Flash90

בכירים בפרקליטות זועמים על מ"מ פרקליט המדינה : "סוס טרויאני"

על רקע החלטת מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד לפתוח בחקירה בפרשת 'המימד החמישי' שבו מעורב יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, למרות שבעוד שבועיים יערכו הבחירות, גורמים בפרקליטות טוענים כי, "ההחלטה לא התקבלה על רקע מקצועי אלא מדובר בהחלטה פוליטית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרשת ה'מימד החמישי': גורמים בפרקליטות שצוטטו ב'חדשות 13' מתלוננים כי החלטת ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, לפתוח בחקירה פלילית בעניין "המימד החמישי" כמה ימים לפני הבחירות, אינה על רקע מקצועי אלא 'החלטה פוליטית'

לטענת הגורמים, "לא חלפו שבועיים מאז שהתחייב לפעול ברגישות, במקצועיות ובממלכתיות, כדי לחזק את מעמדה הציבורי והעצמאי של הפרקליטות, וכבר דן אלדד מספק את הסחורה ההפוכה. לא פלא שבערב כזה, מרשה לעצמו איש תקשורת להפר צו איסור פרסום בריש גלי".

דברי הגורמים מגיעים על רקע החלטת העיתונאי 'בועז גולן' להקריא תמלולים מתוך האזנות של שיחות בין אביחי מנדלבליט לח"כ גבי אשכנזי, במסגרת פרשת הרפז, החוסות תחת צו איסור פרסום. גולן שנאם בכנס "הלאומיאדה" באילת, טען שהתייעץ עם עו"ד יורם שפטל והחליט להקריא בפני משתתפי הכנס את התמלילים. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר שגולן הפר צו איסור פרסום ביודעין, וכי הוא צפוי להיחקר באזהרה.

מנגד, גורמים נוספים בפרקליטות ענו לביקורת נגד אלדד וטענו: "מדובר באימוץ חוות דעת של המשנה הפלילי. ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ למעשה קבע שגנץ איננו חשוד בפרשה, ולכן לא מדובר בכלל בעניין פוליטי. מה היו אומרים אם הפרקליטות הייתה מחביאה החלטה כזאת ומשחררת אותה אחרי הבחירות?".

גורמים בכירים אחרים שצוטטו ב'ווינט' תקפו את מ"מ פרקליט המדינה ואמרו "הוא סוס טרויאני שנכנס למערכת התביעה בישראל". לטענתם, אלדד הזדרז לטפל בתיק של הממד החמישי אחרי פניה של השר גלעד ארדן, אף שהיה ברור לדבריהם שזו פנייה "לא עניינית", הנובעת מאינטרסים של הבחירות. הם עוד האשימו כי למרות שברור שכנראה אין תשתית ראייתית, שיקולים פוליטיים דחפו את הפרקליטות להורות על חקירה, אף שהחשדות נוגעים בכלל לדרגי ביצוע זוטרים בחברה – ולא לגנץ.

גורמים משפטיים מספרים ל'ווינט' כי מאז אלדד, מינוי אישי של שר המשפטים אמיר אוחנה, נכנס לתפקידו לפני שבועיים, הוא הוצף בדרישות של הליכוד ובמיוחד של ארדן לחקור את "המימד החמישי" ואת גנץ. ואכן, מתברר שאלדד עסק בימים האחרונים רק בפענוח התלונות ובלימוד דו"ח המבקר בנושא.

החלטתו, לפחות עד אתמול, הייתה "רק" להורות על בדיקה, שכן לא נהוג לפתוח בחקירות נגד נבחרי ציבור סמוך למועד בחירות. אך הסערה הציבורית שפרצה ביומיים האחרונים – ועל רקע הספינים נגד גנץ בעניין – אילצה את היועץ מנדלבליט להכריע ולאשר פתיחה בחקירה. הוא נעתר לכך, בסוף, כיוון שלא מדובר בחקירה נגד גנץ אלא נגד החברה ולכן אין בעייתיות, בשלב זה.

כזכור, הליכוד פנה אמש במכתב רשמי למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד בדרישה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי שבו מעורב יו"ר כחול לבן בני גנץ, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23. זאת בהמשך למכתב ששיגר היום היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה להסיר את צו איסור הפרסום מעל קלטות אשכנזי ומנדלבליט.

היועץ המשפטי לממשלה הנחה את ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, לגבש את המתווה המתאים להמשך הטיפול בנושא והוא זה שיחליט על צעדים כאלה ואחרים בהתאם לשיקול דעתו. מטעמו של היועמ"ש נמסר: מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, למד את החומרים בנושא ושמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות, ביחס לפניות השונות והחומרים שנאספו בעניין חברת 'המימד החמישי'. לאור מכלל נסיבות העניין, היועץ המשפטי לממשלה מילא את ידיו של מ"מ פרקליט המדינה לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא".

מאוחר יותר, הודיע ממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד על פתיחת חקירה פלילית בפרשת המימד החמישי‎. אלדד הנחה את המשטרה, שבשלב הראשון החקירה תתנהל אך ורק מול בעלי תפקידים בחברה. אם במהלכה יתברר שיש שוטרים או קצינים שיידרשו להיחקר הנושא יועבר למח"ש. כזכור, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עמד בראש החברה, אך נכון לעכשיו לא חשוד בפרשה.

הקצין שינהל את חקירת פרשת המימד החמישי הוא ניצב יגאל בן שלום, ראש יחידת להב 433 ובתקופה הקרובה צפוי להיכנס לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה המכהן, גדי סיסו, יהיה מנוע מלעסוק בפרשה, בשל קירבה לאנשי החברה.

החקירה תחל כבר בשבוע הבא לפני הבחירות לכנסת ה-23, בן שלום הטיל אותה על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שבתוך להב 433. החוקרים יזמינו את החומרים שנאספו בפרשה עד כה, וככל הנראה יזמנו אנשים לעדויות. לא ברור אם עדויות אלו יימסרו לפני הבחירות. יו"ר כחול לבן בני גנץ, שעמד בראש החברה, אינו חשוד בפרשה בשלב זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם כאלו מצחיקים.

ברור. כל מה שנגד גנץ זה פוליטי. מה שנגד ביבי זה ענייני. נכון. ממש נכון.

צבועים

פאקרט!! מה שלא חקרו עד היום היה פוליטי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

צוחקים מעצמם

הוא אכן סוס טרויאני, הפרקליטות היא גוף שמאל, וככזה אין היא יכולה להרשות לעצמה לחבל ולו ברמז בסיכויי השמאל…

מנדלבליט וכל הפרקליטות זה סוס טרויאני אחד גדול,אז תשתקו,עד שמישו מחליט נגדכם פתאום אתם אומרים פוליטי,אתם ממש כמו.תינוקים בגן, כולל יודעים שאתם מונעים כולכם מאינטרסיל של קידומים אישיים,שוחד יעוור עיני חכמים וכל שכן,אנשים בעלי תאוות גשמיות שאין לכם תורה,כמותכם

כל הבכירים שלא מוכנים להתיישר עם התקשי"ר יש לעשות בירור משמעתי אצל הנציב ולשלוח הביתה לאלתר

ד"ר קורדובירו.
כשתהיה פרופסור תבין.

הטלת דופי על עבודת הפרקליטות הנה סוף הדמוקרטיה ויש להאמין כי פעולתם נעשית על פי טוהר המשפט. ללא אבחנה מי עומד בראשות המערכת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture