המחבל סמיר קונטאר. צילום: Israel Prison Authority via Flash 90

הליכוד על החלטת בג"ץ: "בושה"; גנץ: "אמירותיה צריכות להוביל לפסילתה"

העותר ח"כ אופיר כץ: "בושה שהמשפחות השכולות צריכות לראות שמהללת רוצחי יקיריהם יושבת בבית המחוקקים". עוצמה יהודית: "לאיזה שפל בג"צ ירד: ד"ר מיכאל בן ארי, ציוני אוהב ישראל – פסול, ואילו הנציגה של סמיר קונטאר ודלאל מוגרבי כשרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת הליכוד הגדירו הערב כ"בושה" את החלטת בית המשפט העליון לקבל את הערעור שהגישה חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד והרשימה המשותפת על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה מלהתמודד בבחירות. בליכוד הוסיפו כי, "לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. אחרי ההחלטה היום, מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה – חייב להצביע רק לליכוד".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר כי, "כמי שבמשך שנים פיקד והוביל לוחמים בצה״ל אני קובע-אמירותיה של היבא יזבק שמביעות תמיכה בטרוריסטים, היו צריכות להוביל לפסילתה. נכבד את פסיקת בית המשפט שהוא הגורם המוסמך, וכמובן-לעולם לא נשלים עם אמירות הסתה ותמיכה בטרור בכנסת ישראל ונשתמש בכל הכלים שברשותנו בכדי למנוע אותן."

ח"כ היבא יזבק אמרה הערב כי, "החלטת בית המשפט העליון מראה שוב כי בקשות הפסילה הן חלק מקרקס ההסתה נגדי ונגד החברה הערבית ונציגיה – לא מדובר היה בבקשת פסילה אישית, אלא מהלך שהוא חלק בלתי נפרד מהרדיפה המתמשכת והדה-לגיטימציה. החלטת וועדת הבחירות לפסול אותי היתה החלטה פוליטית של וועדה פוליטית, בה התחרו המפלגות ביניהן בהשתלחות נגדי ונגד חברי לרשימה המשותפת".


צפו: התגובה של העותר ח"כ אופיר כץ

חבר הכנסת אופיר כץ שהגיש את הבקשה לפסילה אמר כי, "אני מצר על החלטת בית המשפט העליון לאפשר להיבא יזבק להתמודד בבחירות לכנסת ה- 23. חברת הכנסת יזבק הראתה דפוס נמשך של תמיכה במחבלים מתועבים ובמרגלים. אלה הן אינן התבטאויות חריגות, אלא עמדתה והשקפת עולמה- היא תומכת בטרוריסטים ורוצחים בחסות הסברים מופרכים כגון ״תמיכה ביום האישה״, ״התנגדות לחיסולים ממוקדים״ ועוד".

"עד עכשיו לא מובנת הכוונה בנימוקה: ״הייתי מתנסחת אחרת״, כיצד אפשר להגיד זאת ולהעלות תמונות של רוצחים? מתחילת ההליך, יזבק לא אמרה פעם אחת שקונטאר או דלאל מוגרבי הם רוצחים מתועבים ושפלים, וזה אומר הכל על האני מאמין שלה. קשה להאמין כי בית המשפט העליון נהג בסלחנות יתרה ומוגזמת פעם נוספת לאלו אשר מוכיחים שוב ושוב שמקומם אינו בכנסת ישראל, זהו ניצול לרעה של הדמוקרטיה, בושה שהמשפחות השכולות צריכות לראות שמהללת רוצחי יקיריהם יושבת בבית המחוקקים", דברי כץ.

בעוצמה יהודית, שגם כן עתרו לפסילתה, אמרו הערב כי "בג"צ שוב חוצה קו אדום ובאמצעות פלפול משפטי עלוב הכשיר מעריצה של רוצחי ילדים יהודים. שופטי בג"צ לא יכולים להסתכל בעיניהם של בני משפחת הרן – הם למעשה הביעו הכשר למי שמהללת את רוצחי יקיריהם. צריך לפקוח את העיניים ולהבין לאיזה שפל בג"צ ירד: ד"ר מיכאל בן ארי, ציוני אוהב ישראל, שילדיו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל – פסול, ואילו הנציגה של סמיר קונטאר ודלאל מוגרבי כשרה".


צפו: התגובה של העותר עו"ד איתמר בן גביר

השר יריב לוין אמר על החלטת בג"ץ כי, "בית המשפט העליון יורק בפרצופן של המשפחות השכולות ומכשיר את תומכת הטרור, היבא יזבק, ממפלגת תומכי הטרור – הרשימה המשותפת. זה אותו בית משפט שהכשיר את חנין זועבי ואת ממשיכי דרכו של עזמי בשארה, שעדיין מבוקש לחקירה בעבירות בטחון חמורות ביותר כנגד מדינת ישראל". לדבריו, "בתי המשפט זקוקים לרענון מידי ולרפורמה מקיפה בשיטת מינוי השופטים. גם, ובעיקר, בגלל מקרים בזויים ומקוממים מן הסוג הזה".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "היבא יזבק מגיעה מאותה מפלגה אנטי ציונית שהצמיחה את הג'נטלמנים בשארה וגטאס. חבל ששופטי הרוב של העליון בחרו בהסתכלות מוטה שנוגדת את לשון החוק, כשאפשרו לתומכת הטרור לקבל במה לעמדותיה הפסולות בכנסת ישראל. אני מקווה שבפעם הבאה רוב השופטים יבינו שלמען עתיד טוב לחברה הישראלית ולדו קיום צריך להציב קווים אדומים".

מימינה נמסר על החלטת בג"צ: "שופטי בג״צ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו. רק ימינה חזקה תוביל מהפכה משפטית שתאפשר להחזיר את בג״צ לתפקידו וגודלו הטבעי".

הרשימה המשותפת מסרה כי, "שוב הוכח שהקמפיין של הימין הקיצוני נגד ח״כ יזבק והרשימה המשותפת הוא תעמולה זולה שמטרתה דה לגיטימציה של נבחרי ציבור ערבים. כל מי שנגרר אחרי כהניסטים בתמיכה בפסילתה של חברת הכנסת יזבק צריך להתבייש מול החלטת בית המשפט. הרשימה המשותפת וחברת הכנסת יזבק ימשיכו לפעול לקידום את האינטרסים של הציבור הערבי בכנסת הקרובה וכל האוכלוסיות המוחלשות מבלי להכנע לנסיונות ההסתה ורדיפה".

בתוך כך, יוזם העתירה נגד מפלגתה של לריסה עמיר, ח״כ איציק שמולי אמר כי, "אני מכבד את ביהמש והכרעתו אך מסתייג ממנה. אין ספק שיגאל עמיר השפל עומד מאחורי המפלגה הזו כדי להפיץ את משנתו הרעילה ולהביא לשחרורו המוקדם. בלתי מתקבל על הדעת שטרוריסט שהתנקש בדמוקרטיה יטען היום שהוא מקבל את כלליה ויהנה מזכויותיה. כשהדבר מקבל הכשר חוקתי וממלכתי לעמוד על קו הזינוק אל נתפלא שבסוף הדרך נקבל חברה שלא מבדילים בתוכה בין טוב ורע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב בגץ מוכיח כמה אפשר לסמוך עליו

עכשיו גנץ תקוע לגמרי

מה יש להתפלא על בגץ. הם חושבים כמוה ומתחברים היטב לאמירותיה. משל הזרזיר והעורב. אבל הסוף שלה ושלהם קרוב

הליכוד (בראשות בגין) – יצר את כח בג"ץ.
ושוב הליכוד (בראשות ביבי הברברן הלאומי) – הותיר את כח בג"ץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture