צילום: עיריית שדרות

בגיל 67: ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו

מויאל עבר התקף לב לפני כשבוע וחצי, ואושפז בבית חולים ברזילי באשקלון, כשהוא מורדם ומונשם. מויאל, איש ליכוד, כיהן כראש העיר במשך כעשור, בין 1998 ל-2008, בתקופה בה החל ירי הקאסמים על העיר. לווייתו תיערך מחר ב-16:00

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך הערב (שלישי) לעולמו בגיל 67. בשבוע שעבר פונה מויאל לבית החולים ברזילי באשקלון בעקבות אירוע לבבי, כשהוא בהכרה. בכניסה לבית החולים איבד את הכרתו, ומאז היה מאושפז במצב קשה מאוד. אתמול הוא הועבר לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו. הוא הותיר אחריו בן אחד. מעיריית שדרות נמסר כי הלווייתו תיערך מחר ב-16:00 בבית העלמין בעיר.

מויאל כיהן בראשות עיריית שדרות בשנים 1998-2008. ב-1998החליט להתמודד מול דוד בוסקילה בבחירות המקומיות לראשות עיריית שדרות, בהן זכה בראשות העיר בסיבוב השני. ב-2003 נבחר לכהונה נוספת כראש עיריית שדרות. בתקופה זו החל שיגור רקטות הקאסם לעבר שדרות. מויאל הרבה להופיע בתקשורת בנושא ודמותו זוהתה במידה רבה עם העיר.

במשך שנים נחשב מויאל למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם עם השנים הרבה לבקר את התנהלות ממשלת הליכוד בנושא הביטחוני בעוטף עזה. בשנת 2006 שובץ במקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת ה-17, אולם לא נבחר לכנסת. לקראת בחירות 2015 נפגש מויאל עם ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני, ובתגובה על כך פוטר מהליכוד. הוא הוחזר בהמשך – אך עזב את התנועה מרצונו

"היינו צריכים למחוק את חמאס ביום הראשון שהם ירו רקטה לעבר שדרות. ביום שלא עשינו את זה – עכשיו אנחנו משלמים את המחיר", נהג לומר. גם לאחר פרישתו נחשב מויאל למרואיין מבוקש בכלי התקשורת והוא הרבה להתבטא בנושאיים חברתיים. בשנת 2005 זכה מויאל בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, על פעילותו להעלאת העיר שדרות לסדר היום הציבורי.

ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד למויאל הערב ואמר: "אלי מויאל תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם. מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כיף "אלי היה ידיד יקר ושליח נאמן של תושבי שדרות. הוא בנה את שדרות כעיר ואם בישראל תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לבטחון התושבים וליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה. גם בימים קשים וגם כאשר עזב את תפקידו נותר אלי תמיד מחויב לשליחותו. העם בישראל יזכור אותו כאחד מהמיוחדים שבבניו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, שכיהן בעבר כראש מועצת שדרות, ספד למויאל: "כואב מאד את לכתו של חברי אלי מויאל, האיש שעלה לארץ כילד לשדרות, וחזר אליה בבגרותו כשהעביר אליה את משרד עורכי הדין המצליח שהקים, ולאחר מכן נבחר לראשות העיר והוביל אותה להישגים בתחומים רבים כאשר לנגד עיניו עמדו ילדי שדרות בהם האמין, ונתן לכולם הזדמנות לחתור למצויינות".

"סיפור חיינו הצטלב פעם אחר פעם, הן כילדי המעברה שגדלו בה והתחשלו בה, והן בזכות שהיתה לי להתלוות לאימו כשקבלה את אות נשיא המדינה. הכרתי את המשפחה של אלי, בה כולם מימשו עצמם בצורה נועזת ופורצת גבולות. אלי היה איש של אמירת האמת באופן גלוי ללא חשש, ועם הזמן הפך לאחד הדוברים הרהוטים בנושאים ביטחוניים וחברתיים. נכון, לא תמיד הסכמנו על הכל. אך ההערכה ההדדית ביננו גברה על כל מהמורה, ותמיד נתנו רוח גבית האחד לשני. יהי זכרו ברוך", דברי פרץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת

אלי מויאל איש יקר אבד לסדרות.
מעבר להיותו ראש עיר מצליח אלי היה דוגמא ומופת לצעירי העיר לאסיפה להגשמה עצמית ושאיפה המצויינות.

אבד לשדרות

יכלו להציל אותו. אבל ביה"ח ברזילאי זה ממש יהרג ואל יעבור.
אני לא סומך על ביה"ח ברזילאי. כל אחד שגמר 12 שנות לימוד שם נהיה רופא. אם אתם רוצים להשאר בחיים אל תתאשפזו בברזילאי בחיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture