צילום: פלאש 90

רשמית: מרכז הבית היהודי אישר את החיבור עם עוצמה יהודית

מרכז הבית היהודי אישר הערב את ההסכם לריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית בראשות עו"ד איתמר בן גביר. כמו כן, אושרה הצעת מוטי יוגב ולפיה יו"ר המפלגה וצוות המו"מ יוסמכו להמשיך ולנהל מגעים לחיבורים נוספים ב-48 השעות הקרובות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרכז הבית היהודי אישר הערב (שני) את ההתמודדות המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. מרכז המפלגה גם הסמיך את יו"ר המפלגה השר רפי פרץ לנהל משא ומתן בשם המפלגה על חיבורים נוספים עד למועד סגירת הרשימות. תחילה הצביע המרכז על שכפול רשימת המפלגה לכנסת ה-23 באופן זהה לזו של הבחירות לכנסת ה-22.

האיחוד בין הרשימות אירע ברגע האחרון, כאשר המועד האחרון להגשת הרשימות לבחירות הקרובות יגיע מחר בחצות. הסיבה לעיכוב באיחוד, למרות ששתי הרשימות רצו יחדיו בבחירות הראשונות של 2019 ובמשותף באיחוד רחב יותר בסבב ב' בספטמבר אותה שנה, ככל הנראה נובעת ממערכת היחסים המעורערת בין השניים, כך על פי גורמים בשתי המפלגות.

כאמור, הועלו שתי סוגיות להצבעה אחת: הסכם החבירה בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, וגם הסמכה של יו"ר המפלגה רפי פרץ לנהל משא ומתן ולבצע חבירות נוספות בשתי היממות הבאות. הרקע לסעיף השני היא העובדה שפרטי הסכם החבירה לאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' עוד לא סוכמו סופית. תקנון המפלגה קובע כי ההסכם צריך להיות מאושר על ידי 40 אחוזים מהמצביעים בלבד.

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה: "מברכים את חברי מרכז הבית היהודי על כך שהם בחרו באחדות, והצביעו ברוב מוחץ בעד אישור ההסכם עם עוצמה יהודית. כעת, אנו קוראים גם לשר בצלאל סמוטריץ' לחבור לאיחוד על מנת שנוכל להתחיל לעבוד ביחד, כתף אל כתף, ויחד נביא ניצחון לגוש הימין".

בתוך כך, היום דווח על התקדמות המגעים בין יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ שחבר לעוצמה יהודית. על פי הדיווחים, המפלגות נמצאות על סף חתימת הסכם לריצה משותפת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. מוקדם יותר הגיע המשא ומתן לאיחוד בין בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט למבוי סתום.

ב'סרוגים' דווח כי ההסכם המסתמן הוא כי הרשימה תיראה כך: השר רפי פרץ (הבית היהודי) במקום הראשון, השר בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) במקום השני, עו"ד איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) במקום השלישי, ח"כ אופיר סופר (האיחוד הלאומי) במקום הרביעי, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) במקום החמישי, ח"כ לשעבר עידית סילמן (הבית היהודי) במקום השישי, ויצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית במקום השביעי. על דיווח של עטרה גרמן, הבית היהודי ועוצמה יהודית הסכימו לרוטציה על המקום ה-6. במקרה ויהיה רק שר אחד למפלגה, פרץ יהיה ראשון ברוטציה.

כזכור, מוקדם יותר הודיעו בימין החדש באופן סופי כי ירוצו ברשימה עצמאית ללא איחוד עם איחוד מפלגות הימין או עם האיחוד הלאומי: "הימין החדש תרוץ באופן עצמאי בבחירות הקרובות כמפלגה של הימין האידיאולוגי והליברלי. זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון", נמסר מהמפלגה בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד.

לדבריהם, "זאת במקביל לריצה במפלגה שנייה משותפת של השר סמוטריץ, השר פרץ, ואיתמר בן גביר. בבחירות האחרונות הוכח שריצה של ארבע המפלגות יחד מוריד את גוש הימין ל-55 ויביא לניצחון גוש השמאל. אנו לוקחים על עצמנו למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן. על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן על מנת להביא לניצחון גוש הימין”.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture