חגיגות ביהדות התורה: "נדאג להקמת קואליציה טובה – ליברמן לא יצורף"

ליצמן בנאום הניצחון: "זכינו להישג גדול וגם לסור מרע מאלה שחיפשו לפגוע בנו. הוכח שמי שמרים יד נגד השבת ונגד התורה סופו להיכשל". גפני: "אני וידידי השר ליצמן נבקש מחר מרה"מ נתניהו - שבממשלה שתקום בע"ה, איווט ליברמן לא יצורף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יהדות התורה השר הרב יעקב ליצמן בנאום הניצחון: "הודו להשם כי טוב. גם זכינו להישג גדול וגם לסור מרע מאלה שחיפשו לפגוע בנו. בזכות גדולי ומאורי הדור שהטריחו עצמם ובאו לערי השדה לעודד ולחדד על הסכנה שהיתה. ליברמן נכשל הערב. הוכח שמי שמרים יד נגד השבת ונגד התורה סופו להיכשל. ניפגש מחר עם רהמ ונדאג להקמת קואליציה טובה, בהכוונת מועצת גדולי התורה. הוכחנו בכל מערכת הבחירות אחדות השורות בתוכנו ובזכות כך הגענו לתוצאה מבורכת ב״ה".

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בחגיגות הניצחון של המפלגה בגבעת שמואל: "התורה הקדושה ניצחה. בזכות ברכתם והתמסרותם של גדולי ישראל שליט"א קרו הלילה שני דברים, האחד הגוש הימין ניצח, תוקם ממשלה, ולא הולכים לבחירות נוספות. השני זה שיהדות התורה תגיע ללא פחות משמונה מנדטים.אני רוצה להודות לראש הישיבה הגר"מ מאזוז ולהרב דוד חי הכהן ולכל הקהלים החדשים שהצטרפו ותמכו במפלגת יהדות התורה".

עוד הוסיף כפני כי, "אני וידידי השר ליצמן נבקש מחר מרה"מ נתניהו – שבממשלה שתקום בע"ה, איווט ליברמן לא יצורף. אין בו צורך, נתניהו יסתדר בלעדיו, עם ישראל יסתדר בלעדיו. הוא כבר לא רלוונטי. (בכל פעם שליברמן מוזכר, קריאות 'בוז' בקהל). נמשיך לפעול באחדות מלאה בסיעה בין דגל התורה לאגודת ישראל. לא נתפשר על שום דבר שקדוש ויקר לציבור החרדי ולשומרי המסורת בישראל לטובת עם ישראל".

בתוך כך, הצלחה סוחפת נרשמה בבחירות למטה חב"ד ביהדות התורה כשהמפלגה שיחזרה ואף הגדילה את ההישג הענק בחב"ד ושמרה על המקום הראשון בכל ריכוזי חב"ד. מספירת הקלפיות בכפר חב"ד עולה כי יהדות התורה זכתה בכפר חב"ד ל-1118 קולות המהווים כמעט מחצית מקולות חסידי חב"ד בכפר. במטה חב"ד מציינים בסיפוק את העובדה כי רובם המוחלט של רבני ומשפיעי חב"ד הביעו באופן פומבי ביהדות התורה.

ח"כ יעקב טסלר בנאום במטה המפלגה: "אנחנו עומדים כאן הערב ואומרים ב"ה שקיימנו מצוות לשמוע בקול דברי חכמים וקידשנו שם שמיים ברבים. אתם רבבות הפעילים והמצביעים הנלהבים, נתתם את התשובה האמיתית לכל המסיתים ומהרסי הדת וזה הניצחון האמיתי שלנו. יחד עם זאת, כולנו תקווה שנתבשר, כי גדול הלוחמים ביהדות – ליברמן, ספג מכה אנושה וכוחו הצטצמם משמעותית כי נקעה נפשו של הציבור בישראל משנאה ומשיסוע נגד המגזר החרדי. הציבור אמר את דברו שהוא רוצה לשמור על זהות יהודית וצביון יהודי, ומאס במסרים השיקריים והאנטישמים". 

ח"כ הרב ישראל אייכלר בנאום הניצחון של יהדות התורה: "הללו את ה' כל גויים כי גבר עלינו חסדו". למה הגויים צריכים להלל על כך שה' עשה עמנו חסד? משום שדווקא הם יודעים מה הם רצו לעשות לנו וממה ניצלנו. במשך כל השנים הם ייפו את מה שרותים לעשות לנו במילים יפות של חופש ושוויון. היום הם כבר אומרים הכל מפורש עד כדי כך שהם נהיו מאוסים בעיני הציבור. תארו לכם שהם היו מנצחים, איזה חילול השם היה שאלו הרוצים למרוד בה' אלוקי ישראל הם שניצחו".

"הייתי אחר הצהריים אצל כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א וסיפרתי לו מה המצב ושיש אחוז הצבעה גבוה במגזר הכללי. הוא בירך ואמר היום בלילה ז' באדר יום פטירתו של משה רבינו ובזכות זה יהיו ישועות גדולות. ברוך השם שיכולתי לדווח לו הערב שרוב העם היהודי הצביע בעד תורת השם ומצוותיו. רוב העם אמר: יהודי רוסיה הם לא של ליברמן, הם של העם היהודי. מי שיבוז לחרדים וינסה לרכב על גבם, שיסתכל עם ליברמן שנראה הערב כמו רון קובי. רבותיי, עם ישראל חי".

ח"כ מקלב בכנס הניצחון של יהדות התורה: "אנו יכולים לבוא היום לגדולי ישראל ולהגיד עשינו את שליחותנו נאמנה, הערב הזה אנחנו מחוייבים להמשיך את הקשר הזה גם בקהלים החדשים שהצטרפו אלינו, אנשים רבים אמרו בהצבעה שלהם לא לשינאה וההסתה".

כזכור, יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן שוחח הערבעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיחל לו מזל טוב, ברוך השם ובשעה טובה. השר ליצמן הודיע לו על המשך שיתוף הפעולה בין גוש הימין. נקבעה פגישה למחר בבוקר. בנוסף, שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן שוחח בשעה האחרונה עם כל ראשי גוש הימין, ראש הממשלה נתניהו, ח”כ גפני, השרים דרעי ובנט, וסיכמו על המשך שיתוף פעולה הדוק לטובת אזרחי ישראל.

נתניהו התקשר גם ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שאותו על הניצחון הגדול, השניים קבעו להיפגש מחר בבוקר לישיבת בלוק הימין. ראש הממשלה נתניהו, התקשר מוקדם יותר הערב ליו"ר שס ובירך אותו על התוצאה והודה לו על התמיכה העקבית. השר דרעי בירך את ראש הממשלה על התוצאה המצויינת ואמר כי הוא מקווה שתוקם במהרה ממשלה ימנית וחזקה שתפעל למען עם ישראל.

ראש המשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לתוצאות המדגם החוזים 60 מנדטים לגוש הימין והתחזקות משמעותית לליכוד וכתב בטוויטר: "תודה – ניצחון ענק למען ישראל". מהליכוד נמסר כי ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי וסכמו להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם.

מטעמו של בנט נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר כעת לשר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט. השניים בירכו זה את זה על ניצחון המחנה הלאומי עפ"י תוצאות המדגמים. כפי שהבטיח, בנט אמר לראש הממשלה כי ימינה תמליץ עליו להרכבת הממשלה. גם שר החינוך רפי פרץ שוחח כעת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיחל לו ברכות על ההישג הגדול בבחירות.

כזכור, מדגמים דרמטיים הערב ברשתות התקשורת לאחר סגירת הקלפיות עם 60 מנדטים לגוש הימין-חרדים ועלייה משמעותית של הליכוד ל-36 מנדטים לפחות. כחול לבן עם 33 מנדטים ככל היותר. בשתיים מתוך שלושת המדגמים ישראל ביתנו יורדת ל-6 מנדטים בלבד. על פי שתיים מהמדגמים המפלגות החרדיות שומרות על כוחן עם 9 מנדטים לש"ס ו-8 מנדטים ליהדות התורה, בסקר נוסף יהדות התורה יורדת ל-7.

מדגם 'חדשות 12': הליכוד – 37, כחול לבן – 33, הרשימה המשותפת – 14, ישראל ביתנו – 6, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, ימינה – 7, העבודה-גשר-מרצ – 7, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

מדגם 'כאן חדשות': הליכוד – 36, כחול לבן – 33, הרשימה המשותפת – 15, ש"ס – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, ישראל ביתנו – 6, העבודה–גשר–מרצ – 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

מדגם 'חדשות 13': ליכוד 37, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 14, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, העבודה גשר מרצ 6, ימינה 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי בהימנעותו של ליברמן תוקם ממשלת ימין? לא כ"כ בטוח שהוא לא רלוונטי. יתכן שכדאי להירגע ולשמוח לאידו בשקט ובלב בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture