Ali Ahmed/Flash90

דיווח: ראשת ה-CIA ביקרה בחשאי ברמאללה אחרי פרסום עסקת המאה

הבכירה האמריקנית נפגשה עם בכירים ברשות במטרה לבחון את התגובה הפלסטינית לתוכנית טראמפ ונמסר לה כי הקשר בין מנגנוני הביטחון יימשך למרות ההצהרות התוקפניות. מקורות פלסטיניים: ראשת ה-CIA נועדה גם עם בכירים בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשת ה-CIA (סי איי אי, סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב) ג'ינה הספל ביקרה שלשום (חמישי) בחשאי ברמאללה, יומיים אחרי ההכרזה על תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך דווח ב'כאן חדשות'. הספל נפגשה עם בכירים פלסטינים, אז גם נמסר לידיה האיום הפלסטיני לנתק את הקשרים הביטחוניים עם ישראל וארצות הברית. ביקורה של הספל עסק בתגובה הפלסטינית לתוכנית טראמפ.

על פי הדיווח שלגל ברגר, ראשת ה-CIA לא נפגשה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אלא עם ראש המודיעין מאג'ד פארג'. המסר הפלסטיני שהועבר לה בפגישה: הקשר בין מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ל-CIA יימשך ולא ייפגע. בנוסף נערכה גם פגישה ברמאללה בין אנשיה לבין בכיר הרשות חוסיין א-שייח שאחראי על הקשרים עם ישראל. על פי מקורות פלסטיניים, הספל נועדה בביקורה גם עם בכירים בישראל.

מנגד, ב'חדשות 12' דווח כי הספל ביקרה היום ברמאללה והבטיחה לאבו מאזן כי ארצות הברית תפעל למנוע סיפוח שטחים בגדה המערבית על ידי ישראל לפני הבחירות. הספל ביקשה מאבו מאזן שלא לקבל החלטות פזיזות לגבי תוכנית טראמפ. היום טען אבו מאזן שאנשי ה-CIA שותפים להסתייגותו מהתוכנית.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הזהיר הערב בנאומו הכינוס הליגה הערבית כי יפסיק את שיתוף הפעולה והתיאום הביטחוני עם מערכת הביטחון הישראלית והדגיש כי ימשיך בחרם על ממשל טראמפ: "ישראל ביטלה את ההסכמים שנחתמו בינינו והפרה את הבסיס הלגיטימי שהעניקה הקהילה הבינלאומית להסכמים, ולפיכך אנו מודיעים שלא יהיה שום קשר בינינו לבין ישראל וארה״ב, לרבות כל ההסכמים הביטחוניים".

כזכור, בשבוע שעבר העובר מסר מאבו מאזן לראש הממשלה בנימין נתניהו שבתוכנית טראמפ ארה"ב וישראל התנערו מהסכמי אוסלו ולכן הרשות רואה עצמה חופשיה להתנער מכל ההסכמים ובכלל זה תיאום הבטחוני כבר עכשיו ללא קשר לצעדים חד צדדים, כפי שהכריז גם הערב בליגה הערבית וביקש להקדים ולעדכן את נתניהו. יצוין כי בפועל התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית עודנו נמשך.

בתוך כך, תחת הכותרת "כן לשלום, לא לסיפוח" מפגינים הערב (מוצאי שבת) בתל אביב מאות פעילים מארגוני שמאל נגד "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. המשתתפים יצעדו מכיכר דיזנגוף אל כיכר מגן דוד, שם יקיימו עצרת. כ-300 מפגינים הגיעו לצעדה. הם קראו בין היתר "די לרצח ילדים, צאו מהשטחים", "הסיפוח הוא אסון, בלי שלום אין ביטחון".

כזכור, הליגה הערבית דחתה היום את תכנית השלום שהציג נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והזהירה את ישראל ממימושה בכוח. במהלך כינוס הליגה בקהיר, הודיעו שרי החוץ של מדינות ערב כי לא ישתפו פעולה עם ארצות הברית לביצועה. בארגון הבינלאומי הכולל 22 חברות, בהן הרשות הפלסטינית, אמרו כי התכנית לא תביא להסכם שלום צודק.

בכיר בממשל האמריקני הגיב להחלטת הליגה הערבית לדחות את תוכנית השלום של טראמפ ואמר כי "אם הליגה הערבית לא תנסה גישה אחרת – הגורל של העם הפלסטיני לא ישתנה". הגורם שצוטט ב'חדשות 13' הוסיף כי "החלטות קודמות של הליגה הערבית הרגיעו את ההנהגה הפלסטינית – אבל לא הובילו לשלום או להתקדמות".

"ארצות הברית מעריכה את ההצהרות החיוביות של מדינות ערביות רבות על חזון הנשיא טראמפ במהלך כינוס הליגה הערבית היום בקהיר", הצהיר הגורם מטעם הממשל האמריקני. "רק על ידי רצון לנסות גישה חדשה נבצע פריצת דרך בסכסוך שהותיר את העם הפלסטיני לסבול במשך עשרות שנים, חשוב לנסות גישה חדשה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא ברסלעבר וגם לא אוהד ואיך שהוא השם והמייל מלאים אצלי במכשיר, לתשומת לב מנהלי האתר!!!

ברוך השם אולי תפסיק לבלבל את המוח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture