בתגובה להרג 3 החיילים: ארה"ב תקפה יעדים של מיליציות איראניות בעיראק

חיל האוויר אמריקני ביצע מתקפה על המחסנים השייכים למיליציות הנתמכות על ידי איראן. הפנטגון: התקיפות כוונו לעבר אתרים של גדודי חיזבאללה בעיראק והן היו פרופורציונליות ומדויקות. אתמול נהרגו שני חיילים אמריקנים וחייל בריטי בהפצצה של בסיס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארה"ב תקפה הלילה (בין חמישי לשישי) יעדים של מיליציות פרו-איראניות בעיראק. זאת, בעקבות ירי הרקטות אתמול, לעבר בסיס הקואליציה – שגרם למותם של 2 חיילים אמריקנים וחייל בריטי. על פי דיווחי הפנטגון התקיפה בוצעה נגד מיליציה עיראקית שנתמכת על ידי איראן, כתאב- חיזבאללה. בסך הכל הותקפו 5 יעדים בעיראק, מרביתם מחסני תחמושת ואמצעי לחימה – על מנת לשבש את יכולת הפגיעה שלהם.

משרד ההגנה אישר כי התבצעו לפחות חמש תקיפות של אתרים השייכים לחיזבאללה העיראקי בג'רף א-סח'ר שבמחוז באבל. מדובר באזור הנמצא דרומית לבגדד וצפונית לכרבלא בעיראק. לפי ההודעה, מדובר בין היתר במחסני תחמושת שהכילו כלי נשק שבהם נעשה שימוש נגד כוחות של ארצות הברית והקואליציה. בהודעה הודגש כי מדובר ב"פעולה הגנתית" שנועדה להגיב לאיום של המיליציות הפרו-איראניות.

"ההתקפות היו הגנתיות, פרופורציונאליות ובתגובה ישירה לאיום שהציבו המיליציות השיעיות המגובות על ידי איראן", נמסר בהצהרת הפנטגון. שר ההגנה האמריקני מארק אספר הוסיף כי לא יתקבלו תקיפות נגד "האנשים שלנו, האינטרסים שלו ובעלי הברית שלנו". עוד אמר כי, "כפי שהדגמנו בחודשים האחרונים, אנחנו ננקוט בכל פעולה שדרושה כדי להגן על כוחותינו בעיראק ובאזור".

כלי תקשורת בעיראק, המזוהים עם המיליציות הפרו-איראניות במדינה, דיווחו כי הותקף גם שדה תעופה צבאי ישן בעיר כרבלאא, הנמצאת כ-100 קילומטרים דרומית לבגדאד. כלי תקשורת אחרים במדינה דיווחו כי התקיפה התרחשה באזור ג'ורף סח'ר שמדרום לבגדאד, ובערוץ אל-ג'זירה דווח כי התקיפות התבצעו לעבר מוצבים שממוקמים במחוזות סלאח א-דין, באבל וכרבלאא' הנמצאים דרומית לבירה, ובמחוז ואל-בסרה הנמצא בדרום מזרח המדינה.

כזכור, גורמים אמריקניים אמרו אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני חיילים בצבא ארצות הברית וחייל בצבא בריטניה נהרגו במתקפת רקטות על בסיס טאג'י שבעיראק, צפונית לבגדאד. ברויטרס ציטטו אתמול פרטים ראשוניים על התקרית, לפיהם כ-15 רקטות מסוג קטיושה נורו לעבר הבסיס. הצבא העיראקי דיווח ש-10 רקטות נפלו בבסיס שבו נוכחים גם כוחות אמריקנים.

על פי דיווחים, כעבור שעות ארצות הברית תקפה בסיס של המליציות השיעיות במערב עיראק, סמוך לגבול עם סוריה. לפי הדיווחים, הותקפו יעדים בכפר הרי במחוז דיר א-סדר מזרח סוריה, ונשמעו שמונה פיצוצים. לפי הגורמים האמריקאים, ששמרו על עילום שם, אמרו כי 12 מאנשי הקואליציה נפגעו במתקפה, אך לדבריהם מדובר במידע שאינו סופי. בהודעת הצבא העיראקי נטען כי לא היו נפגעים בתקרית.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח ש-18 מאנשי המיליציה נהרגו, ושבסך הכול נפגע 30 איש בתקיפה. לפי המרכז התקיפה הייתה משטח עיראק, ומי שביצעה אותה היא הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש – פעולת תגמול על התקיפה בתאג'י. עוד דיווח המרכז כי ההערכות הן ששלושה מטוסי קרב של ארצות הברית תקפו יעדים של המיליציות באזור אל-בוכמאל שבמזרח סוריה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture