צילום: קובי גדעון /לע"מ

היסטריה בבית הלבן: העדכונים, הדרמות, ההתפתחויות והתגובות • כל העדכונים

רה"מ בתדרוך לכתבים: "מקווה שביום ראשון נוכל להביא לממשלה את החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובכל היישובים ביו״ש - דין איתמר כדין תל אביב". אבו מאזן: "עסקת המאה לא תעבור. עמנו יזרוק אותה לפח הזבל של ההיסטוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

22:05 – גורם מדיני: "בתוכנית טראמפ יש אפשרות לחילופי שטחים בהסכמה במשולש – לראשונה ארה"ב מדברת על חילופי שטחים מאוכלסים, אבל רק במסגרת חידוש המשא ומתן"

21:55 – משרד החוץ המצרי בתגובה מתונה: אנו קוראים לשני הצדדים ללמוד את פרטי התוכנית כדי להשיג שלום

21:50 – עוד מאבו מאזן: "במהלך שיחתי עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הבטחתי לו כי אבקר בעזה בקרוב"

21:45 – עוד מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן: "אנו נאבק בעסקה הזו. כפי שהעם הלבנוני יצא לרחובות למשך מאה ימים, גם אנשי העם הפלסטיני יצאו לרחובות"

21:43 – משרד החוץ של טורקיה מגדיר את התוכנית – ניסיון להרוג את פתרון שתי המדינות, תוכנית שמטרתה לספח את השטח הפלסטיני. "ירושלים היא הקו האדום שלנו. לא נאפשר צעדים שיעניקו לגיטימציה לכיבוש והדיכוי הישראלי". עוד נכתב שהעם והשטחים הפלסטיניים אינם לקנייה

21:41 – עוד מיו"ר הרשות: "אנו דבקים בהחלטות של המועצה הלאומית הפלסטינית ולא נוותר על אף אחת מהן, כולל גבולות וזכות שיבה. נאמר לעולם: אנו לא עם טרוריסטי ומחוייבים להילחם בטרור, אך על העולם להבין שאנו זכאים לחיות. אנו מחוייבים למו"מ על בסיס החלטות בין-לאומיות

21:40 – יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בתגובה לתוכנית: "סירבנו לעסקה הזאת מההתחלה וצדקנו. יהיו תגובות ישירות ונמשיך במאמצינו ובמאבקנו להגיע למדינה פלסטינית בגבולות 67'. מדובר ב-22% מפלסטין ההיסטורית. אני אומר לקהילה הבין-לאומית – אנו דבקים בהחלטות הבין-לאומיות, הן הסמכות"

21:34 – שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, מקבל בברכה את התוכנית ואומר כי היא רצינית ומשקפת זמן ומאמץ רבים. שר החוץ הבריטי מעודד את ישראל והפלסטינים לשקול ולבחון אותה באופן הגיוני

21:30 – סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב: "קוראים לישראל והפלסטינים לשאת ולתת ישירות ולמצוא פשרה מתואמת והדדית. אנו חייבים להיכנס למו"מ ישיר. איננו יודעים אם התוכנית האמריקנית מקובלת והדדית או לא. עלינו להמתין לתגובת כל הצדדים"

21:25 – אבו מאזן בנאום: "ירושלים אינה למכירה. עסקת המאה לא תעבור. עמנו יזרוק אותה לפח הזבל של ההיסטוריה. מאבקנו נמשך ולא נקטע נגד הכיבוש ולעצמאות מדינת פלסטין ובירתה ירושלים. לא ניפול ולא ניכנע"

21:22 – מחר יערוך ג'ראד קושנר תדרוך לדיפלומטים זרים בארה"ב, התדרוך יערך במחלקת המדינה. המסר המרכזי בתדרוך יהיה: תנו צ'אנס לתוכנית, אל תאמרו ישר לא.

21:14 – נתניהו ציין בתדרוך שהכרת ארה"ב תהווה אמצעי ביטחון מפני עיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם. הוא ציין כי בסופו של דבר ישראל מציעה לפלסטינים ריבונות מוגבלת ומותנית

21:06 – נתניהו: "דין איתמר כדין תל אביב. ללא מילוי כל התנאים לא יהיה שום שינוי בשטחי c זולת סיפוח בקעת הירדן וכל היישובים ביו״ש. גם אם הפלסטינים יעמדו בכל התנאים".

21:05 – רה"מ על התוכנית: "ישראל תמשיך לעד לשלוט ביטחונית בכל שטחי הגדה. לפלסטינים לא יהיה שדה תעופה. הם יקבלו רציף עבורם בנמלי אשדוד וחיפה. השליטה על כל מעברי הגבול תמשיך להיות בידי ישראל".

21:05 – רה"מ: "אחרי החלת החוק הישראלי יוסרו כל הגבלות הבנייה וסוגיות נוספות שבעבר היו צריכות אישור אמריקני. רוב המאחזים הבלתי חוקיים הם באזורים שיישארו בידי ישראל"

21:03 – רה"מ נתניהו, בתדרוך לכתבים: "מקווה שביום ראשון נוכל להביא את החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובכל היישובים ביו״ש. אנחנו מקבלים הכרה מארה״ב לירושלים מאוחדת. ארה״ב מציבה דרישות לפלסטינים ולא לישראלים כדי להיכנס למו"מ"

21:02 – שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן: ישראל יכולה לספח את כל ההתיישבויות מיידית.

21:01 – ברקע הכרזת עסקת המאה: שגרירות ארה"ב בישראל מפרסמת אזהרה לאזרחים האמריקנים בארץ מפני הסלמה אפשרית

20:53 – נתניהו יביא בישיבת הממשלה בראשון את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי על הבקעה והיישובים ביהודה ושומרון

20:42 – יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר אמר בריאיון לאל-ג'זירה כי אם ההנהגה הפלסטינית רצינית, עליה לגשת לשולחן המו"מ. הוא הוסיף שהתוכנית תהווה ההזדמנות האחרונה עבורם להשיג שלום ורווחה, וכי ביטוחנה של ישראל יגבר

20:41 – נשיא ארה"ב צייץ גם בערבית וצירף את המפה: "כך תיראה מדינת פלסטין העתידית ובירתה באחד מחלקיה של מזרח ירושלים"

20:38 – שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, מזהיר מפני ההשלכות המסוכנות של צעדים חד-צדדיים מכיוון ישראל בשטח. "הקמת מדינה פלסטינית עם מזרח ירושלים כבירתה, על בסיס פתרון שתי המדינות, זו הדרך היחידה לשלום ממושך"

20:34 – באש"ף מגיבים לתוכנית: "השגת שלום דורשת קודם כל כבוד לעקרונות הבסיסיים של החוק הבינלאומי. התוכנית האמריקנית מכירה בהתנחלויות הבלתי חוקיות של ישראל ובסיפוח השטחים הכבושים השייכים למדינת פלסטין. שלום ולא אפרטהייד"

20:23 – הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר בעברית: "תמיד אעמוד לצד מדינת ישראל והעם היהודי. אני תומך בחוזקה בבטיחותם ובטחונם ובזכותם לחיות במולדתם ההיסטורית. הגיע הזמן לשלום!". טראמפ הציג מפה של התוכנית.

20:10 – דובר ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי היוזמה האמריקנית יכולה להיות צעד חיובי. טראפ וג'ונסון שוחחו מוקדם יותר

19:58 – רה"מ בנימין נתניהו: "ישראל רוצה שלפלסטינים יהיה עתיד של כבוד, שגשוג ותקווה. תוכנית השלום הזו מציעה להם עתיד כזה, כמו גם שביל למדינה עתידית"

19:57 – עוד מראש הממשלה: "תוכנית השלום עומדת על כך שהפלסטינים יכירו בירושלים בירת ישראל. שנית, היא קובעת שישראל תשמור על הביטחון בכל האזור. שלישית, היא קובעת שחמאס יפורק מנשקו"

19:55 – עוד מנתניהו: "תוכנית השלום של טראמפ מציעה לפלסטינים דרך למדינה עתידית. אם הפלסטינים באמת מוכנים לעשות שלום עם המדינה היהודית ולשמור על כל תנאי התוכנית, ישראל תהיה מוכנה לנהל משא ומתן לשלום מייד"

19:52 – נתניהו מכריז בבית הלבן: "ישראל תחיל ריבונות על הבקעה ועל כל היישובים היהודים ביהודה ושומרון שכלולים בתוכנית שלך. ההחלטה הזו תשאיר את האפשרות לפתרון מול הפלשתינים בשנים הבאות"

19:50 – עוד מראש הממשלה: "מאחר שאני מאמין בתוכנית השלום הזו, אני מסכים לקיים מו"מ עם הפלסטינים על בסיס תוכנית זו".

19:48 – עוד מנתניהו: "פתרון לזכות השיבה של הפלסטינים לא תהיה בישראל. ישראל רוצה שלפלסטינים יהיו חיים טובים, עם עתיד של שגשוג ותקווה. אם הפלסטינים יקבלו את המתווה, ישראל מוכנה לנהל מו"מ על שלום כבר עכשיו".

19:46 – "היום הבטחת הנשיא טראמפ כי בתוכנית ישנה הכרה אמריקנית בשטחים שהוגדרו עד כה ככבושים ועכשיו הם יוכרו כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הסכמתי לנהל מו"מ עם הפלסטינים"

19:44 – עוד מנתניהו: "טראמפ מכיר בעובדה שישראל חייבת ריבונות בבקעת הירדן על מנת לשמור על ביטחונה. האיזורים שהובטחו לאבותינו יוכרו דרך עסקת המאה כחלקים ממדינת ישראל"

19:42 – ראש הממשלה נתניהו: "היום זה יום היסטורי בו טראמפ מכיר בריבונות של ישראל. אני מודה גם לשגרירי עומאן, איחוד האמירויות ובחריין שנמצאים איתנו כאן. זה לא סימן לעתיד. זה סימן להווה"

19:40 – חמאס בתגובה ראשונה לתוכנית טראמפ: "ירושלים היא לא חלק מהעסקאות שלך, ניאבק בתוכנית"

19:36 – "ישראל תעבוד יחד עם אדם נהדר – מלך ירדן, כדי לוודא שהסטטוס קוו של הר הבית נשמר וינקטו כל הצעדים, שכל המוסלמים שמעוניינים לבקר במסגד אל-אקצה יוכלו לעשות זאת. החזון שלנו יביא השקעה של 50 מיליארד דולר למדינה הפלסטינית החדשה"

19:35 – עוד מטראמפ: "ארה"ב תכיר בריבונות הישראלית בשטחים, שהחזון שלי קובע שיהיה חלק ממדינת ישראל. המעבר לפתרון שתי מדינות לא יגרום סיכון ביטחוני למדינת ישראל בשום פנים ואופן. לא נאפשר חזרה לימי התפוצצות אוטובוסים ותקיפות במועדונים"

19:34 – טראמפ פונה לאבו מאזן: "עבאס, אם תפנה לנתיב השלום, יהיו מדינות רבות שיעזרו לך"

19:33 – הנשיא טראמפ מציג את תוכנית השלום: "כשמגיעים למדינה פלסטינית – הם יצטרכו לדחות את הטרור. בחזון הזה, ירושלים תמשיך להיות הבירה של מדינת ישראל"

19:32 – עוד מטראמפ: "הגיע הזמן שמדינות ערב יתקנו את הטעות של 1948 ויכרו במדינת ישראל. הרבה מדינות רוצות לעבוד איתנו על יישום התכנית, התמיכה לא תיאמן. אני מודה לכל האורחים, מיוחד למר נתניהו"

19:29 – הנשיא טראמפ מציג את תוכנית השלום: "אנחנו נקים ועדה משותפת עם ישראל כדי להפוך את המפה הרעיונית לתוכנית יותר מפורטת כדי שאפשר יהיה להשיג הכרה מיידית. אנחנו גם נעבוד כדי ליצור המשכיות טריטוריאלית בפלסטין"

19:28 – עוד מדברי טראמפ: "יש להפסיק את מעגלי השנאה והטרור. יש להפסיק את התמיכה הכספית בטרוריסטים שפועלים נגד מדינת ישראל. יש לפלסטינים 4 שנים ללמוד את התכנית ולנהל מו"מ מול ישראל ובנוגע לה"

19:27 – עוד מדברי נשיא ארה"ב: "העסקה מורכבת מ-80 עמודים והיא העסקה המורכבת ביותר שהוצעה לאזור. החזון שלי מציג פתרונות שיטיבו עם שני הצדדים- שתי מדינות לשני עמים"

19:26 – טראמפ: "אף ישראלי או פלסטיני לא ייעקרו מבתיהם"

19:25 – טראמפ: "לפלסטינים תהיה מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים. שם גם תקים ארה"ב שגרירות"

19:24 – טראמפ: "נעבוד כדי לייצר מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי כשהם יצאו ממעגל הטרור"

19:23 – הנשיא טראמפ מציג את תוכנית השלום: "יצירת שלום בין ישראל לפלסטינים – ייתכן שזה האתגר הקשה מכולם. כל הממשלים הקודמים ניסו ונכשלו, אך לא נבחרתי לעשות דברים קטנים או להתרחק מבעיות קשות. זה היה תהליך ארוך ומאוד מתיש"

19:22 – טראמפ: "אני רוצה שהעסקה הזאת תהיה טובה עבור הפלסטינים. לאור מה שנתתי לישראל, הדבר ההוגן לעשות הוא לתת גם עבור הפלסטנים"

19:21 – טראמפ: "הפתרון יהיו בשלבים ללא איומים על ישראל. לא נקבל פעילות טרור על ישראל"

19:20 – טראמפ: "ירושלים תישאר בירתה הלא מחולקת של מדינת ישראל. טוב, זה לא סיפור גדול, כבר עשיתי את זה עבורכם, נכון? נכון".

19:19 – הנשיא טראמפ: "בנסיעה שלי לישראל פגשתי גם את הנשיא הפלסטיני בבית לחם. התעצבתי מגורל העם הפלסטיני. מגיעים להם חיים הרבה יותר טובים. מגיעה להם הזדמנות לממש את הפוטנציאל שלהם. הם כלואים במעגל של עוני. חזרתי בהחלטה למצוא דרך קדימה"

19:18 – "בנסיעה הראשונה שלי בחו"ל כנשיא, ביקרתי בארץ הקודש ישראל. הייתי מאוד נרגש ומופתע ממה שהמדינה הקטנה הזו השיגה בפני איומים. מדינת ישראל מחזיקה רק באדמות מועטות במזרח התיכון והפכה למרכז מוביל של מסחר ותרבות. ישראל היא אור לגויים"

19:17 – טראמפ: "נתניהו וגנץ הצטרפו בתמיכתם במאמץ הזה שלי ואמרו שישראל חותרת לשלום, השלום עולה על הפוליטיקה בכל מידה אפשרית וזה אכן מה שהם רוצים"

19:15 – הנשיא טראמפ מציג את תוכנית השלום: "היום ישראל נוקטת צעד גדול לכיוון השלום. צעירים ברחבי המזרח התיכון מוכנים לעתיד מלא תקווה, וממשלות באזור מבינות שטרור וקיצוניות אסלאמית הן האויב המשותף של כולם"

19:12 – טראמפ על גנץ: אדם שמנסה מאד קשה להפוך להיות ראש ממשלה במערכת הבחירות הארוכה ביותר בכל הזמנים

19:09 – בכירים בממשל טראמפ: ההסכם קורא לשתי מדינות לשני עמים, כשבירת המדינה הפלסטינית תכלול חלקים ממזרח ירושלים. המדינה הפלסטינית תכבד זכויות אדם וחופש עיתונות ותפעל למניעת פגיעה בביטחון ישראלים. מנגד, ארה"ב תכיר ביישובי הגדה המערבית היהודיים

19:05 – בכיר אמריקני: טראמפ מציע פתרון של שתי מדינות עבור ישראל לפלסטינים – הבירה של היישות הפלסטינית תהיה מזרח ירושלים

19:00 – ראש הממשלה מתקבל כעת בבית הלבן ע"י נשיא ארה"ב טראמפ

18:55 – שגריר איחוד האמירויות יוסוף אלעוטייבה שגריר בחריין, שגריר עומאן וכמה שגרירים ערבים אחרים משתתפים בטקס הצגת תכנית טראמפ בבית הלבן

18:30 – מקורות פלסטיניים מדווחים שאבו מאזן אמר ליועציו לפני פגישת החירום שכינס לקראת פרסום תוכנית טראמפ: "מעולם לא דחפתי את עמי למות, אבל אני מוכן למות למען עמי".

18:20 – דיווח ב'חדשות 12' על הערכה כי ישראל תקבל הסכמה אמריקנית להחלת ריבונות נרחבת כבר בימים הקרובים

18:15 – ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: "זה יום היסטורי למדינת ישראל ואחד הימים החשובים בחיי. כמו תמיד, איני נותן לשום דבר אחר להפריע לי מלעבוד למענכם – למען ביטחון ישראל, למען עתיד ישראל". בנוסף פרסם תמונה מהבלייר האוס בו הוא נראה נערך לפגישה עם הנשיא טראמפ.

ראש הממשלה נתניהו נערך לפגישתו עם הנשיא יחד עם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. צילום: מתוך טוויטר

18:10 – אסמאעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שוחח לפני זמן קצר עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על "הצורך להילחם בעסקת טראמפ"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי להציג הערב (שלישי) ב-19:00 (שעון ישראל) את תוכנית השלום שמכונה "עסקת המאה" במסיבת עיתונאים שתיערך בית הלבן כשלצידו ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני המנהיגים נפגשו אתמול ודנו בין היתר בעיקרי התוכנית ובדרך מימושה. טראמפ נפגש אתמול גם עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שעזב בינתיים את הבירה האמריקנית, בכדי לקבל הסכמה ישראלית רחבה לתוכנית.

ב'חדשות 13' דווח כי הבית הלבן הבהירו לראש הממשלה נתניהו כי הם מתנגדים לצעדים חד צדדיים מיידיים בעקבות הצגת "תוכנית השלום" של הנשיא טראמפ, כמו סיפוח בקעת הירדן או חלקים אחרים בגדה המערבית – כך לפי שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בנושא. עמדת הבית הלבן הובהרה גם ליו"ר כחול לבן בני גנץ, כשזה הדגיש בפני הנשיא טראמפ כי הוא סבור שיישום תכנית המאה יכול להתרחש רק אחרי הבחירות בישראל.

על פי הדיווח של ברק רביד, הסיבה העיקרית להתנגדות האמריקנית למהלכי סיפוח היא רצונם לזכות לתמיכה של מדינות ערביות רבות ככל האפשר לתוכנית טראמפ. כמה מדינות ערביות כבר הודיעו לבית הלבן שיפרסמו הודעות חיוביות לגבי התכנית ויגדירו אותה "התחלה טובה" והבית הלבן סבור שמהלכי סיפוח ישראלים ימוטטו את התמיכה הערבית בתוכנית.

בנוסף הבית הלבן יודע שהפלסטינים ידחו את התכנית על הסף אך מעוניין לאפשר להם מרחב לשנות את דעתם במהלך הזמן. הסיבה השלישית להתנגדות האמריקנית למהלכי סיפוח ישראלים היא עמדתו של מלך ירדן עבדאללה שמתנגד לכך בחריפות ואף מאיים כי סיפוח של בקעת הירדן בידי ישראל יביא לפירוק הסכם השלום עם ישראל. בבית הלבן לא הכחישו את הדברים אך סירבו להתייחס.

מנגד, ב'ישראל היום' דווח כי בכיר בממשל טראמפ אומר כי הערב יינתן אור ירוק לסיפוח. לדברי הבכיר בממשל האמריקני, מצפים לביצוע סיפוח מיידי. "טראמפ ייתן לנתניהו היום אור ירוק לסיפוח. מאותו רגע הכל יהיה בידי נתניהו כשהממשל אף יצפה ממנו לספח באופן מיידי", אמר הגורם הבכיר. בנוסף, בדיווח צוטט גם שר בכיר בקבינט שאמר כי⁩ המידע שפורסם – כאילו הממשל חזר בו מן הנכונות לאפשר החלת ריבונות – משולל יסוד.

פגישת הנשיא טראמפ ויו"ר כחול לבן אתמול. צילום: אלעד מלכה

ראשי מועצת יש"ע השוהים בוושינגטון הודיעו היום (שלישי) כי הם מתנגדים לעסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומסרו כי יש "תחושת משבר במשלחת מועצת יש"ע בוושינגטון". על פי הודעת המועצה, ההחלטה התקבלה לאחר סיום פגישת משלחת מועצת יש"ע עם בכירים בממשל האמריקאי. בפגישות השתתפו: ראש מועצה אזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני מסר כי: "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד. אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן". עוד הוסיף כי, "אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא".

בינתיים, צה"ל החליט לתגבר את כוחותיו בבקעת הירדן, "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של חטיבת "הבקעה והעמקים" בכוחות חי"ר" – נמסר מדובר צה"ל. מדובר בתגבור כוחות בחטיבה מרחבית אחת ולא ביתר החטיבות המרחביות של אוגדת איו"ש. אחד הגדודים של חטיבת גולני יגיע לאזור הבקעה מאימון בצפון כדי לתגבר את הגזרה. ההערכה היא כי לקראת סוף השבוע צפויים תגבורים נוספים באיו"ש.

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים היום סיור בגזרת יהודה ושומרון, ביחד עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, כחלק מהיערכות מערכת הביטחון להצגת תכנית המאה של הממשל האמריקאי. השר קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו״ש, וכלל מפקדי החטיבות המרחביות והנחה את הכוחות להיערך לתרחיש של התססת השטח בהיעדר שיתוף פעולה מצד הרשות הפלסטינית.

בנט וכוכבי בסיור ביו"ש. צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעניין תוכנית המאה האמריקנית שצפויה להתפרסם היום: "מחר ב-12:00 (שעון ארה"ב) נציג תכנית שעבדו עליו על ידי כולם ונראה אם זה יקבל כן, אם כן אז זה יהיה מעולה, אם לא נתמודד גם", אמר טראמפ. לדבריו, "נכריז על תוכנית מאוד גדולה שתהיה המלצה לישראלים והפלסטינים, הכי קרובה אי פעם".

"זה תכנית מאוד חשובה לשלום במזרח התיכון, לא משנה איפה הלכתי אמרו לי שהישראלים והפלסטינים צריכים לעשות שלום לפני שיהיה שלום במזרח התיכון. אנשים עבדו על זה במשך שנים רבות, אני חושב שאנחנו יחסית קרובים. אבל אנחנו צריכים להביא אנשים אחרים להסכים גם, הרבה ממדיניות ערב הסכימו לזה, הם אוהבים את, הם חושבים שזה נהדר, הם חושבים שזה התחלה גדולה, אני גם חושב שזה התחלה גדולה, זה יהיה נפלא עם נוכל לבצע את זה".

טראמפ נשאל האם בכוונתו שתצא לפועל לפני הבחירות והשיב כי, "אני חושב שהוא (נתניהו) פה בשביל סיבה, אני מקווה שזה יהיה כן, הסכסוך במזרח התיכון נמשך המון זמן, שנים ודורות, זה הזדמנות ונראה מה יקרה מה שיהיה יהיה, הוא פה בשביל סיבה". לדבריו, "יש לנו את התמיכה של ראש הממשלה, יש לנו את התמיכה של יתר המפלגות ואני חושב שיהיה לנו גם את התמיכה של הפלסטינים, אבל נראה, אם יהיה לנו זה יהיה מעולה לכולם, אם לא החיים ממשיכים".

על עמדת הפלסטינים אמר כי, "נדבר על זה מחר, זה משהו שהם צריכים לרצות, הם כנראה לא ירצו את אבל הם צריכים לרצות את זה, אני חושב שבסוף הם כן ירצו את זה, זה מאוד טוב להם, בפועל זה הרבה מעבר לטוב להם, אז נראה מה יקרה. בלעדיהם אנחנו לא עושים את העסקה וזה בסדר, הם לא חיים טוב, כפי כשאתם יודעים קיצצנו לפלסטינים, זה משהו שאני לא אוהב לעשות אבל עשינו את זה ואנחנו חושבים שיש סיכוי טוב שהם ירצו את זה, והם אנשי משא ומתן מעולים, אין לי מושג מה הם יגידו, הם בטח יגידו שהם לא רוצים ותוך כדי ינהלו משא ומתן".

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה על תוכנית המאה של ידידו האמריקני: "אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר. היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה. תודה, אדוני הנשיא".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס אמש לפגישתו עם הנשיא טראמפ ואמר כי, "תוכנית השלום של הנשיא, היא אבן דרך משמעותית והיסטורית. מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה בממשלת קבע ותוך תיאום עם מדינות האזור. בשיחה דיברנו גם על חשיבות השיח מול הפלסטינים, מדינות האזור ומלך ירדן. העליתי בפני הנשיא גם את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס והדגשתי כי בכל הסדר חייבים לכלול את השבתם הביתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ענק.

טרמפ מלך ישראל

מלך ישראל? במה? בזה שהוא החליט שיהיו 2 מדינות לשתי עמים? הוא חבר טוב לא יותר זה

בדוק שהפלסטינים יטרפדו. ואז אמחנו נשאר עם הכרה ביו"ש ובביקעת הירדן.

הוא אמיץ .

אתר לא נורמלי, נמאס מהשגיאות כתיב שלכם, כתבים כמו ילדים בני 10, לא מתאים

כל לבנון,ירדן,סוריה וחצי עירק שלנו!!!רק לא כתוב שמצוה לכבוש הכל ביזמתנו…א"י הנחלקת לשבטים אכן כן…דין דאורייתא לפחות לפי רמב"ן…קדוש ישראל,אבי היישוב מחדש לאחר חורבן בית שני…!!… הכל מתנהל כפי היכולת של עם ישראל…ככל שדבקים בהי"ת-כך הס"ד לנחול את הארץ…לפי כמות ורמת הדבקות-כך הביטוי בארץ חמדה 1 ל1 בהיקף הכיבוש ושקט השלטון על אותם חבלי ארץ… פשוט…לכן לא רלוונטי כל ריבונות גויית בא"י…בטח לא בלב ארץ התנ"ך שהשמאל המתועב המשומד כל כך התאמץ למכור בבגידה לאוייב הגויי הרצחני…כדי לשכח ולמחוק כל זיקה יהודית לללב א"י…הכל נובע משאלת מיהו יהודי…כמו 300,000 גויים שהביאו לפה עם "פראבדה"-אמת שכולה שקר כמו ברוסיה,וראבוטה- שכולה שקר בטלה ובגידה…אך "נצח ישראל(הקב"ה)לא ישקר…(כמו שרצי המשומדים המתייוונים מאז חנוכה לא נפטרנו מהם…וזה המסר מאז חנוכה לכל 2000 שנות גלות!!…)ולא יינחם"… אין חלוקות בארץ ה'…יש תורה ומצוות…ומה שיותר נאמנים להן-כך כתגובה(אפילו טכנית!)-פשוט נפתח הצינור!!וכל השפע המוכן לנו מאת בורא עולם יורד במלואו…!!נא לא לחרב ולבגוד בסדר עולם מימות בראשית!!…לכל הבוגדים המתייוונים המשומדים…אם קשה לכם-פנו סעו לכם לברלין לרייכסטג ללקק מילקי בשומן חזיר ביום הכיפורים…ותפטרו אותנו מפרצופיכם החזיריים…תודה… פה זה לא נדל"ן…זו לא טריטוריה אף לא של 1…ארץ ה'.ברצונו נטלה מהגויים ונתנה לנו-בתנאי!!שנזכור שהוא שנתן לנו כפקדון ובתנאי!!וגם אנו ניבעט קיבינימט מפה אם לא נעמוד בתנאי החוזה!!…אז קדימה לעבודה לנחול את הארץ כמצווה בשלימות…שב"ט-שיהיו בשורות טובות,אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture