קמפיין בחירות מועד ב' של המחנה הדמוקרטי

בכירים במר"צ: "סתיו שפיר תקבל את המקום החמישי בלבד"

בכירים במר"צ אומרים הבוקר כי הם הציעו לח"כ סתיו שפיר לקבל את המקום החמישי ברשימה לדברי אותם בכירים, זה האפשרות היחידה לשיבוץ שלה ברשימה ובמידה ולא תקבל את ההצעה תישאר בחוץ. שפיר: "מי שרוצה איחוד מנהל מו"מ פנים מול פנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקרבות בשמאל: גורמים בכירים במר"צ אומרים הבוקר (חמישי) 'לווינט' כי במפלגה יהיו מוכנים להציע לח"כ סתיו שפיר את המקום החמישי בלבד ברשימה. הבכירים מעריכים כי שפיר לא תקבל את ההצעה ולכן היא לא תהיה יותר חלק מהרשימה.

במר"צ כבר סיכמו על הרביעייה הראשונה, שכוללת את היו"ר ניצן הורביץ, במקום השני ח"כ תמר זנדברג, את המקום השלישי קיבל סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ואת המקום הרביעי יו"ר הסיעה אילן גילאון, נכון לעכשיו במר"צ שומרים את המקום החמישי לח"כ שפיר, במידה ושפיר לא תקבל את ההצעה ח"כ לשעבר עיסאוי פריג' ישובץ במקום החמישי. לפי אותם בכירים ישנו כעס גדול במפלגה על התנהלותה של שפיר, שלטענתם מנהלת קמפיין נגד מר"צ.

משפיר נמסר בתגובה כי "מי שרוצה איחוד מגיע ומנהל מו"מ פנים מול פנים עם השותפים שלו – לא הולך לשאול דרך התקשורת ותחת שמות בדויים". מקורביו לשפיר הוסיפו, כי קיים נתק ממושך וכי לא קיבלו שום הצעה.

לפני כחצי שנה נבחרה סתיו שפיר למקום השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה אחרי עמיר פרץ, אחרי ההפסד היא עזבה את המפלגה לטובת חיבור בין מפלגתו של אהוד ברק למפלגת מר"צ בראשות ח"כ ניצן הורביץ. בראיון אמש 'בחדשות 12' סיפרה על תחושת האכזבה מכך שהיא עלולה למצוא את עצמה בחוץ: "כשמקבלים סכין מהשותפים שלך – זה מאוד כואב".

"הגענו לרגע המכריע ומרצ אמרו שהדרך היחידה להביא לאיחוד עם ברק זה אם אני מצטרפת", סיפרה שפיר. "קמתי עזבתי את מפלגת העבודה, המפלגה שלי, והלכתי לעשות את האיחוד. הם הדגישו שאם אני רוצה שיהיה חיבור ביניהם אני חייבת להצטרף אליהם אחרת הם לא יחברו לברק".

המחנה הדמוקרטי אליו הצטרפה שפיר היה שילוב של שלוש מפלגות, ההרכב הזה לא ענה על הציפיות של מחנה השמאל – אבל כן הצליח להציל את מרצ, ולהציב אותה מעל חמישה מנדטים. שפיר טענה בריאיון שביום שאחרי הבחירות – היו"ר, ניצן הורוביץ, פשוט הפסיק לענות לטלפונים.

"לא העליתי בדעתי שרגע אחרי הבחירות פתאום כל הדבר הזה ייפול קורבן לדילים מלוכלכים שלא מעניינים את הציבור שלנו, שהם לא לפי רצון הציבור שלנו ושעכשיו מעמידים את המחנה הדמוקרטי ושלומו של כל גוש השמאל בסכנה", תקפה שפיר. "אם מרצ תלך בדרך הנוכחית ולא תחבור לחיבור גדול יותר – אני לא חושבת שיש איזה סיכוי שהיא תעבור את אחוז החסימה".

שפיר מרגישה פגועה ונבגדת מצד המחנה שלה: "אני חושבת שהרבה מאוד זמן הייתי כל כך ממוקדת בקרבות שלנו והמאבקים שלנו למען הדמוקרטיה ונגד השחיתות, מול מי שיושבים בממשלה ומול הימין, וקצת לקחתי כמובן מאליו את זה שאנחנו בשמאל צריכים לעמוד שם ביחד. וכשפתאום את מקבלת סכין כזו מהשותפים שלך – זה מאוד מאוד כואב".

כזכור, יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ הגיש אמש ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, הצעה חדשה לאיחוד נרחב בשמאל, לטענתו איחוד טכני של מפלגת כחול לבן העבודה ומר"צ בפתק אחד תביא למהפך וניצחון גוש השמאל בבחירות.

יו"ר מפלגת התנועה הירוקה ח"כ סתיו שפיר התייחסה להצעה של פרץ ואמרה בתגובה: "החיבור הנכון ביותר הוא למפלגה דמוקרטית אחת גדולה, שתאחד את המרכז שמאל. עמיר פרץ צודק בעניין הזה. זו היתה המטרה שלי כשהובלתי להקמת המחנה הדמוקרטי, וזו צריכה להיות המטרה של כל אדם אידיאולוגי שרוצה בטובת המחנה, כדי להחליף את נתניהו ולהנהיג בעידן שאחריו. וכן – לאיחוד יש מחירים. תאמינו לי שאני יודעת. אבל זה מה שנדרש ממנהיגים וזה מה שעלינו לעשות".

אך אמש בישיבת הסיעה של כחול לבן, דחה ח"כ בני גנץ את "יוזמת פרץ" ואמר כי, "אין זמן ואין מקום לספינים. נפגשתי הבוקר עם יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורביץ. הבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור לאף מפלגה אחרת- לא מימין ולא משמאל. אני מצפה מהם לנהוג באחריות הנדרשת ולעשות את המעשה הנכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture