Orel Cohen/FLASH90

דובר הכנסת: "אין בעובדה שאדם עד התביעה ללמד שהוא מעיד נגד רה"מ"

דובר הכנסת מגיב לטענות נגד יועמ"ש הכנסת: "ינון מעולם לא נתן עדות בתיקי נתניהו ומעולם לא העיד נגדו". לדבריו, היועמ"ש התבקש ע"י המשטרה להסביר את הליכי החקיקה בכנסת. הוא עוקץ: "ברשימת עדי התביעה נמנה גם עו״ד עמית חדד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר הכנסת שמוליק דהן הגיב הערב (חמישי) לטענות נגד היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון על כך שהוא משמש עד תביעה בתיקי נתניהו ועל כן הוא נמצא בניגוד עניינים לגבי נושא החסינות: "היועץ המשפטי לכנסת מעולם לא נתן עדות בתיקי ראש הממשלה ומעולם לא העיד נגד ראש הממשלה באף לא אחד מהתיקים והפרשות בהם נחקר". עוד הוא מבהיר כי, "היועץ המשפטי לכנסת שב ומדגיש, כפי שכבר הודיע, כי אין לו כל כוונה לטפל בבקשת החסינות של ראש הממשלה, אם וכאשר תגיע לדיון בכנסת".

"שמו של היועמ״ש לכנסת הוכנס לרשימת העדים בעקבות שיחת רקע לא פורמלית שהתקיימה בכנסת לבקשת המשטרה – בה נתבקש לסקור ולהסביר את הליכי החקיקה בכנסת ואת היחס בין הכנסת לוועדת השרים לענייני חקיקה. מדובר אפוא בסקירה כללית שאינה נוגעת לאירוע כזה או אחר", אומר דהן ומוסיף כי, "אין בעובדה שאדם נמנה על רשימת עדי התביעה כדי ללמד בהכרח על כך שהוא מעיד נגד ראש הממשלה. הראיה לכך היא שעל רשימת עדי התביעה נמנה גם סנגורו של ראש הממשלה, עו״ד עמית חדד. האם בשל כך הוא פסול או נגוע בניגוד עניינים כלשהו?".

גם מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה הגיבו ומסרו כי, "בהמשך לפניות בנושא נבקש להבהיר כי שמו של היועץ המשפטי של כנסת ישראל, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בענינו של ראש הממשלה לנוכח העובדה שבתיק החקירה קיים מיזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה. מובן כי אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו״ד עמית מררי מטיפול בנושא".

בליכוד אמרו מוקדם יותר היום כי, "אייל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו. אנו דורשים תשובות מיידיות: מאייל ינון – מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות בהיותך עד תביעה נגד רה״מ ולאור העובדה שבת זוגך תובעת בכירה בתיקי נתניהו? מעמית מררי – מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בתיקי נתניהו לאור העובדה שבן זוגך הוא עד מטעם התביעה?"

כזכור, ינון כתב אתמול מכתבים ליו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר ולשר המשפטים אמיר אוחנה שהטיחו בו האשמות לגבי ניגוד העניינים בו הוא נמצא: "ארשה לעצמי להביע תקווה כי עובדי ציבור יזכו ליחס מכבד וענייני מהדרגים הפוליטיים הבכירים, גם אם חוות דעתם המקצועית אינה לשביעות רצונם", כתב לאוחנה.

לזוהר כתב כי, "לא אוכל שלא להתייחס לעיתוי שבו בחרת לטעון את טענת 'ניגוד העניינים'. כזכור, ביום 2.1.2020, ימים ספורים לפני פרסום חוות הדעת, אתה בעצמך פנית אליי בכתב וביקשת להעלות בפניי את טענותיך הענייניות והראויות בקשר לסוגיות העומדות על הפרק (שאליהן אף התייחסתי בחוות הדעת). העלאת טענה של ״ניגוד עניינים״ רק לאחר פרסום מסקנת חוות הדעת, על אף שהעובדות הרלוונטיות לטענת "ניגוד העניינים" ידועות לך זה מכבר, מעלה תהייה באשר לכנותה של טענה זו ואכמ"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חושבים שאנחנו דבילים

אנחנו נשחק כאילו אנחנו לא מבינים..
תמשיכו לשלוט במדינה בעל כרחנו ונעשה עצמנו מאמינים לדמוקרטיה שלכם..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture