צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

יזבק ליועמ"ש: "עומדת מאחורי כל הדברים שאמרתי, לא תומכת באלימות"

בעקבות דרישת היועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדבליט, ח"כ היבה יבזק מבהירה את דבריה בנוגע לקריאה לאלימות כלפי חיילים, "אני עומדת מאחורי שני המשפטים שאמרתי". יזבק הוסיפה: "הדרך היחידה לסיום האלימות היא סיום הכיבוש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ היבה יזבק (הרשימה המשותפת) הגיבה היום (שני) לדרישתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, להבהיר את דבריה בנוגע לקריאה לאלימות כלפי חיילים. בתצהיר תשובה שהגישה נכתב כי "אני עומדת מאחורי שני המשפטים שאמרתי. אכן האמירה שעמים רשאים לפעול למען שחרורם, מבטאת עמדה אוניברסאלית בהתאם למשפט הבינלאומי כי כל עם זכאי להגדרה עצמית. אך אין בעמדה אוניברסאלית שביטאתי קריאה או תמיכה כלשהי לשימוש באלימות".

יזבק נשאלה בראיון 'בחדשות 13': "האם זה חלק מהתנגדות סבירה ולגיטימית מבחינתך לכיבוש לפגוע בחיילים או לפגוע ברמטכ"ל?" הח"כית השיבה כי "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם. מה שלא לגיטימי זה המשך הכיבוש". על כך כתבה יזבק בתצהיר: "מדבריי בראיון עולה באופן ברור שלא אמרתי שאני תומכת או קוראת לפגיעה בחיילים או באדם כלשהו".

יזבק כתבה בתצהיר כי דבריה נועדו לעסוק בכיבוש, "כדי להזכיר כי זוהי הבעיה המרכזית שהשיח הציבורי הישראלי מתעלם ממנה". היא הוסיפה כי היא פועלת למען סיום הכיבוש והשגת שלום באופן פוליטי, וכי בעיניה "זו הדרך היחידה לסיום הסבל ושפיכות הדמים". עוד כתבה יזבק: "זה נורא ואיום בעיניי שילדים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, מקפחים את חייהם או חווים סבל בהקשר של הכיבוש". לדבריה, "ישנה הסכמה רחבה אצל גורמים רבים בארץ ובעולם שהדרך היחידה לסיום האלימות היא סיום הכיבוש".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש אמש, מח"כ היבא יזבק הסברים לגבי התבטאות ממנה עלולה להשתמע תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל. זאת בעקבות מספר בקשות שהוגשו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את ח"כ יזבק מהתמודדות בבחירות, בין היתר, בגין העילה הקבועה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסקת ב"תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

במכתב ששלח הערב מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ענר הלמן, לבאי-כוחה של יזבק, נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בחומרה רבה התבטאויות שמהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל.

בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה נאמר כי הבהרה זו נדרשת "בכדי שיוכל היועץ המשפטי לממשלה להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "מסתבר שהיועץ המשפטי לממשלה מנהיג דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. היועמ"ש לא טרח לפנות לבן ארי, מרזל וגופשטיין בטרם קבע כי יש לפסול את מועמדותם לכנסת, ואילו במקרה של יזבק שהתבטאויותיה חמורות בהרבה יבקש היועמ"ש מיזבק לערוך מקצה שיפורים ולהגיש הבהרות מאולצות".

עוד נמסר כי: "הודעת היועץ המשפטי לממשלה תמוהה ביותר, נוכח העובדה שיזבק הגישה אחר הצהרים תצהיר מטעמה ובו בחרה להתעלם ממרבית האמירות החמורות שיוחסו לה. היועץ המשפטי לממשלה למעשה מבהיר הערב: דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture