צילומים: פלאש 90

סבב בממשלה: הנגבי – חקלאות; אקוניס – רווחה; חוטבלי – תפוצות

ראש הממשלה בנימין נתניהו השלים הבוקר את סבב מינויי השרים בממשלה: ציפי חוטבלי תמונה לשרת התפוצות, צחי הנגבי ימונה לשר החקלאות, אופיר אקוניס ימונה לשר העבודה והרווחה, וח"כ משולם נהרי מש"ס ישמש כסגן שר העבודה והרווחה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשלושה שבועות אחרי שהתפטר מהתיקים בהם החזיק בגלל כתבי האישום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) על סבב מינויים נוסף בממשלה. השר צחי הנגבי ימונה לשר החקלאות, נוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי והשר אופיר אקוניס, המכהן כשר המדע והטכנולוגיה, ימונה גם לשר העבודה והרווחה.

במסגרת המינויים נתניהו החליט לחלק שני תיקים לשרים מכהנים ולא למנות למשרדים שרים חדשים, ולהסתפק רק במינוי של שרה אחת, וזאת לאור ביקורת שבג"ץ מתח מוקדם יותר החודש על היקף המינויים בממשלת מעבר. ציפי חוטובלי תקבל את משרד התפוצות במקום תפקידה כסגנית שר החוץ. בנוסף לכך, סגן השר משולם נהרי מש"ס ימונה לסגן שר העבודה והרווחה, במקום תפקידו כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה.

בליכוד הדגישו כי חוטבלי הופכת להיות השרה הראשונה בתולדות המדינה שממונה מתוך הציונות הדתית. בנוסף אומרים בליכוד כי בעקבות המינוי של צחי הנגבי לשר החקלאות, "בכוונתו לפתור את הבעיות העומדות על הפרק מתוך מטרה להחזיר הביתה לליכוד את קולות החקלאים שלא הצביעו לליכוד בבחירות האחרונות".

השר אופיר אקוניס אמר בתגובה למינוי: "מודה לראש הממשלה על הבעת אמון מקצועית ואישית. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא מהחשובים שבמשרדי הממשלה שמעניק שירותים חיוניים לאזרחי ישראל ואני מתכוון לפעול בו למען כל אזרחי ישראל – באשר הם".

עוד הוסיף השר אקוניס שעם אישור הממשלה ייכנס לתפקידו החדש בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה, כי ייפגש עוד השבוע עם הנהלת המשרד ועובדיו ויפעל לטיפול מהיר בסוגיות העיקריות שעומדות על סדר היום החברתי של מדינת ישראל.

ח״כ תמר זנדברג אמרה בתגובה למינוי של ציפי חוטובלי לשרת התפוצות: "הממשלה ששמה פס על יהודי העולם לטובת ברית פוליטית אינטרסנטית בכנסת – כסגנית שר החוץ, חוטובלי זלזלה ביהדות התפוצות וחבטה בכל מי שאינו יהודי אורתודוקס. שדרוגה לשרת תפוצות, אחרי הנזק שכבר עשתה, מוכיח שאין זה טעות, אלא מדיניות הממשלה לשים פס על יהודי העולם – לטובת ברית פוליטית אינטרסנטית בכנסת".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפני כשבוע לחזור בו ולא למנות ארבעה שרים חדשים בממשלתו. בישיבת הממשלה ביום ראשון השבוע היו אמורים לאשר את מינויים של ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות, של סגן השר יצחק כהן מש"ס לשר השיכון, של השרה יפעת שאשא ביטון לשרת הרווחה ושל סגנית השר ציפי חוטובלי לשרת התפוצות. הנושא כבר עלה לסדר יום הממשלה והופץ לשרים, אך בהמשך בוטל.

ההחלטה של נתניהו הגיעה בעקבות פסיקה של בית משפט העליון בנוגע לעתירה נגד מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון, במהלכה רמזו השופטים אסתר חיות, נועם סולברג וג'ורג' קרא, מה היה דעתם עם ממשלת המעבר תמנה עוד שרים ללא אישור מליאת הכנסת: "לא ניתן יהיה לקבל התנהלות לפיה ממשלת מעבר תנצל את הסמכות הנתונה לה ותגדיל עד בלי די את מספרם של חברי הממשלה".

בנוסף, ח"כ דוד ביטן הודיע כי הוא מוותר על המינוי המתוכנן שלו לשר החקלאות. "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות", מסר ביטן. יו"ר הקואליציה לשעבר הוסיף מתח ביקורות מרומזת על נתניהו: "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתאלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם מינוי לשר את בן גביר?
הבנתם, שילך עם החרדים….
איזו עזות ביבית!!

אלוקים הציל את ציבור בוחריו של נהרי, לפחות הוא סגן שר ולא שר, זה בובה שנשלטת ע"י הליטאים, והוא נזק בלתי הפיך לציבור הספרדי, בפרט למסגרות הנוער המתמודד של הציבור שהוא אמור לייצג, ועושה את העבודה בדיוק לצד השני.

צחי הנגבי אמר פעם אמירה אומללה ברדיו חרדי, שאם רוצים יותר פרקליטים במדינה, צריך לקצץ בתקציב הישיבות … זה רומז על החשיבות המזוזלזלת שלו בתקציב הישיבות… שילך כמו כאיש האדמה לתקן את אמירתו המקוממת !!! אל תוותרו למי שלא מכבד את התורה ולומדיה, כי זה נותן חשק לאחרים לעשות אותו הדבר !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture