ראש הממשלה בהערכת מצב ביטחונית לפני זמן קצר

הסלמה: נתניהו בהתייעצויות ביטחוניות – ביטל השתתפות בכנסי בחירות

ראש הממשלה קיים התייעצות במתקן ביטחוני במרכז ו"הנחה על המשך הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה". נתניהו ביטל את השתתפותו בכנסים בטבריה ובצפת ויקיים הערכות מצב בקריה. נתניהו: "אם הם לא יפסיקו -נפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית עם ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת, ובשיחת ועידה עם שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי, במתקן ביטחוני במרכז הארץ. "ראש הממשלה הנחה על המשך הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

עקב המצב הביטחוני, ראש הממשלה ביטל את השתתפותו בכנסים של הליכוד בטבריה ובצפת והוא יקיים הערכות מצב ביטחוניות בקריה. גם מוקדם יותר בצהריים קיים נתניהו התייעצות ביטחונית טלפונית. ראש הממשלה שוחח הבוקר בטלפון עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש עיריית שדרות אלון דוידי. רה"מ נתניהו חיזק את עמידתם האיתנה של תושבי העיר ועידכן את ראשי העיר בתמונת המצב הביטחונית.

נתניהו התייחס בצהריים להסלמה הביטחונית בדרום ואמר כי "אנחנו תקפנו אמש גם בעזה וגם בסוריה. אני לא מתכוון להרפות מזה. אני כרגע בדרך לכאן קיימתי שיחה עם גורמי הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך, נפעל גם היום. מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האיסלאמי צריכים להבין – זה לא יימשך כך".

"אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת – נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו", אמר נתניהו והוסיף כי, "אלה לא מילים בעלמא, יש בהם דברים חדשים, מפתיעים שלא היו לא ב'עופרת יצוקה', לא ב'עמוד ענן' ולא ב'צוק איתן', וכל מי שנמצא בקבינט יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים".

"המערכה, יכולה להיות מלחמה, היא מוצא אחרון. אינני ממהר ללכת לשם. אני יודע את המחיר שמשלמים חיילנו ומשפחות הנופלים. זה מוצא אחרון, אבל אם אין ברירה, לשם נגיע. ואבוי לחמאס ואבוי לג'יהאד האיסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. בחירה שלהם. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום", דברי ראש הממשלה.

בראיון ל'גלי צה"ל אמר נתניהו כי "הבהרתי לחמאס כי אם לא ירה על הסוררים בעזה אנחנו נירה בו. אני מדבר על מלחמה". לדבריו, "אני לא ממהר למלחמות כי אני שומר על חיילי ישראל, אבל החמאס צריך לדעת שזה יכול לקרות בכל רגע". נתניהו הוסיף: "תושבי הדרום, אנחנו איתכם. הג'יהאד האסלאמי, אנחנו עליכם".

בראיון הבוקר ל'רדיו ירושלים' אמר נתניהו כי "אנחנו פועלים נגד הג'יהאד האיסלאמי, והם כבר יודעים שכשהם תוקפים, אנחנו ערוכים לתקוף אותם ולחסל אותם". לדבריו, "מלחמה היא מוצא אחרון, אבל ייתכן מאוד שלא יהיה מנוס אלא להגיע אליה". עוד הוסיף כי, "תושבי עזה נשלטים על ידי הגנגסטרים האלה, החמאס והג'יהאד. ייתכן שנצטרך לתת מכה יותר גדולה מעופרת יצוקה וצוק איתן".

כזכור, אזעקות הופעלו בצהריים בשדרות, נתיב העשרה, ניר עם, שדרות, איבים, גבים, ומפלסים. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר תחקור הנתונים זוהו בסך הכל 14 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 12 שיגורים. מארגון מד"א נמסר כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול לנפגעת חרדה. אין נפגעי גוף". רקטה נפלה בגן משחקים ובחצר בית בשדרות.

בתגובה תקפו מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ (הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני) ברחבי רצועת עזה, בהם מתחם צבאי של גא"פ בחאן יונס, המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה וכן תשתית תת קרקע של ארגון הטרור גא"פ באלבריג'. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראיתם כמה איומים האיש משגר ,
על כל טיל – איום ,
רק חבל שהבדיחה הלא מצחיקה על חשבון תושבי הדרום.

דיבורים דיבורים ושוב דיבורים….
והאזרחים סובלים
ביבי תתחיל לעשות ותפסיק לדבר

למגיב הצבע כחול לבן תקבל צבע אדום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture