צילום: אבשלום שושני / Flash90     

גנץ על חקירת ה'מימד החמישי': "חיכה שנתיים, היה יכול לחכות עוד שבועיים"

שבוע לבחירות יו"ר כחול לבן בני גנץ עולה למתקפה, על המצב בדרום: "נתניהו בזבז לחלוטין את ההרתעה של צוק איתן". על אמיר אוחנה: "שר המשפטים של ארדואן". על המימד החמישי: "חיכה שנתיים, היה יכול לחכות עוד שבועיים. בטוח בניקיון כפיי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (שני) להסלמה בדרום ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו "המציאות האסטרטגית חייבת להשתנות והיוזמה חייבת לעבור לידיים ישראליות". גנץ הוסיף: "מה שאנחנו רואים פה זה שהנייה מאיים – ונתניהו משלם. את הנוסחה הזאת צריכים להפסיק. להערכתי לא תהיה ברירה ונצטרך ללכת בהמשך למערכה רחבה ברצועת עזה. העמדה שלנו היא נורא פשוטה; או שיש הסדרה מיידית עם השבת הבנים ושקט מוחלט או שנצטרך ללכת למערכה שתכוון לכיוון ההכרעה".

בראיון לאולפן 'ווינט' סירב גנץ לחשוף את הפיתרון שלו לעזה ואמר "אני לא מספר על הפתעות. שווי בנפשך שלוי אשכול לפני מלחמת ששת הימים היה מודיע למצרים שיש לו הפתעה. הם היו עושים חשבון קצר, מגלים מהר מאוד שחיל האוויר שלהם חשוף, משנים את הסיפור ומלחמת ששת הימים נראית אחרת. אני לא מצהיר הצהרות, לא מודיע על מבנה התכניות שלי, אני יושב בשקט עם אנשי הצבא, מכין את התכניות, מכין את המערכה, מכין את העורף".

"הציבור בדרום הוא איכותי, בשדרות, בקיבוצים, במושבים ובאשקלון, הוא יודע לעמוד במערכה. הוא מבקש מאיתנו 'תעשו מה שצריך לעשות'. את המציאות הזאת צריך לשנות. אנחנו מתכוונים לשנות אותה מהיסוד", אמר גנץ, והוסיף כי, "אנחנו מכוונים להכרעה צבאית של חמאס ולהשבת ההרתעה. צריך לשנות מהיסוד את ההמציאות בדרום וכך נעשה".

בנושא העברת הכסף הקטארי לחמאס אמר גנץ:"כשהעברנו כספים אחרי צוק איתן העברנו אותם דרך בנקים בצורה מסודרת עבור פרויקטים ולא תשלום מזומן שלא מגיע בכלל ליעדים שלו. אם אם אנחנו רוצים לפתח מיזמים בתחום החשמל, הביוב והתשתיות בתוך רצועת עזה, לתת תקווה לאנשים שיחיו שם כמו שצריך – כל זה לא נעשה תחת החרב המאיימת של חמאס, אלא תחת ההרתעה הממוסדת של מדינת ישראל. הייתה כזו בסוף צוק איתן, נתניהו בזבז אותה לחלוטין עד השקל האחרון והוא ממשיך ומשלם אותה בדולרים. אני טוען שברגע שהכסף עובר במזומן בשיטה הזאת זה לא מגיע לאן שזה צריך להגיע".

ח"כ בני גנץ התייחס לנסיעת ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום לקטאר להסדרת התשלום ואמר: "הם אנשי מקצוע שעובדים בשירותו של שליט שאומר להם מה לעשות. אני לא בטוח שזה הסגנון הנכון, אני משוכנע שזו אינה השיטה הנכונה. אם פרויקט בנייה צריך לקבל כיסוי תקציבי – מצוין, אם בית חולים צריך לקבל כיסוי תקציבי – מצוין, לא במזוודות כספים. איך קורה שאנחנו עוברים מעל הסף ההומניטרי ההכרחי של מזון ותרופות לפרויקטים שיקומיים כשהבנים עוד לא אצלנו? איפה המילה שלנו? איפה מה שסוכם בהסכם קהיר מול חמאס?".

על הסקרים שפורסמו אמש בהם הליכוד מוביל על כחול לבן בפער קטן, אמר יו"ר המפלגה גנץ ש"אין ספק שהתוצאות של אתמול מטרידות. לא התבשמנו מהסקרים כשהיו גבוהים מאוד, ולא נרתעים מהפרש של מנדט כלפי מטה, זה יכול להיות בתחום סטיית התקן".

גנץ התייחס להתקפות של שר המשפטים אמיר אוחנה שכינה את גנץ "מושחת או פלקט" ואמר "ראינו את שר המשפטים של ארדואן, סליחה, של נתניהו, השר אוחנה, שמתנהג בצורה נמוכה. זה אולי התפקיד הכי ממלכתי שצריך להיות, שר המשפטים שפועל בשם החוק, הדמוקרטיה, ומתנהג כמו אחרון האנשים ברחוב, בצורה מאוד חמורה. הוא לדעתי לא נוהג בצורה ממלכתית כפי שמצופה משר משפטים. שיילך ויעצים את מערכות אכיפת החוק, מערכות החקירה, מערכות המשפט. הוא תוקף אותן במקום להעצים אותן".

"אני ממש בעד החקירה ואני מכבד את רשויות החקירה והאכיפה, אני פתוח לכל חקירה בעניין הזה", הדגיש גנץ. "אינני מקטר על החקירה, אני מבין את הארומה הפוליטית, אני מבין את התקיפה. היא לא מטרידה אותי. אני משוכנע בניקיון כפיי. אין במדינת ישראל יכולת להתקיים ללא מערכת אכיפת חוק ומערכת חקירתית משובחת. הם חייבים לעשות רפורמות משל עצמם, הם יודעים את זה, ובכל זאת חייבים להעצים את מערכת המשפט ואכיפת החוק".

"אמרתי שיש ארומה פוליטית בתוך החקירה הזאת. אני לא אדם תמים, אנחנו עשרה ימים לפני בחירות, מה שיכל לחכות שנתיים יכול היה לחכות עוד שבועיים, אבל בחרו לפתוח בחקירה", הוסיף גנץ, אך הבהיר כי, "בניגוד לנתניהו, אני מכבד את ההחלטה, מכבד את החקירה, אשתף פעולה עם כל דבר שצריך בכל נקודת זמן".

בנוסף טען יו"ר כחול לבן ש"המימד החמישי פיתחה בזמנו מערכת מצוינת שפרצה למשטרה יכולות מבצעיות פנטסטיות. הייתי בקיא בהתנהלות ואני חושב שבסך הכול הדברים היו בסדר, בטח יש ליקוי ימינה או ליקוי שמאלה, זה לא בגדר הפלילי. אני בטוח שהחקירה הזאת תיסגר, לא יהיה ממנה שום דבר, בוודאי שלא שום דבר אישי כלפיי".

על האפשרות העומדות לצידו להרכבת ממשלה שאינה ממשלת מיעוט השיב גנץ כי, "אם נפתח פער משמעותי על הליכוד כפי שהיה במהלך השבועות הקודמים, ואפשר לשחזר ואולי גם להגדיל, בסופו של דבר נדע להקים ממשלה על בסיס רוב ציוני בשיתוף המפלגות האחרות. כשיהיה פער כזה גדול, גם בלוק הקרח של החסינות יש אפשרות שיתמוסס ואנשים יגידו 'אנחנו נשב תחת נתניהו עם כל מה שהוא עושה כל הזמן, או שנלך גם אנחנו לדרך חדשה?".

ח"כ גנץ סירב להגיד אם יזמין את החרדים או ימינה להצטרף לממשלתו ואמר, "כל מי שירצה להצטרף לקווי היסוד הממלכתיים שאנחנו נציג יהיה מוזמן להיות שותף". בנוסף דחה גנץ כל אפשרות להקמת ממשלת אחדות עם נתניהו גם במידה ויוותר על ראשון ברוטציה, ואמר, "אני עם נאשם בשלושה כתבי אישום, שוחד מרמה והפרת אמונים, עם תאריך משפט של 17 לחודש, גמרתי לעשות עסקאות פוליטיות. אין לי איתו דבר וחצי דבר, האיש הזה שייך לעבר הפוליטי של מדינת ישראל. שיתפנה למשפט, אנחנו במקרה כזה נקים ממשלה עם הליכוד ועם שותפים אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לחכות שבועיים אם אין מה להסתיר…בגלל הרייטינג?

הזוי שהאדם הכבוי הזה הולך ליהיות רה"מ תתעוררררררררררו!!!

ברוך הבא , לא שמענו את כולך כשכול השמאל צרח להגיש נגד ביבי לפני הבחירות, לכן כדאי ללמוד שאל יתהלל חוגר כמפתח…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture