ח"כ מלכיאלי בראיון ל-JDN: "בתקופה הזאת נגרר רק למה שאנחנו רוצים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' • על הדחת רון קובי: "מקווה שטבריה תדע ימים יפים יותר" • עונה לרה"מ שתקף את הראשל"צ: "נתניהו לא נהפך להיות ראש המפלגות החרדיות" • ישיבה עם לברמן ולפיד? "הליכוד ניהל מו"מ בשם הגוש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס הערב (שני) בראיון ל'חדשות JDN' להחלטתו מוקדם יותר היום של השר זאב אלקין להדיח את רון קובי מתפקידו כראש עיריית טבריה: "אני מקווה שטבריה עכשיו תדע ימים יפים יותר, עם תקציב, אני חושב שתושבי טבריה כבר תקופה מאוד ארוכה מחכים לתקציב סדיר לעירייה, לפעילות של העירייה, ואני מקווה שהיא תעלה על דרך המלך".

לקראת סיום הקריירה הקצרה של קובי, מלכיאלי מעניק בראיון "פרשנות" למעשיו בשנה האחרונה: "אני הייתי מתנהל אחרת מהתחלה והוא היה יכול להיות ראש עיר הרבה שנים, אם הוא היה מתנהל נכון. טבריה היא עיר מזרחית, עיר שהמסורת חשובה שם, אי אפשר לבוא לשם יום אחד ולשנות סדרי בראשית. יש שפיות רבה מאוד בהחלטה הזאת. אני מקווה בשביל תושבי טבריה שיבוא ראש עיר שיכהן ויביא את העירייה לתקציב נכון, לאיזונים נכונים וכמובן לפעילות נכונה".

הוא מתייחס למתקה המחוצפת של הפוליטיקאים החילונים נגד הרב הראשי לישראל מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א: "אנחנו נמצאים עכשיו במערכת בחירות, ש"ס עושה הכל שאנחנו נחזור מחוזקים יותר ושלגוש הימין הימין יהיה 61 מנדטים בלי ליברמן. אין ספק שאנשים מחוץ לגוש הזה יעשו הכל על מנת לגרור אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להיות שם, אז הם יסלפו, יוציאו דברים מהקשרם ויהפכו את זה לסיפור אחר. לא חשבנו מהרגע הראשון שיש כאן אמת במה שאנשים ניסו להכניס לפה של הרב, יש עובדות שלאנשים קשה להתעמת איתם, אבל אנחנו בתקופה הזאת נגרר רק למה שאנחנו רוצים".

מלכיאלי בחר שוב ושוב להתחמק בראיון משאלתנו לגבי האמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שתקף גם הוא בחוצפתו את דברי מרן הראשון לציון: "מי שלא יודע להעריך את גדלותו של הרב יצחק, אז בסדר… ברוך ה' שאנחנו לומדי התורה יודעים להעריך את גדלותו של הרב, אנחנו לא צריכים אישור של איש". לדבריו, "נתניהו לא נהפך להיות ראש המפלגות החרדיות". עוד הוסיף, "הרב יצחק לא צריך חיזוק שלנו, הרב יצחק חזק כי הוא אחד מגדולי הדור".

את הסיבה למה יו"ר ישראל ביתנו ואנשיו כן זוכים למענה הוא מסביר בכך ש"ליברמן היה שותף של המפלגות החרדיות במשך שנים ועשה מעשה שלא יעשה, הוא כל כמה ימים משנה דעה, חוץ מלהעיף את נתניהו מהשלטון לא מעניין אותו כלום. כשהוא אומר דברים, כמו סרטוני ההסתה של קושניר ועוד, אנחנו מגיבים על זה בחומרה. אבל אסור לנו להיגרר לידיים של ליברמן, הוא רוצה להישאר בשיח, אנחנו לא צריכים לפרגן לו את זה. הבחירות זה על שאלה אחת, יש כאן עימות בין העגלה המלאה לעגלה הריקה".

למרות זאת, מלכיאלי מסרב להגיד שהם פוסלים ישיבה משותפת עם ליברמן: "יש קווי יסוד שזה ציפור הנפש שלנו, שזה הדגלים של ש"ס, זה הדגל החברתי והדגל של הסטטוס קוו ומסורת ישראל, זה שתי הדגלים שאנחנו לא מתכוונים להתפשר. ש"ס לא עשתה משא ומתן, ש"ס הלכו עם נתניהו שמינה את השרים אלקין ולוין, לנהל את המשא ומתן בשם כל הגוש, הם צריכים ללכת לכל מי שהם רואים, לחזור לישיבת ראשי הסיעות עם התוצאות. מה שכן אני יכול להגיד לך זה שיש מסגרת של קווי יסוד, בקווי יסוד אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים". לגבי לפיד אמר כי, "התשובה הראשונה, תעשה העתק הדבק לתשובה הזאת".

בראיון הנרחב שנערך היום בכנסת מתייחס מלכיאלי ליעדי ש"ס בבחירות הקרובות ומעריך כי המפלגה תתחזק עוד יותר בבחירות הקרובות. בדבריו הוא חוזר שוב ושוב על נאמנות המפלגה לנתניהו, ואף זורם עם דבריי שהתמיכה של בנתניהו תישאר "גם אם נגרר לבחירות חמישיות". לסיום הראיון טוען מלכיאלי כי אינו מעוניין בתפקיד ממשלתי שיימנע ממנו לפעול בכנסת, "הגשתי בכנסת הנוכחית 70 הצעות חוק לטובת הציבור". צפו בראיון המלא:

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לח"כ מלכיאלי!
עלה והצלח.

למה החברי כנסת החרדים כל כך מפחדים לתקוף את נתניהו הרשע על דבריו המחוצפים נגד הראשל"צ????
אולי בגלל הפחד שכל הביביסטים המוסתים והרדודים לא יצביעו להם .

ש"ס חזקה שמאחדת את כולם! כל הכבוד לח"כים החרדים!

אבל מה אם מתחם התחנה בירושלים שעדיין לדאבון הלב פתוח בשבת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture