Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו: "לילה של ניצחון ענק, הפכנו את הקערה על פיה – הגיעה עת פיוס" • צפו

ראש הממשלה בנאום ניצחון: "משנכנס אדר מרבים בשמחה". הבטיח: "החלת ריבונות, חיסול האיום האיראני, חתימת ברית עם ארה"ב, הסכמי שלום עם מדינות ערביות ומוסלימיות". הצהיר: "נתכנס מחר כדי להתחיל להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: עיקרי נאום נתניהו. צילום: ערוץ כנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הלילה (שלישי) על ניצחונו המסתמן בבחירות. את הנאום שנשא בפני פעילי המפלגה בגני התערוכה, פתח נתניהו ב"משנכנס אדר מרבים בשמחה". הוא המשיך בדבריו, ואמר כי "זהו לילה של ניצחון ענק לליכוד". הוא הוסיף: "אני זוכר הניצחון הראשון שלנו ב-1996 זה היה היסטורי, הניצחון הזה הפעם הוא מתוק עוד יותר. כי זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים".

עוד הוסיף נתניהו: "זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים כי עמדנו מול כוחות אדירים שכבר הספידו אותנו. יריבינו אמרו "תם עידן נתניהו". אבל בכוחות משותפים הפכנו את הקערה על פיה – הפכנו את הלימון ללימונדה. עברנו עיר עיר, שכונה שכונה, כל רחוב, חרשנו את הארץ. פגשנו אתכם פנים אל פנים, דיברנו איתכם. חלק מהם נדרשנו לשכנע, את הרוב לא. הם נתנו בי ובנו אמון – כי הם יודעים שהבאנו את העשור הטוב ביותר בתולדות מדינת ישראל – בכל התחומים".

"הפכנו יחד את ישראל למעצמה", אמר נתניהו. "פיתחנו קשרים שלא היו לנו עם מנהיגי עולם – גם בעולם הערבי והמוסלמי. אתם ראיתם את עומאן, סודאן, צ'אד ואזרבייג'ן, ואני אומר לכם שזהו רק קצה קצהו של הקרחון. נשיג הסכמי שלום עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות. זו רק שאלה של זמן, לא הרבה זמן, רק אנחנו יכולים".

בהמשך נאומו התייחס רה"מ נתניהו לצעדים הבאים שבכוונתו לבצע: "מה שאנחנו הולכים להשיג – החלת ריבונות, חיסול האיום האיראני, חתימת ברית עם ארה"ב, הסכמי שלום עם מדינות ערביות ומוסלימיות מובילות, הבאת השקעות ענק למערכת התרבות, זוהי שליחות. להבטיח את עתידה של המדינה – זוהי השליחות שלנו ומשימת חיי. בזכותכם נעשה את כל זה.

נתניהו הבהיר כי הוא "מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". לדבריו, "עברנו כמה מערכות בחירות קשות והגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל. הגיע הזמן לאחות את הקרעים, הגיעה עת פיוס. שוחחתי מוקדם יותר עם כל ראשי הסיעות במחנה הימין, השותפות הטבעיות שלנו. אחרי שקצת נישן, נתכנס מחר כדי להתחיל להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה".

"זהו ניצחון נגד כל הסיכויים, כי עמדנו מול כוחות אדירים שכבר הספידו אותנו", אמר נתניהו. "יריבינו אמרו שתם עידן נתניהו ובכוחות משותפים הפכנו את הקערה על פיה והפכנו את הלימון ללימונדה. עברנו עיר עיר, שכונה שכונה, רחוב רחוב, חרשנו את המדינה. אני זוכר את הניצחון הראשון שלנו ב-96, שהיה היסטורי. והניצחון הזה הוא מתוק לא פחות אם לא יותר – ניצחון גדול עוד יותר".

בסיכום נאומו אמר רה"מ: "אני שואב את הכוחות מהערכים, מאחי, מאבי ואמי. מדורות של יהודים שחלמו את חלום התקומה, מהתנ"ך, מהאמונה בנצח ישראל ואנחנו מבטיחים יחד את נצח ישראל. בזכותכם ובזכות חיילי צהל ואנשי כוחות הביטחון שמגנים עלינו יומם ולילה. נעשה את הכל כדי להחזיר את השבויים והנעדרים הביתה. חברי הליכוד, תודה לכם שהבאתם לנו את הניצחון. הלב והנשמה שלכם עזרו להתגבר על הכל".

על פי הנתונים שפורסמו עם סגירת הקלפיות, זכה גוש הימין-חרדים בראשותו של נתניהו ל-60 מנדטים, אבל במהלך הלילה עדכנו כל הערוצים את המדגמים, ולפיהם לגוש 59 מנדטים. הליכוד אמנם הגדיל את כוחו ומוביל בלפחות שלושה מנדטים על כחול לבן, אבל לנתניהו עדיין אין קואליציה יציבה. הקושי להקים קואליציה לא העיב על החגיגות בגני התערוכה.

כזכור, מעדכון תוצאות המדגם של 'חדשות 12' עולה: הליכוד – 37, כחול לבן – 32, הרשימה המשותפת – 15, שב – 9, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 7, עבודה-גשר-מרצ – 7, ימינה – 6. גוש הימין יורד ל-59. ‏עדכון תוצאות מדגם 'חדשות 13': הליכוד – 37, כחול לבן – 34, הרשימה המשותפת 14, שס – 9, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 6, ימינה – 6, העבודה-גשר-מרצ 7. גוש הימין יורד ל-59 מנדטים. עדכון מדגם 'כאן חדשות': הליכוד 36, כחול לבן 33, הרשימה משותפת 15, שס 9, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, ימינה 6, העבודה-גשר-מרצ 6. גוש הימין 59.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין עליך ביבי

מיהרת לשמוח ידידי האתאיסט…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture