Eyal Margolin/Jini

בהלת הקורונה: נתניהו יכנס מחר דיון ל"היערכות לאומית והתמודדות"

היערכות חירום בין לאומית לנגיף המסוכן • מנכ"ל משרד הבריאות: "זו כנראה רק שאלה של זמן עד שיגיע אלינו" • 259 אנשים מתו מהנגיף לפי שעה, מספר הנדבקים מתקרב ל-12 אלף • כ-30 אזרחים סינים הגיעו בטיסה ממוסקבה - וגורשו חזרה לרוסיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (ראשון) דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה – כך נמסר בצאת השבת ממשרד ראש הממשלה. עוד נמסר כי, "מדינת ישראל כבר נקטה בצעדי מניעה והייתה מהמדינות הראשונות בעולם שהחליטו להגביל את הטיסות והכניסות היבשתיות לבאים מסין".

בין הגורמים שישתתפו בדיון: שרי הבריאות, אוצר, חוץ, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל. זהו דיון המשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע שעבר, ולעדכונים השוטפים בנושא שמקבל ראש הממשלה ואנשי משרדו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי, "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עדכן ביום שישי על פעילות המשרד לבלימת הנגיף: "במהלך היממה האחרונה עצרנו את הטיסות מסין לישראל. שר הבריאות היה הראשון שעשה זאת ואחריו הצטרפו מדינות נוספות. במקביל סגרנו היום את המעברים היבשתיים ואנחנו פועלים להבטיח כי מי שהיה בסין ב-14 יום האחרונים (תקופת הדגירה) לא ייכנס לישראל או יהיה בבידוד".

בסרטון שפורסם זמן קצר לפני כניסת השבת אמר בר סימן טוב כי, "קיימנו אתמול הערכת מצב עם קופות החולים ובתי החולים כדי לראות שכל המערכת ערוכה כשיגיע החולה הראשון. הנגיף כבר נמצא בחמש יבשות וכמו שאמרנו – זו כנראה רק שאלה של זמן עד שיגיע אלינו. אנחנו ממשיכים להיות בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים בעולם ומתעדכנים כל הזמן. נמשיך לעדכן באופן שוטף".

בתוך כך, 35 אזרחים סינים שהגיעו הבוקר לישראל בטיסת חברת התעופה הרוסית "אירופלוט" ממוסקבה סורבו כניסה ונשלחו בצהריים על-ידי פקידי רשות האוכלוסין וההגירה בנמל התעופה בן גוריון לבירה הרוסית. ב'ווינט' דווח כי בטיסה חזרה פרצה בהלה כאשר כמה עשרות ישראלים ראו את הסינים עולים עם מסכות על פניהם, כמה מהם דרשו לרדת מהמטוס.

הערב הודיעו ברשות שדות התעופה, כי החל מ-12 בצהריים מחר, ייכנסו לתוקפן ההנחיות שמשרד, ויחייבו את כל חברות התעופה שמפעילות קו לנתב"ג. על פי ההנחיות האלה, כל נוסע זר, שלא מחזיק בדרכון ישראלי, ועבר בסין ב-14 הימים האחרונים, לא יורשה להיכנס לישראל; אזרחים ישראלים יוכלו להיכנס, והתבקשו להיצמד להנחיות של משרד הבריאות.

מחר בבוקר אמורים לנחות בישראל שני מטוסים עם אזרחים סיניים, חלקם עובדי השגרירות בתל אביב, ולגבי אחרים התקבלה ערבות מהשגרירות הסינית שהם אינם נושאים את הנגיף. משרד הבריאות אישר את נחיתתם, בתנאי שיימנעו מלהסתובב במקומות ציבוריים.

מספר הנדבקים עלה היום ל-11,791 בני אדם. 259 סינים מתו עד כה בעקבות הנגיף, כשאתמול בלבד מתו 46 בני אדם ואותרו מעל ל-2,102 חולים חדשים בסין. מבין החולים, כ-135 אובחנו ב-25 מדינות, בהם 19 בתאילנד, 17 ביפן, שבעה בארצות הברית, שבעה בגרמניה, שלושה בצרפת, שניים בבריטניה, שניים ברוסיה ומקרים ראשונים אותרו גם בשבדיה וספרד.

ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג ביקש מהאיחוד האירופי להקל על הרכש הדחוף של אספקה וציוד רפואי על ידי סין. חברת התעופה אייר ניו זילנד הודיעו כי הטיסות הישירות לסין יופסקו בעקבות מגבלות הנסיעות שהוטלו בשל התפרצות נגיף הקורונה. חברת אפל הודיעה כי החליטה לסגור את כל חנויותיה בסין עד ל-9 בפברואר. אמש הכריז הממשל האמריקני על מצב חירום רפואי ברחבי ארה"ב.

 

הוירוס שמשגע את העולם: כל מה שצריך לדעת על נגיף הקורונה • שו"ת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייבים להתפלל עבור כל יושבי תבל
כולם יצירי כפיו של ה
שיהיה לכולם רפו"ש

למפתחי אפליקצייל jdn תהיו מודעים לכך שיש לכם כשל בתוכנה! שמות משתמשים עם כתובות מייל זרות מופיעות אצלי בדרך קבע במכשיר בשורת פרסום התגובה!!!
אין לי מושג מו זה גרייף שכעת אני מגיב בשמו!!! וזו לא הפעם הראשונה!
קחוהזו לתשומת ליבכם!!!
(לא מעוניין להגיב בשם אחרים ועוד יותר שאחרים יגיבו בשמי!!)

התגובה הראשונה היא של מר גרייף השניה והנוכחית באו בשמו כי המגיב האחרון נשמר אוטומטית בשורה באתר!

ה' ישמר הגיעו בשבת???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture