צילום: קובי גדעון לע"מ

61 ממליצים: ליברמן המליץ להעניק לגנץ את המנדט להרכבת הממשלה • צפו

נשיא המדינה רובי ריבלין יחל היום את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-23, בעקבות משבר החירום שנוצר במדינה כל המפלגות יגיעו כבר היום ולא יתפרסו על פני כמה ימים כמו בפעמים הקודמות • כל העדכונים ב'חדשות JDN' אונליין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

18:00 – ריבלין: "במערכות הבחירות הקודמות כשהגיעה הספירה ל-61, נפל הפור. למרות זאת, העם משווע לאחדות רחבה ככל האפשר ואנו יודעים כמה היא נדרשת ולכן ביקשתי מח"כ בני גנץ וח"כ בנימין נתניהו להגיע לפגישה כאן הערב, לפני שאפרסם את המובן מאליו, שהרי המתמטיקה קובעת גם בפוליטיקה".

17:59 – יו"ר מפלגת יהדות התורה, השר יעקב ליצמן בהמלצתו לנשיא: "אנחנו ממליצים על בנימין". נשיא המדינה אמר לו בתגובה: "יש שני בנימין". ליצמן משיב לו: "אני מכיר רק אחד"


צפו: דברי ליצמן אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת

16:51 – יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן המליץ בפני נשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה הבאה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "אנחנו ממליצים על גנץ בשביל למנוע מערכת בחירות רביעית".


צפו: דברי ליברמן לנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת

16:19 – העבודה-מרצ המליצה על גנץ בפני הנשיא ריבלין. בישיבת ההתייעצות עם הנשיא אמר היו"ר עמיר פרץ: "מתנגד להחלטות שמאפשרות לנהל מעקב מקוון אחרי אזרחים. האזרחים שלנו ממושמעים וצייתנים ואי אפשר בגלל מקרה אחד או שניים לשים את כולם במקום של פגיעה כל כך גדולה".


צפו: דברי פרץ לנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת.

16:18 – הנשיא ריבלין לא הסכים שיו"ר גשר אורלי לוי תמליץ בפניו בנפרד על מועמדה להרכבת הממשלה, משום שהיא עדיין לא רשימה נפרדת. עם זאת אמר ריבלין שהוא מקבל את בקשתה שלא לספור אותה עם הממליצים של העבודה-מרצ.

15:51 – ח"כ אופיר סופר (ימינה) בעת המלצת סיעת ימינה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "זו עת חירום לאומית ולצד הפונקציונליות אותה צריכה למלא הממשלה העתידית, ישנה משמעות גדולה לאחדות ולחיבור. זו רוח שהעם מצפה לה ועלינו לעשות זאת בהקדם האפשרי".

15:40 – ח"כ שקד המליצה בפני הנשיא על נתניהו להרכבת הממשלה ואמרה: "בשעה כזו צריך להקים ממשלה במהרה, ישנם צעדים משמעותיים שמצריכים חקיקה, לדעתנו, רוה"מ נתניהו עם הנסיון העשיר שלו וגם עם הנסיון של אנשי גוש הימין צריך להרכיב את הממשלה. אנו קוראים לגנץ ופרץ לגלות אחריות לאומית ולהקים ממשלת אחדות קבועה".

15:20 – נציגי סיעת ימינה איילת שקד, אופיר סופר וניר אורבך הגיעו להמליץ לנשיא על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו מסכימים לאחדות פריטטית, למרות שזה פוגע במפלגות הקטנות. ממליצים על מועמד הימין, נתניהו", אמרה שקד. סופר הוסיף כי, "אני מציע ממשלה רחבה עם כולם חוץ מן המשותפת".

14:00 – להלן לוחות הזמנים וסדר הגעת נציגי שאר המפלגות להיוועצות:
15:15 הגעת נציגי סיעת ימינה להיוועצות במשכן הנשיא.
16:00 הגעת נציגי סיעת העבודה-גשר-מרצ להיוועצות במשכן הנשיא.
16:45 הגעת נציגי סיעת ישראל ביתנו להיוועצות במשכן הנשיא.
17:30 הגעת נציגי סיעת יהדות התורה להיוועצות במשכן הנשיא.

12:59 – ש"ס המליצה על נתניהו אצל הנשיא. דרעי: "המשבר יכול לקחת כמה חודשים. אי אפשר לדעת כמה זמן זה ייקח. צריך ממשלה רחבה שתקבל החלטות. הציבור צריך לדעת שיש קונצנזוס רחב".

12:32 – יו"ר בל"ד ח"כ מאנס שחאדה בבית הנשיא: "גם אנחנו רוצים להחליף את נתניהו – זה לא סוד, גם אנחנו חלק מהעם הזה שרוצים להחליף את נתניהו, את המדיניות שלו. למרות הקושי – החלטנו שנלך עם הרשימה המשותפת כדי לתת סיכוי לשנות את המציאות לטובת כולנו".


צפו: דברי יו"ר בל"ד בבית הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת

12:12 – עוד מאיימן עודה: "כל 15 המנדטים ממליצים למען הקמת ממשלת מרכז-שמאל. במידה ותהיה ממשלת אחדות לאומית – נהיה המתנגדים העיקריים".


צפו: דברי עודה אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת

12:10 – יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בבית הנשיא: "במידה וגנץ או נתניהו ילכו לממשלת אחדות לאומית או חירום. במידה וגנץ רוצה להקים ממשלת מרכז-שמאל, אז אנחנו ממליצים על גנץ. אנחנו רוצים ממשלת מרכז-שמאל. במידה ו-61 ח"כים ימליצו על גנץ, אנחנו מבקשים ש-15 חברים אכן ממליצים"

11:51 – ח"כ משה בוגי יעלון בבית הנשיא, על הצעת רה"מ נתניהו לגנץ: "עצם העובדה שזה קרה הבוקר, בניסיון אולי למנוע מסיעות שמתכוונות להמליץ על בני גנץ – מעוררת חשדות". בנוסף, אמר: "לנוכח מה שמתפתח בשעות האחרונות – לא יכול להיות שמי שעומד בפני משפט יפעל באופן כזה שיערער את אמון הציבור".


צפו: דברי יעלון אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ הכנסת

11:05 – שר התיירות יריב לוין לנשיא המדינה: "אנחנו גאים להיות כאן היום אחרי הישג וניצחון משמעותי בבחירות. אנחנו מייצגים את המספר הגדול ביותר של בוחרים למעלה מ1,300,000 בוחרים שהצביעו עבור הליכוד. אנחנו כמובן ממליצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה".

"אנחנו מקיימים הליך פורמלאי ומתחייב אבל הוא לא הליך רגיל והוא נעשה במצב בו אין כאן מציאות רגילה. אנחנו נמצאים בשעת חירום אמיתית ובאירוע מתגלגל שהעולם לא ידע כמותו, זהו אירוע שמחייב הקמת ממשלה במהירות ועל בסיס רחב. זו לא העת לממשלות מיעוט, זו לא העת לבצע שינויים. זו עת ליציבות. זו עת לממשלה שבה לבעלי הניסיון יש יתרון עצום. המפלגות שתמכו בראש הממשלה נתניהו זכו ל58 מנדטים, הרבה יותר מתומכי גנץ. הניסיון להקים ממשלה הוא ניסיון חשוב ואנו סבורים שהדרך היחידה היא הקמה של ממשלה רחבה בהובלת נתניהו".


צפו: השר לוין אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ הכנסת

"אני פניתי בעניין הזה הבוקר ליורם טורבוביץ׳, והצעתי בשם ראש הממשלה שני מסלולים להגיע להקמת ממשלה בהקדם האפשרי. ממשלת חירום שהמבנה שלה יהיה שוויוני עם חלוקה של משרדי הממשלה בידי המפלגות כאשר נתניהו יהיה ראש הממשלה, כזו שבעוד חצי שנה תסתיים ונחזור למצב בו אני נמצאים היום.

בתשובה לשאלת הנשיא אמר לוין, אני מאמין שנוכל לשנות את חוק היסוד לטובת הדבר הזה: "אפשרות שניה היא להקים ממשלת אחדות שתכהן פרק זמן מלא של הקדנציה- מבנה פריטטי שוויוני ברוח מתווה הנשיא ברוטציה שבה נתניהו יכהן שנתיים וגנץ שנתיים אחריו. שתי האפשרויות טובות. לממשלת חירום יש יתרון כי היא תדלג על מחלוקות, אבל אנחנו מוכנים להדק את לוחות הזמנים ולקיים מו״מ מהיר. אנחנו מקווים לקבל תשובה במהירות מכחול לבן".

"לא בעיתות שגרה וגם לא בחירום אין מקום להקמת ממשלה שנשענת על אנשים, לא הציבור אותם הם מייצגים, שאינם מקבלים את היותה של ישראל מדינה יהודית ותומכים בטרור. אני לא מציע להוציא אותם מהכנסת, אבל יש הבדל גדול בין העובדה שצריך לכבד את הבחירה, ובין ממשלה שנשענת על נבחרי ציבור כאלה. אף מדינה אינה יכולה להרשות לעצמה דבר כזה, ולכן בשעה הזאת הרכבת הממשלה על נתניהו היא כורח וצורך השעה וגם הדבר הנכון לעשות", דברי לוין.

10:57 – הליכוד: משלחת הליכוד לבית הנשיא בהשתתפות: שר החוץ ישראל כ״ץ, שר התיירות יריב לוין ומנהלת סיעת הליכוד, הגברת עליזה בראשי העבירו לנשיא המדינה את המלצת הליכוד להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

10:40 – נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת היום, יום ראשון, י"ט באדר, 15 במארס. עם פתיחת הסבב והגעתה של הסיעה הראשונה, הליכוד, פנה הנשיא לאזרחי ישראל לאור המצב.

"אזרחי ישראל. אנו בעיצומה של התמודדות יוצאת דופן, מלחמה ומאבק ישראליים וכלל עולמיים, בהתפשטות נגיף הקורונה (קוביד-19). אני רוצה להודות לצוותי הרפואה והחירום, השמים נפשם בכפם, ועומדים, ברגעים אלה, בקו הראשון של המאבק בנגיף. אני רוצה לחזק את החולים ובני משפחותיהם, ברגעים לא פשוטים אלה. יקיריי, חשוב כי נקפיד על הכללים וההוראות, ולא נכנע לפחד או לחרדה. זוהי שעת מבחן, לא רק למערכות הבריאות והכלכלה שלנו, זוהי שעת מבחן גם לנו כחברה".

"יותר מאי פעם, הצלחתה של מדינת ישראל בהתמודדות עם משבר חמור תלויה בחברה האזרחית שלנו. זו שעה שבה אנו נדרשים גם לשמור על קור רוח, ולהימנע מהיסטריה. זו שעה שבה אנו נדרשים לספק לילדינו, בכוחות עצמנו, שיגרת חיים ועניין – חיוביים ונורמליים. זו שעה שבה אנו נדרשים, ביתר שאת, לגלות אחריות כלפי הזולת, בפרט כלפי המבוגרים והזקנים החיים בסביבתנו – בבניין, בקהילה, בשכונה, והמצויים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר, לא רק לחלות – אלא גם למצוא את עצמם בבידוד ובמחסור. זוהי הרוח, הרוח שלנו, ואם נשמור עליה – היא תשמור עלינו".

"אזרחי ישראל. התמודדות עם מצבי חירום מעולם לא פגעה – בדמוקרטיה הישראלית, אלא חיזקה אותה, ועשתה את מדינתנו, מדינת ישראל, איתנה יותר. אנו מחויבים ביתר שאת, לאור הצורך הדחוף בממשלה, לקיים הליכים דמוקרטיים חיוניים – גם בשעת חירום. ההתייעצויות שאנו מקיימים היום הן המשך ישיר לבחירות בהן השתתפנו כולנו. כעת, משתמה ספירת הקולות, אפגש עם נציגי הסיעות השונות כדי לשמוע את עמדתם ביחס להטלת המנדט – להרכבת הממשלה".

"עליי להזכיר: נשיא המדינה הוא שליחם של אזרחי ישראל. הוא לא מרכיב ממשלה. בתהליך ההתייעצות עם הסיעות תפקידי לברר מיהו חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים ביותר – להרכיב ממשלה. יחד עם זאת, אני מאמין שכל בר דעת שצופה בחדשות בימים אלה, מבין כי זוהי שעת מבחן, וכי אלה אינן התייעצויות רגילות. אני מבקש מכל נציגי הסיעות – הנכנסים לבית זה, להגיע מתוך הבנה שכעת עלינו לעסוק בהקמת ממשלה בהקדם האפשרי, שתנהיג את עמנו בשעה מורכבת זו. ייתכן שהקמת ממשלה תהיה כרוכה בעיצוב הסדרי ביניים לחודשים הקרובים, אך אין לי ספק כי זה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זו. ברוח זו, ומתוך כבוד להכרעת העם, אפעיל את שיקול דעתי כנשיא המדינה. מאז ומתמיד היו נשיאי ישראל נאמנים ללשון החוק ולרוחו. כך נהגתי וכך אנהג. היו ברוכים", דברי הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עודה וזיבי יש להם מטרה וגנץ הדפוק שבוי אחרי מטרת הרס המדינה . עודה וזיבי ימח שמכם לעד . חיות אדם

עודה וזיבי ויזבק שהידים מסוכנים למדינת ישראל . בוגדים ומסכנים את בטחון המדינה בחסות ריבלין מנדלבליט גנץ המרוצה מהבגידה . יהיר שחוגג בלי מוח . ואיווט שדונא הלי סיבה .. השמאל ההחירות אכל אותה הדפוקים ההזוים . אנו לא נסכים . או ימין או בחירות . לא ניתן יד לשונאי ישראל חולי הנפש הארורים . לחוקר חוק לזרוק אותם היישר לעזה

ממשלת של גויים שונאי ישראל !!!

בוגי ואיווט הדיוטים חולנים חסרי תקנה

לא נתפלא עם כשחס ושלום אם גנץ יהיה ראש הממשלה הבאה מפני שמכר נשמתו לשטן ימכור סודות אינטימיים של מדינת ישראל למדינות האויב.
ימח שמך וזכרך גנץ!!!???

ה ירחם עלינו,חוברים לעודה יאזבק,שמעודדים לחסל תינוקות וילדים,ובזמן מלחמה הם מעדיפים לחבור אליהם מאשר להגן על כלל אזרחי ישראל,לא צריך אותם ה ילחם בשבילנו ואנחנו נתחזק בתורה הקדושה שהם רוצים לעקור,וחוברים למחבלים,ארורים כל הרשעים

ממשלת ערבוש

אני רוצה לשתף אתכם כיהודי חרדי עובד ומסתובב הרבה בארץ. אני הרבה נחשף לשנאה מצד עולי ברית המועצות בתקופה האחרונה שמעתי כבר מכמה מהם כולם בסגנון אחד "אל תביא לכאן קורונה" זה כ"כ משפיל ומעליב. השנאה שיצרו כאן שונאי ישראל יכולה להגמר לא רק במילים אלא גם ברצח.
ככה התחילה השואה מי שחושב שזה מוגזם שיעיין קצת בהסטוריה בתקופה שקדמה לשואה.

לפני שאתם מדברים על ההסתה נגד חרדים,
נראה שהסתה נגד גנץ חיללה אצלכם עמוק עמוק,
מה ששנוא עליך על תעשה לחבריך!

כחול לבן פשוט צוחקים על המצביעים שלהם בשקיפות . מסכנים הם פשוט מרגישים נבגדים ולא יודעים איך לאכול את הבגידה השקופה . לגנץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי .

ליברמן אני הצבעתי לך ותראה קיבלנו קורונה פחות חנויות בשבת אין אוטובוסים בשבת אין מסעדות… מה בגללך אחזור בתשובה! ואתה נשארת טמא. אין בעיה רק לך הביתה שלך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture