צילומים: פלאש 90

עסקת המאה: ארה"ב תכיר בהתיישבות, ישראל תסכים להקפאה של 4 שנים

המסמך המלא של תוכנית השלום האמריקנית נחשף: הכרה בהתנחלויות, משא ומתן של ארבע שנים, תוכנית שבסוף דרכה אם ימולאו תנאיה – תוקם מדינה פלסטינית שבירתה במזרח ירושלים. מה ישראל תקבל ומה ישראל תיתן? • המסמך ההיסטורי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבית הלבן פרסם הערב את פרטי תוכנית השלום האמריקנית, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף את עיקריה במסיבת עיתונאים בוושינגטון. התוכנית המוצעת כוללת כינון של שתי מדינות – ישראלית, ומדינה פלסטינית עתידית – כאשר ירושלים תישאר בירתה הלא מחולקת של ישראל. עם זאת, בירת המדינה הפלסטינית תוקם במזרח ירושלים, שם תוצב גם שגרירות אמריקנית.

התכנית מפורטת לאורך 80 עמודים, כאשר 50 מהם מציגים את המתווה הפוליטי שהוצג הערב, ו-30 נוספים מתייחסים לתכנית הכלכלית שהוצגה בחודש יולי האחרון. במסגרת העסקה, הנשיא טראמפ אימץ מפה המציגה את שתי המדינות, לפיה המדינה הפלסטינית תכפיל את השטח שבבעלותה כיום ותחובר באמצעות כבישים, גשרים ומנהרות.

על פי המפות שפורסמו בתוכנית, ההתנחלויות המבודדות יישארו בריבונות ישראלית כמובלעות שלצה"ל תהיה גישה אליהן ויחוברו בכבישים נפרדים. מדובר, לפי המפה, בהתנחלויות איתמר, יצהר, חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, ברכה, עטרת, מעלה עמוס, מיצד (אספר), כרמי צור, תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי ועתניאל. בתוכנית עצמה נקראות ההתנחלויות "קהילות".

התוכנית כוללת ישראל תקבל הכרה אמריקנית והחלה של החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח, בכך ייקבע גבולה המזרחי. ישראל מקבלת הכרה אמריקנית בהחלה לאורך זמן של שטחים בעוטפים את היישובים ומאפשרים את התפתחותם. רוב המאחזים הבלתי מורשים נכללים בשטח שיצורף לישראל ועל כן יישארו במקומם. ארה"ב מכירה בריבונות הישראלית בירושלים. בירת מדינת פלסטין העתידית תהיה במזרח ירושלים.

בכדי שהפלסטינים יקבלו מדינה הם יצטרכו להתחייב לפירוק חמאס מנשקו, פירוז עזה, ויתור על זכות השיבה, הכרה בישראל כמדינה יהודית, הכרה בגבולותיה החדשים של ישראל, הכרה בירושלים כבירת ישראל, הסכמה לשליטה צבאית ממערב לירדן, הפסקת העברת משכורות למחבלים והפסקת ההסתה במערכת החינוך. הפלסטינים יקבלו מענק של 50 מיליארד דולר ל"מדינה הפלסטינית החדשה".

במסגרת התוכנית ישראל תיאלץ להקפיא את התרחבות הבנייה בהם למשך ארבע שנים. תהיה שיבה של פליטים פלסטינים ל"מדינה העתידית" + "קרן פיצויים נדיבה". בירושלים, השטחים שממזרח לגדר ההפרדה ומחוצה לה יהיו פלסטיניים, ואלו שממערב – ישראליים. שטח חולות חלוצה שבנגב, מדרום מזרח לרצועת עה – יוקצה לפלסטינים ויסופח לרצועת עזה, אם תוקם מדינה פלסטינית.

בתוך כך, הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר בעעברית הערב את מפת התוכנית וכתב: "תמיד אעמוד לצד מדינת ישראל והעם היהודי. אני תומך בחוזקה בבטיחותם ובטחונם ובזכותם לחיות במולדתם ההיסטורית. הגיע הזמן לשלום!". נשיא ארה"ב צייץ גם בערבית וצירף את המפה: "כך תיראה מדינת פלסטין העתידית ובירתה באחד מחלקיה של מזרח ירושלים".

תוכנית השלום – עסקת המאה by מערכת Jdn on Scribd

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא יקרה לעולם.
ועד קץ הישועה שלום לא יהיה עם מחבלים כאלה.

למה צריך לתת לערבים אחוזה בתוך ארץ ישראל? בשביל גוי שבת יש כבר את הסודנים ושאר ההומלס

הלואי שיהיה כבר שלום

אני לא מאמין למה שאני רואה כמעט שלי ממדינת ישראל הקיימת שתכלס מיושבת חלק גדול ממנה רוצים לתת לפלסטינים להקים מדינה בתוך ארץ ישראל אם עד היום מדינת ישראל יכלה לשמור על עצמה מעוטף כנראה שהיא כבר עכשיו תחוסל לא יתכן שבתוך המדינה הפלסטינית יהיו כחמישה עשר מובלעות שהם כוללות בסך הכל עשרות אלפי מתיישבים וזה יהיה צחוק כשיגידו לנו אנחנו נמשיך לחיות בכיף באזורים שלנו זה הבדיחה הכי עצובה ששמענו זה פרדוקס שתהיינה חלק ממדינת ישראל במדינה פלסטינית החלק הקטן הזה יעבד תוך 4 שנים והבדיחה יפה שחמאס ירד מנשקו זה משהו שיהיה רק בחלום והמשפט אין שלום עם ערבים אל תתנו להם רובים ישאר לעולמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture