Miriam Alster/Flash90

גנץ: "נעשה הכל להרכיב ממשלה – יש הרבה אופציות על השולחן"

יו"ר כחול לבן במתקפה על ראש הממשלה: "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה". עוד הוסיף: "אני מתכוון למצות את תוצאות הבחירות ולפעול ככל יכולתי כדי להוציא את ישראל ממעגל הבוץ וההסתה שגררת אותנו אליו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תוקף היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי, "השבוע נחתמה מערכת הבחירות שהגדירה מחדש את תהומות השפל והביזוי. אחרי שנכשל כישלון חרוץ בפעם השלישית ברציפות בניסיון להשיג בלוק 61 שייתן לו את חוק ההימלטות, נתניהו ואנשיו מתדלקים בכוונת תחילה שיח אלים וקיצוני תוך רמיזה על שבירת כל המסוכמות – רק כדי להימנע ממשפט. נתניהו מתעלם מתוצאות הבחירות, ומוכן לשרוף הכל בדרך להימלטות ממשפט".

"ביבי, ראינו מה קרה כשההסתה השתוללה ואף אחד לא עצר אותה ב-1995. אם אתה חושב שאתה מאיים או מרתיע אתה טועה טעות קשה. אתה רק מוכיח כמה חשוב להחליף אותך- בראש ובראשונה כדי לשנות את הדרך ולהפסיק את השיסוי והפילוג". עוד טען כי, "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה".

על המצב הפוליטי אמר כי, "אני מתכוון למצות את תוצאות הבחירות ולפעול ככל יכולתי כדי להוציא את ישראל ממעגל הבוץ וההסתה שגררת אותנו אליו. נעשה הכל כדי להרכיב ממשלה טובה למדינת ישראל שתוציא אותה לדרך חדשה. יש הרבה אופציות על השולחן ועל כולן תשמעו בזמן הקרוב".

"בכל מצב-אנחנו נכבד את כל אזרחי המדינה, אלו שבחרו בי ואלו שלא. כשם שאני מצפה ממדינות העולם לכבד את האזרחים היהודים בארצם, כך לעולם לא נעז להגיד שקולותיהם של 20% מאזרחי ישראל הערבים שווים פחות. הממשלה שלי תשרת את כלל אזרחי ישראל-חרדים, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים, מזרחים ואשכנזים. לעולם לא אעודד שנאה. אעשה כל מאמץ כדי להצעיד אותנו סוף סוף לפסים שפויים".

לבסוף טען כי תוצאות הבחירות הן הישג וכי "לפי תוצאות האמת, כחול לבן שוב גדלה. בבחירות אפריל 2019, קיבלנו 1.12 מיליון קולות, בבחירות לכנסת ה-22 קיבלנו 1.15 מיליון קולות והפעם קיבלנו 1.21 מיליון קולות. תוספת של כמעט 100 אלף קולות מאז שיצאנו לדרך. ככל שהזמן עובר, האמון שלכם בי ובחבריי למפלגה רק מתעצם ואני מבטיח לפעול למענכם ולמען כל אזרחי ישראל".

כזכור, ב'הארץ' דווח אמש כי משה יעלון, מספר שלוש בהנהגת כחול לבן ויו"ר מפלגת תל"ם, תומך בהקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ בתמיכת 12 חברי כנסת מהרשימה המשותפת וללא שלושת נציגי בל"ד. לגישת יעלון, אם ליברמן ימליץ על גנץ לראשות הממשלה ויסכים לתמוך בממשלה בראשותו, ניתן יהיה להקים ממשלה בתמיכה חיצונית של ה"חכים של המשותפת ללא שלושת החכים של בל"ד.

ב'ווינט' דווח כי במחנה המרכז-שמאל מעריכים כי בני גנץ יצליח לגייס 59 ממליצים להרכבת המנדט (ללא שלושת הח"כים של בל"ד) לעומת 58 הממליצים של נתניהו – ובכך יקבל את המנדט ראשון. במערכת הפוליטית מעריכים כי גנץ ואביגדור ליברמן מתואמים במהלכים הפוליטיים שלהם – וכי יו"ר ישראל ביתנו פועל בעצמו להקמת ממשלה בראשותו של גנץ.

האפשרות לממשלת מיעוט נדונה ברצינות בהנהגת כחול לבן, מאז שהתברר כי גוש המרכז-שמאל-ערבים התייצב על 62 מושבים, לעומת 58 לגוש היריב של הימין והחרדים. מאזן כוחות זה מאפשר, מבחינה תאורטית בשלב זה, הקמת ממשלה בעלת 40 ח"כים מכחול לבן ומהעבודה-גשר-מרצ, בתמיכה מבחוץ של ישראל ביתנו ושל 12 חברי המשותפת.

בכירים בכחול לבן צוטטו ב'וואלה' כי "צריך בסך הכול הצבעה אחת כדי להחליף שלטון. אם נתניהו יודע להשתמש בקולות הח"כים הערבים כדי לפזר את הכנסת ולמנות מבקר מדינה, גם אנחנו יכולים". עם זאת, יצוין כי צמרת כחול לבן, המכונה הקוקפיט, טרם התכנסה מאז פרסום תוצאות האמת וטרם התקבלה הכרעה על דרכי הפעולה ופגישה כזו צפויה רק בתחילת השבוע הבא.

שינוי העמדה של יעלון מהווה היפוך מוחלט מעמדתו רק לפני כמה ימים אז צייץ בטוויטר כי "נתניהו ממשיך עם הספין השקרי ש׳כחול לבן׳ תקים קואליציה עם המשותפת, או תסתמך עליה. הרי יכולנו לעשות זאת, ולא עשינו. לעומת זאת, נתניהו הסתמך על המשותפת בפיזור הכנסת, לאחר שנכשל בהרכבת קואליציה, וגם הסתמך עליהם בבחירת מבקר המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תעוף מהממשלה לכל הרוחות

מלחמת אזרחים או מלחמת אחים
החלה
ירחם ה על עמו שתלויים במנהיגים שאיבדו את שפיות הדעת ומסיתים חרב איש באחיו
אל אלהי הרוחות יפקוד איש על העדה איש צמח שמו הוא דוד בעצמו
אנו ערב חורבן הבית השלישי
הצילו את הבית
הצילו את עצמכם

בהצלחה!!!

ימח שמם של כול השותפות למפלגת כחול לבן

מלחמת אחים אולי לא תגיע מצד גנץ ,
אבל ביבי כבר הכין את הקרקע למלחמת אחים אכזרית.

רשע קם נגד רבנים

גנץ יצילח,
וביבי ילך לכלא,
ולו רק בשביל נקמה בגוזל פת לחמם של הילדים ומגורשי גוש קטיף המסכנים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture