוין בהודעה שפרסמה דוברות הכנסת כי, "בעניינים הפנימיים של הכנסת, אף אלה הנוגעים לבקשות החסינות, ליועץ המשפטי לממשלה או לאנשי משרד המשפטים אין עמדה או מעמד, וכך גם מסר בא כוח היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג״ץ במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת בעניינים אלה".

היועמ"ש תוקף עוד ואומר כי, "לאחר פרסום חוות הדעת הקודמות שעסקו בעניינים פרוצדורליים המצויים אף הם בזיקה לבקשות החסינות לא הועלתה טענה של ניגוד עניינים, על אף שהעובדות הרלוונטיות היו ידועות לכל גם באותו מועד. העלאת טענה של ״ניגוד עניינים״ רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, שכנראה אינה מוצאת חן בעיני מי מהצדדים הנוגעים בדבר, היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים".

לסיום נמסר כי, "היועץ המשפטי לכנסת חתום על הסדר ניגוד עניינים ומקפיד עליו קלה כחמורה במהלך כל השנים שבהם הוא ובת זוגו נושאים בתפקידיהם במקביל. כאמור, אם וכאשר יתקיים דיון בבקשות החסינות בכנסת ובטענות המהותיות הקשורות לשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתבי האישום, היועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בכך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד שמאלן

ינקי

איך ייתכן שאשתו שהיא בצוות שגיבש את כתב האישום נגד נתני מפלילה את נתניהו,ונתניהו טוען לתפירת תיק,ושלכן צריך לקבל חסינות, ובעלה אמור להחליט בנושא החסינות, זה עבירה פלילית והפרת אימונים

אסור לליכוד להתחנן וכדו',
זה מוריד להם במנדטים ומצד שני מוסיף לכחול לבן.

וואלה איזה קרחת
לפי הקרחת שלו הוא נראה יותר מידי שמאלני

מה שלא ברור, למה מיקי זוהר ויולי אדלשטיין העלו לו את המשכורת?
ומה קרה מאז?
לעצם הענין, כל פעם השמאל מצליח 'להפתיע' אותנו מחדש, על גודל החדירה וההשתלטות על כל הצמתים החשובים ביותר במדינה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture