Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ' הודיע על פיצוץ במו"מ: "הבסיס להסכם נשמט – מחשבים מסלול מחדש"

המו"מ בין המפלגות של בצלאל סמוטריץ' של רפי פרץ עלה על שרטון. באיחוד הלאומי טענו: "הבית היהודי פוגעת בסיכויים לעבור את אחוז החסימה", הבית היהודי מנגד תקפה: "האיחוד הלאומי לא מעוניין באיחוד - אלא בהצעה חדשה מהימין החדש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פיצוץ במגעים: יממה לסגירת הרשימות מודיעים הבוקר (שלישי) באיחוד הלאומי כי המשא ומתן לאיחוד עם הבית היהודי עלה על שרטון. בשעה 1:30 בלילה שלח יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, הודעה לאנשי הבית היהודי לפיה הוא מפסיק את המגעים מייד ובוחן שוב את האפשרות לרוץ עם מפלגת הימין החדש. באיחוד הלאומי האשימו את הבית היהודי בנסיגה מהחתימה על הסכם מיזוג המפלגות ולוחות הזמנים שנכלל בו, שלדבריהם שימש כבסיס לאיחוד.

בהודעה מפורטת שפרסמה הבוקר האיחוד הלאומי נכתב כי, "אתמול בצהריים, אחרי שעות של דיונים שהתקדמו יפה, נתכנסנו לסגירה של המו"מ עם הבית היהודי בביתו של מו"ר הרב דרוקמן, מתוך כוונה ברורה של שני הצדדים לצאת משם עם הסכם חתום שיאושר בהמשך הערב בשני מרכזי המפלגות. דרישה יסודית ועקרונית שהיוותה את הבסיס לכל ההסכם היתה חתימה על נספח מיזוג המפלגות וכניסה לתהליך מידי של ביצוע המיזוג, על מנת להביא בשורה של אחדות לציבור הציוני דתי, כפי שהתחייבנו בראשית הדרך".

"בכדי לוודא שהמיזוג לא ימוסמס לאחר הבחירות ויישאר בגדר הבטחת בחירות, כלל נספח המיזוג תהליך ברור ולוחות זמנים למימושו ולעריכת בחירות ליו"ר המפלגה המשותפת, וכן כערובה למימוש המיזוג, מנגנון אל חזור שמעביר את סמכויות המיזוג מיושבי הראש ומרכזי המפלגות לוועדה חיצונית משותפת שתוודא את ביצועו, תמנע את מיסמוסו על ידי מי מהצדדים, ואף תוסמך לקבוע בעצמה את הליך הבחירה במידה ואחת המפלגות תטרפד את המיזוג ועריכת הפריימריז. נספח זה מהווה שינוי בחוקות שתי המפלגות ועל כן נדרש היה לאשר אותו במרכזי המפלגות, כל מפלגה בהתאם לפרוצדורה שקבועה בחוקה שלה, בכדי לתת לו תוקף משפטי מחייב".

"כאמור, ביקשנו ואף דרשנו לחתום על ההסכם כולו לפני היציאה להחלטות המרכז בכדי שהוא יאושר במרכזים. למרבה ההפתעה, רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במו"מ לאחר כינוס המרכז. כפועל יוצא מכך לא הונחו ההסכם והנספח בפני מרכז הבית היהודי והוא לא אישר אותם (אלא רק הסמיך את הרב רפי לחתום על הסכמים פוליטיים נוספים – משפט שבוודאי אין בכוחו לעגן את נספח המיזוג בחוקת המפלגה) וממילא לא אישר את נספח המיזוג על השלכותיו החוקתיות. לעומת זאת, מרכז האיחוד הלאומי אישר ברוב הדרוש של 75% (ואף יותר מכך) את ההסכם והנספח והתיקונים לחוקה הכלולים בו".

"בהעדר עיגון של הליך המיזוג, ועל רקע התמונות שהתפרסמו מישיבת מרכז הבית היהודי וההבנה שהמרכז לא יכונס שוב עד הבחירות, וגם אם כן לא ברור שנספח המיזוג יעבור בו ברוב הדרוש, הפך נספח המיזוג לאות מתה, והבסיס להסכם הריצה המשותפת נשמט. בלי הסעיף המרכזי והעקרוני של איחוד המפלגות ועל רקע ההבנה כי אין עוד אפשרות להעביר זאת במרכז הבית היהודי, הודיעו באיחוד הלאומי כי הם מחשבים מסלול מחדש".

במפלגות של סמוטריץ' טוענים כי, "כפי שאמרנו לכל אורך השבועות האחרונים – בלי בשורה של ממש לציבור על מיזוג אמיתי ועריכת בחירות דמוקרטיות לפחות לבחירות הבאות, לא ניתן יהיה להפיח רוח חדשה בציונות הדתית ולהחזיר את המצביעים הביתה, והרשימה תתקשה לעבור את אחוז החסימה. חתימה על הסכם ריצה משותפת שכוללת רק סידורי כסאות ותפקידים היא צעד חסר אחריות שלא יביא את אמון הציבור".

"התמונות הקשות ממרכז הבית היהודי, בצירוף התנהלות המפלגה לכל אורך השבועות האחרונים, פוגעות עוד יותר בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה, ולכן חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים שיבטיחו את הצלחת הרשימה היא חוסר אחריות לימין והציונות הדתית. במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות נחתור בכל הכח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל", לשון ההודעה שפרסמו באיחוד הלאומי.

מהבית היהודי נמסר בתגובה כי "בשביל לומר אמת לא צריך אלפי מילים. יש אמת פשוטה והיא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. המרכז של הבית היהודי אישר אמש ליו״ר להוביל חיבורים והמיזוג יאושר על ידי המרכזים המשותפים בהמשך. אין שום פערים וניתן לסגור כבר עכשיו, זה רק עניין של רצון. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

כזכור, אמש פורסם כי הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית סיכמו את רוב הפרטים לריצה משותפת, בדומה לבחירות מועד א', והם היו צפויים לחתום על הסכם. כמו בבחירות בחודש אפריל, המפלגה הייתה צפויה לרוץ במתכונת איחוד מפלגות הימין, בשיתוף פעולה של רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. בתוך כך, נפתלי בנט ואיילת שקד כי באופן סוי הם רצים בנפרד בימין החדש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי הציונות הדתית תבין שאם הם לא יהיו תלויים זה בזה הם יהיו תלויים זה לצד זה

בצלאל תגלה אחריות לאומית

לא יאומן. פשוט בושה תתבישו לכם כול המפלגות מימין לליכוד אם לא הגאווה שלכם עוד בסבב הבחירות הראשון, היום היתה פה ממשלה ימנית!!!!!!!!

הפיצולים בימין זה נס שה' עושה לעם בציון שלא יאלץ לסבול תחת נתניהו לנצח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture