צילום: חן גלילי - המכון למחקרי ביטחון לאומי.

סער לנתניהו: "החיים הפוליטיים מאוד דינמיים – יש לנצל את שעת הכושר"

בכיר הליכוד התייחס בהרחבה לעסקת המאה: "לרה"מ נתניהו מגיע קרדיט על הזזת המטוטלת, זאת לצד הערכה עמוקה לידידות האמיצה וחסרת התקדים עם נשיא ארה״ב. אין ספק כי למערכת היחסים האישית הייתה השפעה משמעותית על גיבוש התוכנית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS)

ח"כ גדעון סער התייחס הערב בנאום במכון למחקרי ביטחון לאומי לעסקת המאה שפורסמה אמרש ואמר כי, "החיים הפוליטיים והמדיניים הם מאוד דינמיים ויש לנצל את שעת הכושר הנוכחית, לכן יש חשיבות מיידית של ההחלטה בנושא החלת הריבונות ואני קורא לתמיכה רחבה מרוב הקשת הפוליטית בישראל שיכולה להתאחד סביב ההחלטה הזו ואני תומך בראש הממשלה בנושא הזה".

סער שיבח את ראש הממשלה ואמר כי, "מנקודת המבט של אנשים שחושבים כמוני – לרה"מ נתניהו מגיע קרדיט על הזזת המטוטלת אותה תיארתי כאן. זאת, לצד הערכה עמוקה לידידות האמיצה וחסרת התקדים נשיא ארה״ה דונלד טראמפ וממשלו. אין ספק כי למערכת היחסים האישית של רה"מ עם הנשיא ואנשי ממשלו הייתה השפעה משמעותית על גיבוש התוכנית וראוי ביום כזה שדברים אלו ייאמרו גם ע״י יריבים פוליטיים למרות שאנו ערב בחירות".

עוד הוסיף כי, "לרוב האנשים שחשים שמחה והתרוממות רוח לנוכח החלת הריבונות על חבלי מולדת – יש גם חששות ממפה שבה רוב יהודה ושומרון אינם בידינו. המורכבות הזאת קיימת. המפה המוצעת מותירה אפשרות של הקמת מדינה פלסטינית בעתיד ואת זה החלת הריבונות לא מונעת. המערכה המדינית – שהיא המערכה על ארץ ישראל – לא תמה. חשוב להרחיב את התבססותנו ביהודה ושומרון וגם בעתיד – מה שנעשה בשטח יהיה המשתנה העיקרי בקביעת גורלנו".

לדבריו, "מנקודת המבט הישראלית – אין ספק שהתוכנית המוצעת טובה לאין שיעור מעמדת ממשלים אמריקנים קודמים, כמו גם מהקונצנזוס שהתגבש בעשורים האחרונים בקהילה הבינ"ל לגבי אופיו ותכניו של הפתרון הרצוי לסכסוך הישראלי-פלסטיני. ההתנחלויות אינן "מכשול לשלום" והסדר שלום אינו צריך להיות כרוך בעקירת אנשים מבתיהם. את שינוי התפיסה בנושא ההתנחלויות ראינו כבר קודם, כשאבן דרך חשובה הייתה הצהרת מזכיר המדינה פומפאו לפני מספר חודשים".

"הבטחון ומרכזיותו בכל תהליך או הסדר והכרה באחריות ביטחונית ישראלית עליונה על כל השטח שממערב לירדן כעוגן מרכזי בתוכנית גםג לאחר הסדר קבע. ישראל כשומרת ראויה ונאמנה של המקומות הקדושים בירושלים ושל חופש הפולחן לכל הדתות בה. הסדר בנושא "הפליטים הפלסטינים" לא יכלול את ישראל וראיית ההקשר הרחב של הפליטים היהודים שהגיעו מארצות ערב ועוד", אומר סער.

"תמיכה והקניית "מטריית לגיטימציה" אמריקנית להחלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביו"ש (ועל אזורים אחרים ביו"ש)
למעלה מ-52 שנה אחרי מלחמת ששת הימים – מהלך החלת החוק הישראלי הוא חיוני. אני מדבר על כך בשלוש השנים האחרונות. הוא חיוני בהיבטים פרקטיים רבים – כנורמליזציה של החיים היהודיים ביו"ש: כיום חיים כבר חצי מיליון אזרחים ישראלים בהתיישבות".

עוד הוסיף כי, "המהלך הזה חשוב בנקודת הזמן הנוכחית גם כדי להתעמת עם התפיסה הנגדית שמובאת לידי ביטוי בהחלטת התובעת בבית הדין הבינ"ל הפלילי בהאג. בהיבט זה – אכן מדובר ב "הזדמנות היסטורית" שאין להחמיצה. לשם השוואה – אני מזכיר כי גם ממשל ידידותי כממשלו של הנשיא רייגן התנגד בשעתו (1981) בחריפות להחלת החוק הישראלי על רמת הגולן".

"עם זאת – שינוי המגמה עליו הצבעתי עדיין לא הביא לשינוי הפרדיגמה. מי שמאמין במה שמכונה "פתרון שתי המדינות" וודאי מרוצה מכך. הפרדיגמה הזאת מבוססת על ההנחות הבאות: הפתרון לסכסוך הוא "פתרון שתי המדינות" – בין הים לירדן יהיו 2 מדינות לאום. הפתרון הזה עובר דרך ויתור ישראלי דרמטי על רוב שטחי יו"ש. כפי שהתוכנית עצמה מגדירה: "כל הצגת שלום ריאליסטית דורשת מישראל לעשות פשרה טריטוריאלית משמעותית שתאפשר לפלסטינים מדינה בת קיימא ותענה לשאיפות הלאומיות הלגיטימיות שלהם". "הנטל" הזה עדיין מוטל על ישראל".

"התוכנית מציבה רף גבוה של תנאים שהפלסטינים נדרשים לעמוד בו על מנת להתקדם למדינה (איני רואה אותם עומדים בו במציאות הנוכחית) ובנוסף – מגבלות על הריבונות הפלסטינית גם אח"כ (בעיקר בהיבט הבטחוני). אבל השאלה היא האם בכלל ריאליסטי להניח שיכולה לקום מדינה פלסטינית בת קיימא ושוחרת שלום על השטח הזה לצד ישראל? ניסיתי, בפגישות שקיימתי עם השגריר פרידמן לפני כשנה, לשכנע להימנע מלחזור לנקודת המוצא המכונה "פתרון שתי המדינות" שהוא בעיניי אשליית שתי המדינות", דברי ח"כ גדעון סער.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי אתה שתיתן עצה לביבי גמד מובס ועלוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture