יונתן סינדל / Flash90

סמוטריץ': "המדינה תצטרך לפצות את חברות התעופה בשל נזקי הקורונה"

שר התחבורה טען כי ההפסדים שנגרמו לחברה הישראלית מהתפשטות נגיף הקורונה נאמדים בכ-50 מיליון דולרים, והוסיף שהדיונים בפיצויה כבר החלו. אתמול שלח מנכ"ל אל על מכתב לעובדים ובו התריע על "תקופה קשה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שלישי) בראיון 'לרשת ב" להפסדים של חברות התעופה בגלל נגיף קורונה, ואמר כי המדינה תצטרך לפצות אותם בשל כך בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד אמר סמוטריץ': "המדינה תצטרך להכניס את היד לכיס ולפצות את חברות התעופה. באל על מדברים על הפסדים בסדר גודל של כ-50 מיליון דולר. אם המדינה רוצה לשמור על התעופה שלה – היא צריכה לעזור".

אתמול הנחה משרד הבריאות את השבים ממדינות נגועות באסיה להישאר 14 ימים בבידוד ממועד חזרתם לארץ. בצל הודעה זאת, שלחה הנהלת אל על לעובדיה מכתב שנועד לחזק את ידיהם ולהכין אותם ל"תקופה קשה". "אנו בעיצומו של אירוע גלובלי, ומוקדם עדיין לחזות את כל השפעותיו", כתב מנכ"ל לעובדים. "יחד עם זאת, ניתן לומר בביטחון רב כבר עתה כי מדובר בשעת מבחן למדינות העולם ובתוכן ישראל, לענף התעופה ולאל על".

"בשלב זה, לפי הערכותינו, שוהים בתאילנד למעלה מ-5,000 ישראלים אשר אמורים לשוב ארצה עם אל על", הוסיף המנכ"ל. "מאחר והביקוש לטיסות הללו עשוי להיות חד כיווני בעיקרו, נבצע התאמות מסחריות נוספות". עוד כתב המנכ"ל: "נעשה הכל כדי להטיס את הישראלים השוהים בתאילנד ויעדי המזרח האחרים, מבלי לסכן את צוותי האוויר ובהתאם להנחיות". בסוף מכתבו לעובדים ציין המנכ"ל: "ימים קשים לפנינו, וייתכן אף כי יידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות".

בשבוע שעבר פורסם ב'חדשות 12' כי אל על מאריכה את הפסקת הטיסות שלה לכמה יעדים במזרח בשל התפשטותו המתמשכת של הנגיף. במסגרת זו הודיעו בחברת התעופה על הפסקת הטיסות לבייג'ינג עד ל-24 באפריל, והפסקת הטיסות להונג קונג עד ל-20 במארס. בחברת התעופה התחייבו לסייע במציאת חלופות ללקוחות המחזיקים בכרטיסים לטיסות שהשתנו או בוטלו.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר הבוקר שהישראלים שנמצאים על "ספינת הקורונה" יוכלו לשוב לישראל כבר מחר, אם אינם נושאים את הנגיף. בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, הסביר גרוטו, שיצא ליפן כי "היפנים נערכים לזה כמו מבצע צבאי, יש יותר מ-2,000 נוסעים שצריכים לרדת מהספינה ולעבור בדיקה לפני. אנחנו מנסים לעשות מאמצים שהם יצאו בין הראשונים ויוכלו לעלות כמה שיותר מוקדם לאוטובוס".

בתוך כך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר הבוקר בראיון 'לרשת ב" שהישראלים שנמצאים על "ספינת הקורונה" יוכלו לשוב לישראל כבר מחר, אם אינם נושאים את הנגיף. בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, הסביר גרוטו, שיצא ליפן כי "היפנים נערכים לזה כמו מבצע צבאי, יש יותר מ-2,000 נוסעים שצריכים לרדת מהספינה ולעבור בדיקה לפני. אנחנו מנסים לעשות מאמצים שהם יצאו בין הראשונים ויוכלו לעלות כמה שיותר מוקדם לאוטובוס".

"לפני הכללים היפנים והבין-לאומיים השחרור שלהם מבית החולים יהיה רק לאחר שתהיה הוכחה שהם לא נושאים את הנגיף. רופא ישראלי שהגיע לכאן הבוקר יגיע לבקר את שלושת החולים", המשיך גרוטו. "נראה מה מצבם, ומתי הם צפויים להשתחרר. ננסה להעביר את כולם לאותו בית החולים".

גרוטו הוסיף שבמשרד הבריאות מתכוננים לחזרתם של הישראלים לארץ: "מבחינת הערכת המצב המקום הכי מסוכן לחטוף בו קורונה על פני כדור הארץ זו הספינה הזו. לכן ננקוט בתנאים יותר מחמירים של בידוד בבית חולים ולא בבידוד בבית. אנחנו לא מדינה דיקטטורית ולכן אנחנו לא נוקטים באמצעי אכיפה קפדניים ולא שמים את כולם בכלא. אנשים עם אחריות אזרחית ידעו להיות בבית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שקמצמתם לבחורי הישיבה תשלמו או תבזבזו לאל אל חברה נוסעת בשבת

אדון סמוטריץ הנכבד תפצה את אל על מהמשכורת שלך ולא על חשבון התושבים .הקורונה באה מסין ושיעשו טיסות אף בנא לא יטוס ולכן אין על מה פיצוי.הפיצוי היחיד מעמעשרות שלך

ונתניהו דיבר על 4 מליארד לעסקים… תתפללו שלא נצטרך להגיע למצב של צנע על מנת לשקם חזרה את הכלכלה בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture